/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Remote Control af PC'er...
Fra : Michael


Dato : 07-11-03 13:24

Hej!
Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvad for noget software andre bruger og
anbefaler til at fjernstyre/supportere brugeres arbejdspladser.
Egentlig var planen at vi skulle benytte den indbyggede Remote Assistance i
Windows XP, men den kræver for meget indledende af brugeren. Det skal kunne
ske uden at brugeren skal gøre andet end evt. acceptere at styringen
overtages.

Jeg har kigget lidt på forskellige løsninger og har tidligere anvendt både
NetOp og PC AnyWhere på servere, men har ingen erfaring med produkter til XP
arbejdsstationer.

Hvad gør I andre?

Mvh. Michael



 
 
JSH \(9800\) (07-11-2003)
Kommentar
Fra : JSH \(9800\)


Dato : 07-11-03 13:30


"Michael" <spam@fri.nu> skrev i en meddelelse
news:3fab8ed9$0$9751$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej!
> Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvad for noget software andre bruger
og
> anbefaler til at fjernstyre/supportere brugeres arbejdspladser.
> Egentlig var planen at vi skulle benytte den indbyggede Remote Assistance
i
> Windows XP, men den kræver for meget indledende af brugeren. Det skal
kunne
> ske uden at brugeren skal gøre andet end evt. acceptere at styringen
> overtages.
>
> Jeg har kigget lidt på forskellige løsninger og har tidligere anvendt
både
> NetOp og PC AnyWhere på servere, men har ingen erfaring med produkter til
XP
> arbejdsstationer.
>
> Hvad gør I andre?
>
> Mvh. Michael
>

Et uovertruffent program - Remote Administrator - kan hentes her:
http://www.famatech.com/?AfID=15828



Flemming Jakobsen (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Flemming Jakobsen


Dato : 07-11-03 14:16

Hvis det skal være meget simpelt og nemt, så VNC
http://www.realvnc.com

"Michael" <spam@fri.nu> wrote in message
news:3fab8ed9$0$9751$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej!
> Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvad for noget software andre bruger
og
> anbefaler til at fjernstyre/supportere brugeres arbejdspladser.
> Egentlig var planen at vi skulle benytte den indbyggede Remote Assistance
i
> Windows XP, men den kræver for meget indledende af brugeren. Det skal
kunne
> ske uden at brugeren skal gøre andet end evt. acceptere at styringen
> overtages.
>
> Jeg har kigget lidt på forskellige løsninger og har tidligere anvendt både
> NetOp og PC AnyWhere på servere, men har ingen erfaring med produkter til
XP
> arbejdsstationer.
>
> Hvad gør I andre?
>
> Mvh. Michael
>
>



Michael (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 07-11-03 14:23

Jeg kender godt både VNC og RAdmin, men som sagt kun fra server verden. Jeg
kunne godt bruge et værktøj, der integreres med ADUC i en eller anden grad
så man fx kan højreklikke på en computer og vælge 'Remote Control'. Jeg ved,
der findes et MS værktøj så dette kan lade sig gøre med Terminal Services
maskiner.

Problemet med de traditionelle værktøjer er at de let bliver uoverskuelige
idet der er tale om ca. 2000 workstations.

Mvh. Michael



Peter Jensen (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter Jensen


Dato : 07-11-03 15:26


"Michael" <spam@fri.nu> skrev i en meddelelse
news:3fab9c9f$0$9808$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg kender godt både VNC og RAdmin, men som sagt kun fra server verden.
Jeg
> kunne godt bruge et værktøj, der integreres med ADUC i en eller anden grad
> så man fx kan højreklikke på en computer og vælge 'Remote Control'. Jeg
ved,
> der findes et MS værktøj så dette kan lade sig gøre med Terminal Services
> maskiner.

Jeg bruger Dameware NT Utilities.
Den "finder" selv listen over computere i domænet
og herfra kan man så vælge den man vil styre.
Kan så også vise en helt masse andre ting og
sager om de enkelte maskiner men det er så
en helt anden sag.
Det fungerer aldeles glimragende ...

Check evt. en demoversion på:
www.dameware.com

--
Peter J



Jan Bøgh (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 07-11-03 18:09

"Michael" <spam@fri.nu> wrote in message
news:3fab8ed9$0$9751$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvad for noget software andre
> bruger og anbefaler til at fjernstyre/supportere brugeres
> arbejdspladser.
> Egentlig var planen at vi skulle benytte den indbyggede Remote
> Assistance i Windows XP, men den kræver for meget indledende af
> brugeren. Det skal kunne ske uden at brugeren skal gøre andet end
> evt. acceptere at styringen overtages.

Jamen, det kan man da også. I vores setup gør vi præcis, som du siger:
Connecter maskinen og overtager den. Forudsætningen er selvfølgeligt at
brugerens IP er kendt.
Det forudsætter selvfølgeligt at maskinen er sat op til at acceptere
fjernovertagelse og at vi benytter nogle brugerkonti, der er accepterede.
Det er selvfølgeligt også underforstået, at der er tale om XP.

Vi bruger også undtagelsesvis VNC - enten når vi er nødt til at kontakte en
præ-WinXP arbejdsplads eller når vi rent undtagelsesvis SKAL på som
konsolbrugere.
VNC var OK sålænge vi altid havde skærme med højere opløsning end brugerne -
men det er en virklig smerte i rumpen, når man skal overtage en 1600*1200
desktop fra en maskine med 1024*768 punkter.

vh
Jan




Michael (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 08-11-03 15:57



> Jamen, det kan man da også. I vores setup gør vi præcis, som du siger:
> Connecter maskinen og overtager den. Forudsætningen er selvfølgeligt at
> brugerens IP er kendt.
> Det forudsætter selvfølgeligt at maskinen er sat op til at acceptere
> fjernovertagelse og at vi benytter nogle brugerkonti, der er accepterede.
> Det er selvfølgeligt også underforstået, at der er tale om XP.

Jamen, med mindre du bruger Remote Assistance delen, kan du ikke overtage
skærmen - men bare connecte som en session på en TS. Det er ikke meningen.
Man skal overtage skærmbilledet for at kunne se evt. fejlmeddelelser eller
for at vise brugeren, hvordan et eller andet udføres.

/Mvh. Michael



Carsten (11-11-2003)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 11-11-03 22:39

Microsoft Systems Management Server har præcis den funktionalitet du ønsker
(udover en masse andet)

Carsten

"Michael" <spam@fri.nu> wrote in message
news:3fab8ed9$0$9751$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej!
> Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvad for noget software andre bruger
og
> anbefaler til at fjernstyre/supportere brugeres arbejdspladser.
> Egentlig var planen at vi skulle benytte den indbyggede Remote Assistance
i
> Windows XP, men den kræver for meget indledende af brugeren. Det skal
kunne
> ske uden at brugeren skal gøre andet end evt. acceptere at styringen
> overtages.
>
> Jeg har kigget lidt på forskellige løsninger og har tidligere anvendt både
> NetOp og PC AnyWhere på servere, men har ingen erfaring med produkter til
XP
> arbejdsstationer.
>
> Hvad gør I andre?
>
> Mvh. Michael
>
>



Henrik Walther (12-11-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Walther


Dato : 12-11-03 10:26

On Tue, 11 Nov 2003 22:38:35 +0100, Carsten wrote:

> Microsoft Systems Management Server har præcis den funktionalitet du ønsker
> (udover en masse andet)

Hvorfor i alverden skulle han dog begynde at installere et komplekst
produkt som SMS, når det han efterspørger udelukkende er en effektiv
mulighed for at fjernstyre hans klienter ?

--
Henrik Walther
http://exchange-faq.dk

Michael (12-11-2003)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 12-11-03 18:32


> Hvorfor i alverden skulle han dog begynde at installere et komplekst
> produkt som SMS, når det han efterspørger udelukkende er en effektiv
> mulighed for at fjernstyre hans klienter ?

Ja, det var nok lige i overkanten... Jeg har fundet Remotely Anywhere - det
ser ud til at kunne de ting, jeg ønsker!

Takker!

/Michael



Peter \(8464\) (12-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter \(8464\)


Dato : 12-11-03 22:48

> Ja, det var nok lige i overkanten... Jeg har fundet Remotely Anywhere -
det
> ser ud til at kunne de ting, jeg ønsker!

Til dagligt bruger jeg NetOp, VNC, Remote Desktop og PC anywhere. Ud af
disse programmer syntes jeg helt klart at NetOp kører bedst og hurtigst!

Jeg kender ikke Remotely Anywhere.. hvem har lavet det, og kører det godt?

--
Mvh.
Peter Bak

Fjern koen fra min e-mail ved direkte svar!



Michael (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 13-11-03 08:14


> Jeg kender ikke Remotely Anywhere.. hvem har lavet det, og kører det godt?

Kig på http://www.remotelyanywhere.com

Ja, det kører godt og så kan man sætte det op til at scanne netværket efter
maskiner - den skelner automatisk mellem servere og arbejdsstationer.
Desuden kan man via et consolværktøj installere klienten på target maskinen
m.m.

/Michael



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408909
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste