Temp på ECS K7S5A?
Fra : Colzen

Dato : 08-11-03 05:10

Kan man ikke få noget software der kan læse diverse temperaturer i windows
på et K7S5A bundbræt?

Mvh
Colzen

Fra : Zulu

Dato : 08-11-03 17:03

Colzen wrote:
> Kan man ikke få noget software der kan læse diverse temperaturer i
> windows på et K7S5A bundbræt?

Motherboard Monitor + Coolmon er en god cocktail.
Find downloadlinks på www.google.com

Zulu

Fra : Colzen

Dato : 09-11-03 13:55

"Zulu" <Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> skrev i en meddelelse

> Motherboard Monitor + Coolmon er en god cocktail.
> Find downloadlinks på www.google.com

Takker mange gange. Kan du fortælle mig hvordan jeg får coolmon til at læse
temp fra MBM?
Jeg kan nemlig kun få den til at vise 0 grader

Mvh
Colzen

Fra : Zulu

Dato : 09-11-03 14:11

"Colzen" <colzen@SLETcolzen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
læse
> temp fra MBM?
> Jeg kan nemlig kun få den til at vise 0 grader

Det er lidt tricky, du skal først sætte MBM op med de rigtige sensore, så
skal du lukke MBM og sætte den til ikke at starte sammen med windows.
Så kan du installere CoolMon og konfigurere det til at læse fra de rigtige
sensore.
Hvis det ikke virker må du lige skrive igen, men jeg mener at det var sådan
jeg samme mit op. Du kan godt se temperaturene inden i MBM, ik'?

Zulu

Fra : Colzen

Dato : 09-11-03 14:30

Det kniber lidt.
MBM er lukket og under Temperatur 1 i Coolmon skriver den:
Reports data from temperature sensor #1 in MBM.
Can be read without MBM running (though MBM must still have been installed)
if the MBMStarter DLL is in the same directory.
Uses SIZE, FORMAT.
<NAME=Temp1>.
Format tags are C or F, for Celsius and Fahrenheit respectively.
Default Celsius.

Default Usage String:
Temp1: <NAME=Temp1 FORMAT="C">º

Men hvor skal MBMStarter.dll helt præcist ligge?

Mvh
Colzen

Fra : Zulu

Dato : 09-11-03 14:54

> [...]
>
> Default Usage String:
> Temp1: <NAME=Temp1 FORMAT="C">º
>
> Men hvor skal MBMStarter.dll helt præcist ligge?

Min ligger under \programmer\MBM\Misc

Jeg har sat min op sådan her:
CPU Usage %: <NAME=ProcUsage LEADZERO DECIMAL SIZE=5 FORMAT="ALL">
<NAME=Uptime FORMAT="*d* days, *H* hrs, *M* mins, *S* secs" SIZE=20>
RAMUsed: <NAME=RAMUsed>/RAMTotal: <NAME=RAMTotal>
Local IP: <NAME=IPAddr>
PC name: <NAME=CompName>
CPU Temp: <NAME=Temp2 FORMAT="C">º
MB Temp: <NAME=Temp1 FORMAT="C">º
Network: <NAME=NetRead LEADZERO DECIMAL SIZE=5 FORMAT="ALL"> /
<NAME=NetWrite LEADZERO DECIMAL SIZE=5 FORMAT="ALL">
Top Process: <NAME=TopProc FORMAT="Title">

Zulu

Fra : Colzen

Dato : 09-11-03 16:25

Det er lykkedes nu, den var bare længe om at opdatere.

Takker mange gange.

Colzen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-11-03 23:53

In article <bohqd9$262h$1@news.cybercity.dk>, colzen@SLETcolzen.dk
says...
> Kan man ikke få noget software der kan læse diverse temperaturer i windows
> på et K7S5A bundbræt?

AIDA32 virker fint her.

--
Med venlig hilsen/best regards