Trådløst netværk vil ikke starte
Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-11-03 14:40

Hey,

jeg bruger Typhoon Trådløst usb-kit
(http://www.anubisline.com/english/articlec.asp?id=-70064). Mit problem er,
at der bare er et rødt kryds over forbindelsen i Windows - på begge
maskiner. Jeg har opgraderet til nyeste driver osv., men intet synes at
hjælpe. Begge har de nødvendige protokoller, og er inde for samme ip-range.

Screenshots:
www.hesteskelet.dk/wireless/image1.jpg
www.hesteskelet.dk/wireless/image2.jpg

Jeg har desuden prøvet at deaktivere det andet netværk, men intet synes at
hjælpe.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-11-03 14:49

Et mere: www.hesteskelet.dk/wireless/image3.jpg

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-11-03 15:00

Nu fandt jeg ud af det ved et uheld! Sjøv =)

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-11-03 15:06

Trygleren [9000] wrote:
> Nu fandt jeg ud af det ved et uheld! Sjøv =)

Var det ærd at skrive om løsningen her så andre kan få glæde af den?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-11-03 15:15

> Var det ærd at skrive om løsningen her så andre kan få glæde af den?

Muligvis. Jeg tror bare det var en mangel på forståelse for hvordan det
trådløse netværk virker. Jeg prøvede at lave en forbindelse mellem to
computere uden accesspoint, og det skal angives. Man opretter en forbindelse
under 'Trådløse Forbindelser' i Netværk, og på begge maskiner markerer man
at det er et netværk uden accesspoint, og giver netværket det samme navn på
begge maskiner. Så spiller det ellers derefter =)

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-11-03 16:24

"Trygleren [9000]" <HesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at det er et netværk uden accesspoint, og giver netværket det samme navn på
> begge maskiner. Så spiller det ellers derefter =)

Er det det der med, at man skal vælge "Ad hoc" i stedet for "Infrastructure"
under opsætningen af begge trådløse netkort?

-cb

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-11-03 23:48

> Er det det der med, at man skal vælge "Ad hoc" i stedet for
"Infrastructure"
> under opsætningen af begge trådløse netkort?

Ja og nej. Jeg kan vælge Ad hoc som en 'foretrukken løsning'.