Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 20-35 2.8L + 10D
Fra : Peter SH

Dato : 07-11-03 15:23

Hej
Er dette en en god kombination ? (Canon 20-35 2,8L)

Mvh Peter SH

Fra : Peter SH

Dato : 07-11-03 16:49

Det er fordi jeg påtænker af bruge lidt guld på sådan en gammel svend.

Mvh Peter SH

Fra : Kim Skovsby

Dato : 07-11-03 18:00

Ja.. det kan du sagtens få til at virke sammen. Jeg har selv fotograferet
med samme udstyr. Som et alterneativ har Sigma også lavet et objektiv 15 -
30mm. som er rigtig godt. Det afhænger helt hvormeget vidvinkel du vil have.
Du skal jo regne med at du skal gange brændeviden med 1.6

Mvh.
Kim Skovsby

Fra : Hans Kruse

Dato : 07-11-03 21:13

Præcist og derfor valgte jeg et Sigma 15-30mm. Med faktoren 1,6 gør det en
forskel på 8mm (24-32mm) på de to linser.
Mvh, Hans

Fra : Peter SH

Dato : 07-11-03 23:08

Ja det skal nok virke,men hvad med skarpheden det er det jeg går efter ?

MvH Peter SH

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-11-03 01:59

HVis du vil bedømme skarpheden på Sigma så se her www.pbase.com/hkruse under
titler med 10D. Det er dels Canon 28-135mm og Sigma 15-30mm, der er anvendt.
Mvh, Hans

Fra : Peter SH

Dato : 08-11-03 06:19

Hej Hans
Det er flotte fotos,jeg er meget imponeret over hvad en Canon G2 kan
lave,den omtalte linse 28-135is ser ud til at værer meget god,hvor langt kan
man gå ned i lukketid men sådan en uden stativ ?.

Mvh Peter SH

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-11-03 10:07

Det er nok svært at sige generelt, men prøv at se et billedet her, som er
taget håndholdt på 1/6 sekund
http://www.pbase.com/image/21999321
Mht. G2 så er det et meget godt kamera, men ift. 10D'eren mangler den jo den
flexibilitet og specielt hurtighed, som er lækkert med 10D'eren. Men man får
godt nok lov til at slæbe lidt mere fysisk gods med sig