/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Opsigelse af Tele2adsl før tid kan lade si~
Fra : MJ


Dato : 08-11-03 09:05

Tele2 og andre adsl udbydere binder deres kunder på hænder og fødder
med en 6 måneders opsigelse.

Følgende eksempel viser, at man kan komme ud af et sådant kundeforhold
med det samme, faktisk samme dag som man sender opsigelsen.

Begrundelsen er udbyderens manglende overholdelse af den indgåede
aftale, som derved bliver ugyldig.

Mere info :

http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=794



 
 
Ukendt (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-11-03 22:00

On Sat, 08 Nov 2003 09:05:10 +0100, MJ <1234@ingenemail.dk> wrote:

>Tele2 og andre adsl udbydere binder deres kunder på hænder og fødder
>med en 6 måneders opsigelse.

Det er ikke at binde nogen som helst på hænder og fødder.

* Kunden ved det før aftalen indgåes

Desuden skal der også tjenes penge på kunden, så det er vel kun fair
at kunden er i biksen indtil der begyndes at blive tjent nogen penge
på vedkommende.

/Jan

Hans (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 09-11-03 02:01

"Jan G. Nielsen" <jan at zumma prik dk> skrev i en meddelelse
news:v5mqqv0t1nvjn751nruqv0q63kvbgkmr4e@4ax.com...
> On Sat, 08 Nov 2003 09:05:10 +0100, MJ <1234@ingenemail.dk> wrote:
>
> >Tele2 og andre adsl udbydere binder deres kunder på hænder og fødder
> >med en 6 måneders opsigelse.
>
> Det er ikke at binde nogen som helst på hænder og fødder.
>
> * Kunden ved det før aftalen indgåes
>
Ja, og udbyderen skal også levere det lovede produkt til den aftalte tid,
for ellers er der tale om aftalebrud, hvilket selvfølgelig ikke skal gå ud
over kunden.

> Desuden skal der også tjenes penge på kunden, så det er vel kun fair
> at kunden er i biksen indtil der begyndes at blive tjent nogen penge
> på vedkommende.
>
Ikke sålænge at udbyderen ikke overholder de indgåede aftaler. En aftale
virker så sandelig begge veje, og kan udbyderen ikke levere den aftalte vare
er det så sandelig ikke kundens problem at der tabes penge.

/ Hans






MJ (09-11-2003)
Kommentar
Fra : MJ


Dato : 09-11-03 08:02

Hej Hans og andre

Og Teleankenævnet fortalte mig netop, at der var brud på en aftale at
de ikke kunne levere det lovede og samtidig forsøgte at bilde folk ind
at de stadigvæk var bundet af en aftale på trods af, at de Tele2 ikke
formåede at løfte opgaven og levere det de havde indgået en aftale med
kunden om (som er undertegnede).

Essensen i dette er jo netop, at selvom kunden har ret, fik jeg den
samme besked hver gang jeg ringede :

Du er bundet af 6 måneders opsigelse

Og så formulerede man det sådan, at det gav indtryk af at ligemeget
hvad man foretog sig kunne man altså ikke komme ud af denne aftale og
det synes jeg sgu lugter af bondefangeri og ekstrem dårlig
kundeservice.

MJ

On Sun, 9 Nov 2003 02:01:23 +0100, "Hans"
<kvik@mail.tdcadsl.dk.invalid> wrote:

>"Jan G. Nielsen" <jan at zumma prik dk> skrev i en meddelelse
>news:v5mqqv0t1nvjn751nruqv0q63kvbgkmr4e@4ax.com...
>> On Sat, 08 Nov 2003 09:05:10 +0100, MJ <1234@ingenemail.dk> wrote:
>>
>> >Tele2 og andre adsl udbydere binder deres kunder på hænder og fødder
>> >med en 6 måneders opsigelse.
>>
>> Det er ikke at binde nogen som helst på hænder og fødder.
>>
>> * Kunden ved det før aftalen indgåes
>>
>Ja, og udbyderen skal også levere det lovede produkt til den aftalte tid,
>for ellers er der tale om aftalebrud, hvilket selvfølgelig ikke skal gå ud
>over kunden.
>
>> Desuden skal der også tjenes penge på kunden, så det er vel kun fair
>> at kunden er i biksen indtil der begyndes at blive tjent nogen penge
>> på vedkommende.
>>
>Ikke sålænge at udbyderen ikke overholder de indgåede aftaler. En aftale
>virker så sandelig begge veje, og kan udbyderen ikke levere den aftalte vare
>er det så sandelig ikke kundens problem at der tabes penge.
>
>/ Hans


Ukendt (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-11-03 19:47


>>> >Tele2 og andre adsl udbydere binder deres kunder på hænder og fødder
>>> >med en 6 måneders opsigelse.
>>>
>>> Det er ikke at binde nogen som helst på hænder og fødder.
>>>
>>> * Kunden ved det før aftalen indgåes
>>>
>>Ja, og udbyderen skal også levere det lovede produkt til den aftalte tid,
>>for ellers er der tale om aftalebrud, hvilket selvfølgelig ikke skal gå ud
>>over kunden.

Jamen selvfølgelig skal udbyderen det. Min pointe er bare at NÅR de så
også holder hvad de lover, så er der ikke en disse bondefangeri i
noget af det.

/Jan


Hans (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 09-11-03 23:49

"Jan G. Nielsen" <jan at zumma prik dk> skrev i en meddelelse
news:sr2tqvoqgdfr1k2cjdajnh1p6qb8j6503r@4ax.com...
>
> >>> >Tele2 og andre adsl udbydere binder deres kunder på hænder og fødder
> >>> >med en 6 måneders opsigelse.
> >>>
> >>> Det er ikke at binde nogen som helst på hænder og fødder.
> >>>
> >>> * Kunden ved det før aftalen indgåes
> >>>
> >>Ja, og udbyderen skal også levere det lovede produkt til den aftalte
tid,
> >>for ellers er der tale om aftalebrud, hvilket selvfølgelig ikke skal gå
ud
> >>over kunden.
>
> Jamen selvfølgelig skal udbyderen det. Min pointe er bare at NÅR de så
> også holder hvad de lover, så er der ikke en disse bondefangeri i
> noget af det.
>
Det er vi helt enige om, men ankepunktet ved næsten alle de dårlige
oplevelser med tele2 her i gruppen har været, at tele2 ikke har overholdt
hvad kunden blev lovet op til flere gange, og en fastholdelse af kunden i
dette tilfælde er helt uacceptabel.

Jeg har intet til overs for en udbyder som ikke sætter resourser bag deres
annoncering, og dermed påtager sig en opgave som ikke kan udføres til tiden.

/ Hans



Ukendt (10-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-11-03 22:44

>> Jamen selvfølgelig skal udbyderen det. Min pointe er bare at NÅR de så
>> også holder hvad de lover, så er der ikke en disse bondefangeri i
>> noget af det.
>>
>Det er vi helt enige om, men ankepunktet ved næsten alle de dårlige
>oplevelser med tele2 her i gruppen har været, at tele2 ikke har overholdt
>hvad kunden blev lovet op til flere gange, og en fastholdelse af kunden i
>dette tilfælde er helt uacceptabel.

Jamen jeg kunne ikke være mere enig
Derfor betegner jeg heller ikke Tele2 som en seriøs udbyder.

>Jeg har intet til overs for en udbyder som ikke sætter resourser bag deres
>annoncering, og dermed påtager sig en opgave som ikke kan udføres til tiden.

Helt enig. Tele2's behandling af deres kunder er fuldstændig
forskruet.

/Jan

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste