position: fixed IE osv...
Fra : Loke

Dato : 08-11-03 10:54

-ja jeg har læst de gamle tråde men jeg har ikke fundet løsningerne
særligt tilfredsstillende.
Jeg tænkte hvis der var en eller anden her der havde haft brug for den
funktion på en site der skulle kunne håndtere også ældre browsere, så
ville jeg vældig gerne høre om det :)
Det der med at lave 6 forskellige stylesheets forekommer mig ikke at
være en fix løsning.

Det kan selvfølgelig også bare mig der er lidt tung i det, men den
fuskede løsning til IE6 er vel kun til IE6? -den der bruger en
ukorrekt? doctype for at få IE til at opføre sig forkert på den
ønskede måde.

Er javascripts virkelig det mest solide?

Mvh.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-11-03 23:52

Loke skrev:

> -ja jeg har læst de gamle tråde men jeg har ikke fundet
> løsningerne særligt tilfredsstillende.

Hvilke løsninger har du prøvet?

> Jeg tænkte hvis der var en eller anden her der havde haft brug
> for den funktion på en site der skulle kunne håndtere også
> ældre browsere,

Hvad definerer du som ældre browsere?

> Det der med at lave 6 forskellige stylesheets forekommer mig
> ikke at være en fix løsning.

Hvilken løsning er det?

> Det kan selvfølgelig også bare mig der er lidt tung i det, men
> den fuskede løsning til IE6 er vel kun til IE6? -den der
> bruger en ukorrekt? doctype for at få IE til at opføre sig
> forkert på den ønskede måde.

Det ville være mange gange lettere at svare på dine spørgsmål hvis
du gav nogle referencer til de løsninger du henviser til. Regn ikke
med at andre ved hvad du taler om når du nævner "den fuskede
løsning", "det der med at lave 6 forskellige" etc.

Jeg plejer at henvise til css-løsningen her:
<http://devnull.tagsoup.com/fixed/>. Den skulle virke for IE5(+)
til Windows.

> Er javascripts virkelig det mest solide?

Hvis du vil have noget der også virker på Mac-IE'er - eller ældre
browsere end IE 5 - så er javascript nok den eneste mulighed. Men
jeg har endnu ikke set en scriptløsning der ikke hakker.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Loke

Dato : 18-11-03 23:28

On Sat, 08 Nov 2003 23:51:46 +0100, "Jens Gyldenkærne Clausen"
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Hvis du vil have noget der også virker på Mac-IE'er - eller ældre
>browsere end IE 5 - så er javascript nok den eneste mulighed. Men
>jeg har endnu ikke set en scriptløsning der ikke hakker.

Hej jeg beklager den mangelfulde post :)
og den langsomme opfølgning fra min side.

Næste gang skal jeg nok gøre det bedre.

Jeg takker fordi du gad kigge på det alligevel.

Jeg fandt denne her der gjorde hvad jeg ville:
http://www.doxdesk.com/software/js/fixed.html

Jeg skal kune bruge den til et lokal index af lange sider.