Prof. CMS system.
Fra : Gecko

Dato : 07-11-03 12:10

Hej

Er der nogle af jer, der kender et godt CMS system, som har en admin del,
der er "top tunet"

Jeg ønsker noget, der i "admin delen" er opbygget lidt ligesom f.eks.
Outlook. Og udadtil er helt anderledes.

Admin delen kunne godt være noget, der IKKE er webbaseret, hvor man så
løbende (via. systemet) kan uploade filer.

Andre ting, der kunne være gode:
- fil-træ, hvor man kan klikke på de enkelte filer og herved komme ind
til et redigeringsområde.
- Upload funktion.
- og selv med mulighed for installering af nye moduler.

Tror måske at Macromedia Contribute, har lidt det interface jeg ønsker. Men
jeg søger noget opensource som jeg selv kan tilpasse.

Det skal være yderst prof.

Systemer som f.eks: e-xoops, php-nuke, typo3 osv. er IKKE det jeg søger.

På forhånd tak.

Mvh
RoJo

Fra : Jacob Atzen

Dato : 07-11-03 13:07

"Gecko" <geckodk@hotmail.com> writes:

> [...]
>
> Det skal være yderst prof.
>
> Systemer som f.eks: e-xoops, php-nuke, typo3 osv. er IKKE det jeg søger.

De har da ellers de funktioner du nævner. Tror du bliver nødt til at
specificere lidt nærmere, hvad det er ved dem, der gør dem ubrugelige
til dit formål. Og evt. også uddybe, hvad du forstår ved yderst
proffesionel?

- Jacob Atzen

Fra : Gecko

Dato : 07-11-03 15:06

"Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> specificere lidt nærmere, hvad det er ved dem, der gør dem ubrugelige
> til dit formål. Og evt. også uddybe, hvad du forstår ved yderst

De har ikke HELT det jeg nævner... bla. fil-træ. + de har en masse ting jeg
aldrig får brug for. Disse systemer er meget portals-orienteret efter min
mening.

Et "yderst professionelt" interface mener jeg... med gode teksteditorer og
billedindsættelse.

Jeg ved at www.dynamicweb.dk har noget af det jeg søger, men det koster +
jeg ik får mulighed til, at tilpasse systemet.

Fra : Kim Emax

Dato : 07-11-03 18:30

Gecko wrote:

> [...]
>
> Jeg ved at www.dynamicweb.dk har noget af det jeg søger, men det
> koster + jeg ik får mulighed til, at tilpasse systemet.

Måske du så skulle henvende dig til et firma, der udvikler løsningen for dig
eller tilpasser et af de gratis systemer, så det matcher dine behov. Den
slags opgaver påtager vi os.

--
Take Care
Kim Emax - master|minds: http://www.masterminds.dk

Fra : Dan Stanley\(9900\)

Dato : 07-11-03 18:58

"Gecko" <geckodk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det skal være yderst prof.
>
> Systemer som f.eks: e-xoops, php-nuke, typo3 osv. er IKKE det jeg søger.

Prøv evt. at tjekke flg. løsning ud.
http://www.xoops.org/
Simpelt at installere og oprette diverse moduler i mm.
Open Source.
Fint interface.
Kører det lige selv på egen testserver.

Dan

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 08-11-03 15:02

> Er der nogle af jer, der kender et godt CMS system, som har en admin del,
> der er "top tunet"

Min ide vil være:
Software: www.mamboserver.com (PHP; MySQL, Apache etc.)
Support og moduler: www.mamboportal.com

Har selv ledt i flere år efter det hele rigtige og prøvet mere en 10-15
forskellige systemer. Jeg bliver ved Mambo Open Source. Kommer i en 4.5 i år
(er i 4.5 beta 1.0.2 lige nu)

Se min. signatur for et site som bruger det. Fuldt template baseret så du
kan nemt lave dit helt eget design.

I de forskellige fora er der hælp at hente (også på dansk) desuden kan man
installere nye moduler m.v. i systemet bare ved at 'uploade' en ZIP fil i
admin. interfacet.

--
Mvh Lars Brink Christensen
* Hjemmeside om Colombia? Se www.colombia.dk *

Fra : Dan Stanley\(9900\)

Dato : 08-11-03 15:04

"Lars Brink [2650]" <usenet@papayaREMOVEconTHISsulting.com> skrev i en
meddelelse news:boit0p$hvg$1@dknews.tiscali.dk...

> [...]
> installere nye moduler m.v. i systemet bare ved at 'uploade' en ZIP fil i

Det vil jeg ihvertifælde tjekke ud, da jeg efterhånden har prøvet de første
15 systemer.

snakkes
Dan

Fra : Dan Stanley\(9900\)

Dato : 08-11-03 22:24

> [...]
> installere nye moduler m.v. i systemet bare ved at 'uploade' en ZIP fil i

Efter og have rodet med mambo her til aften, må jeg indrømme at det er
eddermanemig et fint system.
Hvis man som jeg benytter Dreamweaver som webeditor kan man få installeret
et modul der gør
det ekstremt nemt at lave sine egne templates.
Dan