Databasestyret
Fra : Jens Svensson

Dato : 07-11-03 12:16

Er der en venlig M/K der kan fortælle om der findes et hæfte der kan få
hjulpet mig igang med at få lavet en database styret hjemmeside ?
eller en der via mail vil være behjælpelig med det.

v.h. Jens Svensson
jenssvensson@pc.dk
www.jenssvensson.dk
Denne mail er scannet med Norton Antivirus

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-11-03 12:44

"Jens Svensson" <jenssvensson@pc.dk> escribió en el mensaje
> Er der en venlig M/K der kan fortælle om der findes et hæfte der
kan få
> hjulpet mig igang med at få lavet en database styret hjemmeside ?
> eller en der via mail vil være behjælpelig med det.

Kig på www.html.dk (asp) eller www.webcafe.dk (php) som har en masse
interessante artikler og tutorials om emnet.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-11-03 12:44

Jens Svensson skrev:

> Er der en venlig M/K der kan fortælle om der findes et hæfte
> der kan få hjulpet mig igang med at få lavet en database
> styret hjemmeside ?

Ja - det hedder såmænd: "Databasestyrede websider" - et af de
mange hæfter til 69 kr.

Du kan se mere om det her:
<http://www.libris.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-524-2>

> eller en der via mail vil være behjælpelig med det.

Selve teknikken med at håndtere databaser på en webside afhænger
af hvilken database du benytter og hvilket serversidesprog (fx
asp, php, asp.net eller jsp) du benytter.

Til asp findes der en tutorial på
<http://html.dk/tutorials/asp/>. Databaser er også berørt - dog
kun hvordan man får data til og fra databasen - ikke hvordan man
bygger et site op på en database.

De større serversidesprog har deres egne grupper - du kan se en
oversigt her: <http://usenet.dk/grupper.pl?seek=serverside>.

Rene databasespørgsmål - fx om opbygningen af en god struktur -
kan stilles i en af de to databasegrupper:
<http://usenet.dk/grupper.pl?seek=database>

Denne gruppe er beregnet til spørgsmål om html og css og er
derfor ikke velegnet til spørgsmål om databasebaserede websider.

--
Jens Gyldenkærne Clausen