Links
Fra : Christian

Dato : 07-11-03 20:09

Hejsa jeg har lavet en simpel menu i java og har fået includeret
den på alle mine sider. Jeg tænkte på om man ikke kun for menuen
i css kunne lave en baggrund på linksne? Altså en class med et
sæt links tilhørende i mit stylesheet, er det muligt?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-11-03 21:23

Christian <SphinX@mail-online.dk> skrev :

>Hejsa jeg har lavet en simpel menu i java og har fået includeret
>den på alle mine sider.

Er det javamenu eller en javascriptmenu?

>Jeg tænkte på om man ikke kun for menuen
>i css kunne lave en baggrund på linksne? Altså en class med et
>sæt links tilhørende i mit stylesheet, er det muligt?

Hvis det er en javascript, så skulle det være muligt, men uden at
se den er det faktisk umuligt at svare på hvordan.

Upload en testside, så vi kan se, hvad det er du har.
--
Knud

Fra : Christian

Dato : 07-11-03 22:44

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Er det javamenu eller en javascriptmenu?

> Hvis det er en javascript, så skulle det være muligt, men uden at
> se den er det faktisk umuligt at svare på hvordan.

Jeg bruger den simple document.write("")

> Upload en testside, så vi kan se, hvad det er du har.

Menuen ligger her og der er den ønskede baggrundsfarve på, men det
er der på alle links og det ønsker jeg ikke.

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-11-03 23:01

Christian <SphinX@mail-online.dk> skrev:

> Menuen ligger her og der er den ønskede baggrundsfarve
> på, men det er der på alle links og det ønsker jeg ikke.

Du kan godt lave menupunkter med forskellige farver
og baggrundsfarver - du skal bare give punkterne hver
sin class:

a.anderledes1{
xx
}
a.anderledes2{
yy
}
a.anderledes3{
zz
}

.... og <a href="siden.htm" class="anderledes1">Link 1</a> og
så videre.

Se i øvrigt http://html-faq.dk/2008.asp

Det er i øvrigt meget nemmere at fejlsøge hvis vi kan se hvad du
allerede har lavet - giv lige et link til din side!

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Christian

Dato : 08-11-03 11:27

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> zz
> }
>
> .... og <a href="siden.htm" class="anderledes1">Link 1</a> og

Takker

> Se i øvrigt http://html-faq.dk/2008.asp
>
> Det er i øvrigt meget nemmere at fejlsøge hvis vi kan se hvad
du
> allerede har lavet - giv lige et link til din side!

Okay da

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-11-03 22:42

Christian <SphinX@mail-online.dk> skrev:

> i css kunne lave en baggrund på linksne?

Ja, du har color og background til rådighed i css, så du kan
ændre tekstfarven og baggrundsfarven på hvad som helst.
Se eventuelt http://html-faq.dk/1003.asp

--
Allan
http://html-faq.dk