Skærme
Fijala 3554
Flere skærme
Fra : Ole Knudsen

Dato : 14-04-01 23:54

Hej NG

Ved mener at vide at windows kan styre flere skærme, men er det bare at
sætte et grafikkort mere i?

Skal den pågældende software være skrevet til flere skærme, eller kan
windows styrer forskellige vinduer på forskellige skærme?

Programmerne kunne f.eks. være flash, eller photodraw hvor jeg hele tiden
mangler plads på min 17"

Ole

Fra : Peter T.

Dato : 15-04-01 00:44

"Ole Knudsen" <20100030@mail.tele.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Ved mener at vide at windows kan styre flere skærme, men er det bare at
> sætte et grafikkort mere i?

Ja. Såre simpelt. :) Windows klarer al opsætning for dig, men du skal
*måske* ud og rode i bios for at få det til at fungere helt korrekt. Jeg
bruger selv en 19" som primary og en 14" som secondary. Men jeg skulle
forbi bios, for at fortælle det om det var agp/pic eller omvendt.

> Programmerne kunne f.eks. være flash, eller photodraw hvor jeg hele tiden
> mangler plads på min 17"

Lige præcis derfor jeg bruger 2 skærme. Flash fylder for meget på en skærm.

Mvh. Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 15-04-01 00:48

"Peter T." <pinoc10@hotmail.com> wrote in message

> Men jeg skulle forbi bios, for at fortælle det om det var agp/pic eller
omvendt.

Jeg mener agp/pci for en god ordens skyld.

Mvh. Peter T.

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 15-04-01 03:04

> [...]
> Hej NG
>
> Ved mener at vide at windows kan styre flere skærme, men er det bare

Et Matrox Millenium G450 Dualhead med 2 udgange til AGP koster lige
over 700 kroner og så sparer man et slot.

> Skal den pågældende software være skrevet til flere skærme, eller kan
> windows styrer forskellige vinduer på forskellige skærme?

Windows _kan_ godt. Matrox har dog lavet en speciel løsning som virker
noget bedre.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen