MS Windows
briani 27239
registreringsdatabase
Fra : Ingrid

Dato : 07-11-03 21:09

Hejsa
Jeg har en com . som ikke vil på nettet, har snakket med tdc, i dag, men
skal vente til mandag, de kan se jeg er på nettet med den, men jeg kan
ingenting se ?? der skal en expert til at hjælpe.
Dette har jeg før haft med denne com. , og jeg kan huske fra sidste gang jeg
skulle ind i registerings databasen og slette en mappe, jeg mener det var
noget med ip addr.
Efter jeg havde slettet denne mappe, kunne jeg igen se at jeg var på nettet.
Er der nogen her der ved hvor jeg går ind ?????
Det er 98 2 udgave jeg har.

Hilsen Ingrid

Fra : Thomas Madsen

Dato : 08-11-03 03:35

Ingrid skrev:

> Efter jeg havde slettet denne mappe, kunne jeg igen se at jeg var
> på nettet. Er der nogen her der ved hvor jeg går ind ?????

Hvad mener du helt præcist med "at kunne se at du er på nettet" ?
Mangler du ikonet for at der er forbindelse nede i højre hjørne af
skærmen ved uret, eller?

Hvilken type internetforbindelse sidder du med? (modem-opkald, ISDN
eller ADSL f.eks.).

Madsen.

Fra : Ingrid

Dato : 08-11-03 07:48

Jeg har adsl.
Som skrevet har jeg haft det før, så kunne tdc. se jeg var på nettet med 2
com. men den ene
com. sagde siden kunne ikke vises, jeg blev da ringet op af en expert fra
tdc. vi var i registrerings databasen og slette en mappe, så var alt iorden,
det var noget med ip addr. den blev vist ved med at sætte en forkert ind.
Det er kun den ene com. der gør det, og det kom denne gang efter jeg havde
tilført ( et eller andet protokol eller sådan ) under netværk, grunden til
jeg roded der var jeg kunne ikke komme ind i den anden com. fra netværket
???.
Det er lidt svær at forklare )

Hilsen Ingrid

Fra : Leif Poulsen

Dato : 08-11-03 17:29

Hej Ingrid

Du kunne jo starte med i egenskaberne for TCP/IP at sætte den til hent
automatisk en ip-adresse. Hvis du skal være ekstra avanceret kan du indtaste
adressen på gatewayen m.m.

Hvis du havde problemer med deling af filer til den anden maskine, kunne du
installere f.eks. IPX/SPX protokollen på begge maskiner og binde fildelingen
hertil. Alternativt kan du have 2 IP adresser på netkortet, hvad dog er lidt
mere bøvlet at ordne.

Du kunne jo også læse lidt i din hjælp, fra startmenuen.

Mvh

Leif