Hvordan er det nu det er?
Fra : Harald

Dato : 07-11-03 19:46

Hej

Hvis jeg køber:
Bundkort: Asus ATX A7N8X-X nForce2 SPP
Processor: AMD Athlon XP Thoroughbred 2200+ 1.8G BOXED
RAM: DDR 400

Bundkortet kan kører FSB på 400, CPU´en kan kun klare 133/266 mens rammen
kan klare 400. Når CPU´en kun kan køre 266 betyder det så at jeg kun kan
køre rammen ved 266 eller hur?

/HK

Fra : Claus Hansen

Dato : 07-11-03 21:50

Ja og nej.

Din ram vil automatisk komme ned i hastighed men du kan godt vælge at køre
systemet således at ram og cpu ikke kører synkront men så længe vi snakker
nforce er det ikke en god ide for du mister meget ydelse. Du skal hellere
køre synkront og så prøve at hæve din fsb stille og roligt og få den clocket
en smule op. Så får du også en smule mere ud af din ram! ;)

/Claus

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-11-03 21:50

Harald wrote:

> [...]
> kan klare 400. Når CPU´en kun kan køre 266 betyder det så at jeg kun kan

nForce2 performer bedst hvis RAM kører samme clock som CPU.

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 07-11-03 23:45

Din kommende CPU er ikke multiply låst på Nforce2 bundkort, så du skal blot
køre synkront ved 400mhz FSB (200mhz DDR), og så sætte multiplyfaktoren ned
til et "passende" niveau...