MS Windows
briani 27239
tilføje TCP/IP protokol i XP
Fra : Kim Emax

Dato : 07-11-03 18:38

Hej

Jeg sidder og leger med WLAN på min laptop, men den taber heletiden
forbindelsen, så jeg vil prøve at have 2 TCP/IP protokoller installeret og
binde den ene til mit LAN netkort og den anden til mit WLAN netkort, i stil
med den måde man gjorde med 2 netkort under Win98. Men jeg kan kun vælge at
installere en IP V.6? Hvor pokker finder jeg den samme protokol, som er
installeret default?

--
Take Care
Kim Emax - master|minds: http://www.masterminds.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-11-03 19:03

In article <KLQqb.25686$jf4.1437025@news000.worldonline.dk>,
newsgroup@remove-emax.dk says...

TCP/IP-stakken har du kun én gang pr. maskine.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 07-11-03 21:22

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In article <KLQqb.25686$jf4.1437025@news000.worldonline.dk>,
> newsgroup@remove-emax.dk says...
>
> TCP/IP-stakken har du kun én gang pr. maskine.

> [...]

Det troede jeg også indtil for ganske nyligt, da en gjorde mig opmærksom op
hvad XP egentligt mener med "Alternativ konfiguration".
Dette finder du ved at gå ind i egenskaber for din forbindelse, vælge
TCP/IP -> egenskaber og der vælge fanen "Alternativ konfiguration".
Der kan du faktisk sætte en alternativ konfiguration op - altså på "første
side" står der alle oplysninger for at gå på firmaets net, på "anden side"
står oplysningerne til dit hjemmenet. Når du booter maskinen kigger XP først
efter firma-nettet, og kan den ikke finde det går den videre og leder efter
hjemme-nettet.
Jeg har dog endnu ikke haft lejlighed til at teste det - gider ikke gå helt
hen til switchen og hive kabelet til vort fælles net i ejendommen ud og se,
om jeg kan få mine to pc'ere til at slå over på et hjemme-net. Men faktisk
ku' det løse et problem med back-up; jeg vil jo helst ikke leje alle drev ud
for at lave back-up, medens jeg er på vort fælles net. Desuden passerer hele
min back-up jo over vores server - og genere teoretisk alle de andre
brugere. Men det var vist et sidespring...

--
Mvh