Jenny from the block, originalen ?
Fra : drukqs

Dato : 07-11-03 13:29

Nogen der ved hvem der har lavet det der pan fløjte beat der kører i jenny
from the block..
Jeg mener nemlig at ha hørt det i nogle ret gamle sange, og på mixtapes, men
hvem har lavet det ?

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-03 15:54

drukqs wrote:
> [...]
> from the block..
> Jeg mener nemlig at ha hørt det i nogle ret gamle sange, og på mixtapes, men

Først lavede den spanske 70'er-funk-rock-gruppe Barrabas et nummer, der
hed Hi Jack. Så indspillede Herbie Mann samme sang, og i hans udgave
blev den vældig populær. Flere coverudgaver fulgte efter, herunder en
obskur en af gruppen Project 3, hvor fløjtetemaet er meget tydeligt.

Sidstnævnte udgave blev i 1999 samplet af de cratediggende
hiphop-producere The Beatnuts på nummeret Watch Out Now, som ligger på
deres album A Musical Massacre.

I 2002 blev Beatnuts-nummeret så samplet af de jiggy hiphop-producere
Trackmasters på nummeret Jenny From The Block (hvor J-Lo synger en af de
mindst troværdige tekster nogensinde). Men Trackmasters/Sony "glemte" at
kreditere Beatnuts, og der blev en masse ballade, retssager, trusler og
generel ond stemning ud af det.

PS: Det er en tværfløjte - ikke en panfløjte.

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net

Fra : drukqs

Dato : 08-11-03 02:00

Wow, stor viden, mange tak for hjælpen!
Havde jeg vidst der var en beatnuts version, havde jeg aldrig lyttet til
j-lo's.