Et netkort til 2 stik i router på en gang
Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 08-11-03 00:44

Hej

Jeg har en PC med et netkort og en bootmanager og så har jeg en Interjack
router.

Ved boot af PC kan jeg vælge mellem 2 ting som jeg kan bruger PC'en til:
som hjemmearb PC på en VPN forbindelse til min arb plads.Det er det ene stik
i routeren.
som privat PC med internet adgang og det er det andet stil i routeren.
Så ledningen fra netkortet i PC skifter jeg mellem de 2 stik i routeren
afhængig af hvad jeg vil.

Så til spørgsmålet: Kan jeg få noget som kan splitte den ene udgang på PC'en
til de 2 stik i routeren.

Mvh Morten

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-11-03 01:16

On Sat, 8 Nov 2003 00:44:16 +0100, "(5220)Morten Kølbæk"
<mok@geocities.com> wrote:

> [...]
>afhængig af hvad jeg vil.
>
>Så til spørgsmålet: Kan jeg få noget som kan splitte den ene udgang på PC'en
Ja der fåes splittere med 3* RJ45, men alle 3 ind/ud-gange er parallel
og det vil ikke kunne virke i dit tilfælde.

En switch kunne måske bruges hvis den ene indgang på routeren har DHCP
og den anden indgang på routeren ikke har. Men du vil så blande 2
forskellige netværk sammen, og det er jo nok præcist det man vil
forhindre med den Interjack du har fået, så....................

Du skal have fat i en omskifter elektronisk eller mekanisk. Jeg har
dog aldrig mødt en sådan til netværk CAT5/5e/5.

Du kunne jo måske sætte et ekstra netkort i maskinen. I den ene boot
disabler du netkort 1, i den anden boot disabler du så netkort 2.

/Hans

Fra : VIP

Dato : 08-11-03 17:58

2 netkort i pcén er løsningen

--
Venlig hilsen

Viggo
Erstat "punktum" med . i email adresse

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 08-11-03 18:10

Hej

Tak til Jer begge for svarene.

Jeg må hellere få et ekstra netkort i PC'en, det er åbenbart den rigtige
løsning.

Mvh Morten