Morrowind Game of the Year edition.
Fra : JH

Dato : 07-11-03 13:26

Har lige fået Morrowind GoTY ind af døren,
og glæder mig som et lille svin til at spille det

GoTY versionen indeholder som bekendt også udvidelserne
Tribunal og Bloodmoon.
Jeg ved at bla. journalen er forbedret i udvidelserne.
Så mit spørgsmål er:
Skal jeg installere det hele på en gang?
Eller skal jeg først spille Morrowind,
derefter Tribunal og sidst Bloodmoon?

Vh JH

Fra : arc@na

Dato : 07-11-03 13:48

"JH" <JH@no.spam> wrote in news:3fab8ee3$0$94869
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Har lige fået Morrowind GoTY ind af døren,
> og glæder mig som et lille svin til at spille det

Det kan du også roligt gøre!

> Jeg ved at bla. journalen er forbedret i udvidelserne.
> Så mit spørgsmål er:
> Skal jeg installere det hele på en gang?
> Eller skal jeg først spille Morrowind,
> derefter Tribunal og sidst Bloodmoon?

Nej, installér det hele - udvidelserne indeholder nemlig også patches.
Desuden er Morrowind et spil, hvor du kan gøre nøjagtig hvad der passer
dig - forstået på den måde, at du ikke behøver at følge en bestemt
rækkefølge i quests etc.

Desuden er der en MASSE plugins (dem kan man også selv lave med den
medfølgende Elderscrolls Construction Kit. Jeg har nogle af dem liggende
på min hjemmeside, hvor der også er links til andre plugin-sites:

http://www.phyton.dk/games.htm

Desuden er der masser af tips at hente i nyhedsgruppen

God fornøjelse!

arc@na
Last time we mixed politics with religion,
people got burned at the stake.

Fra : JH

Dato : 07-11-03 14:50

arc@na wrote:
> [...]
> sites:
>
> http://www.phyton.dk/games.htm
>
> Desuden er der masser af tips at hente i nyhedsgruppen

Jamen, så installerer jeg alt.
Tak, for link og ng.

> God fornøjelse!

Mange tak, jeg skal "desværre" i biffen her ved 16:30 tiden
og ud at spise bagefter.
Så det bliver nok først i nat eller i morgen.
Men det er jo altid rart at glæde sig til noget

JH

Fra : arc@na

Dato : 07-11-03 15:11

"JH" <jh@no.spam> wrote in news:3faba295$0$94858
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jamen, så installerer jeg alt.
> Tak, for link og ng.

Jeg så dig lige ovre i comp.sys.ibm.pc.games.rpg.

> Mange tak, jeg skal "desværre" i biffen her ved 16:30 tiden
> og ud at spise bagefter.
> Så det bliver nok først i nat eller i morgen.
> Men det er jo altid rart at glæde sig til noget

Jeg håber ikke du lever i et parforhold, for man bliver meget let suuuget
ind i Vvardenfell - åh, ja, og husk at gå på arbejde på mandag...

Fra : JH

Dato : 07-11-03 23:07

arc@na wrote:

> Jeg så dig lige ovre i comp.sys.ibm.pc.games.rpg.

Det er rigtigt. Havde ikke opdaget news:alt.games.elder-scrolls
Jeg er næsten nybegynder i RPG genren.
Der er også en news:alt.games.morrowind kan jeg se.

> Jeg håber ikke du lever i et parforhold, for man bliver meget let
> suuuget ind i Vvardenfell - åh, ja, og husk at gå på arbejde på
> mandag...

Nej, jeg er single pt.
Men ellers tak, for rådet

Er du forresten rollespils veteran?
Jeg kan se, at du har links til en hel del rollespil
på din hjemmeside.
Hvilken i øvrigt minder mig om, at jeg faktisk har
både Fallout og Fallout 2 liggende i reolen.
De fulgte gratis med et pc-spil-blad engang.
Så vidt jeg ved, skulle de jo være nogle af de bedste RPG's,
der er udgivet. Håber de kan køre under WinXP Home.
Sååååeee der er nok at se til i de lange vinteraftener

JH

Fra : arc@na

Dato : 08-11-03 03:30

"JH" <jh@no.spam> wrote in news:3fac1712$0$94868
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Er du forresten rollespils veteran?

Njah, mit første rollespil var The Hobbit til ZX Spectrum (kan hentes fra
min side), og mit første PC-rollespil var Eye of the Beholder 2.

Så har jeg spillet Ultima fra version 6 opefter (nu kommer der garanteret
nogen og kalder mig en sk*de newbie - hehe) og har samlet på PC rollespil
siden 1990. Du skulle se mit bogskab.

Rekorden er ca. 30 timer Daggerfall i ét hug (incl. korte pauser -
kroppen bliver jo ved med at virke) ... (det er mange år siden)...

Jow, det er jeg nok...

> Hvilken i øvrigt minder mig om, at jeg faktisk har
> både Fallout og Fallout 2 liggende i reolen.

Kan du SÅ få dem installeret! NU!

Fra : JH

Dato : 08-11-03 17:59

arc@na wrote:

> Kan du SÅ få dem installeret! NU!

Ja-ja-jaee, rolig nu

Er Fallout 1+2 forresten lettere at starte med end
Morrowind for en RPG-newbie?

JH

Fra : Kasper

Dato : 08-11-03 22:09

On Sat, 8 Nov 2003 17:59:27 +0100, "JH" <jh@no.spam> wrote:

>Ja-ja-jaee, rolig nu
>
>Er Fallout 1+2 forresten lettere at starte med end
>Morrowind for en RPG-newbie?

Ja, det vil jeg mene. Det er lidt mere lineært en Morrowind (men det
er alle spil jo næsten), og så er det nogle super cool spil. Men det
kommer nok også an på, om du bliver grebet af den specielle
post-apokalyptiske stemning der er i Fallout spillene, eller om du
foretrækker de gængse fantasy rammer med sværd og magi.

--
Kasper

Fra : arc@na

Dato : 09-11-03 01:52

Kasper <nospam@thanks.com> wrote in

> Ja, det vil jeg mene. Det er lidt mere lineært en Morrowind (men det
> er alle spil jo næsten), og så er det nogle super cool spil. Men det

De er også humoristiske på en meget original måde. Man kan blive (i
2'eren) pornostjerne, verdensmester i sværvægtsboksning og "made man" hos
gangsterfamilien Wright - altsammen i en af byerne, New Reno.

> kommer nok også an på, om du bliver grebet af den specielle
> post-apokalyptiske stemning der er i Fallout spillene, eller om du
> foretrækker de gængse fantasy rammer med sværd og magi.

Det er meget sjældent at der laves så gode spil som Fallout. Og man kan
få 1+2 for 150 kroner, så der er ikke noget at betænke sig på...

Fra : ras2

Dato : 09-11-03 02:02

On 2003-11-09 00:52:12 GMT, arc@na <this.is@n.invalid.adress.com>
wrote in <3fad8fbc$0$30070$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> Det er meget sjældent at der laves så gode spil som Fallout. Og man kan
> få 1+2 for 150 kroner,

Sommetider 100,-, endda.

> så der er ikke noget at betænke sig på...

Ikke andet end at det som regel er UK udgaver man får herhjemme, så
FO2, ihvertfald, skal have en uofficiel patch. Jeg er ikke sikker på
om børnene i FO1 også normalt er blevet fjernet (jeg har vist aldrig
fået prøvet min "Best Buy" version af FO1).

-R.

Fra : arc@na

Dato : 09-11-03 21:01

Du kan hente denne patch på http://www.phyton.dk/games.htm