Link vises forkert i MSIE trods godkendt C~
Fra : Britt Malka

Dato : 07-11-03 10:45

Hej alle

Det irriterer mig, at banneret og W3-valideringen har fået en ramme
på, der nøjagtigt svarer til standardfarverne for besøgte og ubesøgte
links i MSIE.

Siden validerer både med hensyn til HTML (strict) og CSS, og den
opfører sig ikke på samme måde i Opera, mens der i Mozilla er ramme om
W3-valideringen, men ikke banneret.

Linket er: http://www.kortlink.com

Både banner og BEGGE valideringer er omfattet af stylen:

div.knap2 {text-align: center;}

Der er lavet alternativ style til links.

Kan der gøres noget for at fjerne dette lille irritationspunkt?

Jeg skal lige sige, at jeg ikke kan tage æren for designet. Det har
min mand stået for.
--
Britt Malka
Vind en nyhedstitel (hemmelig) fra Bog&Idé - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 07-11-03 11:16

Britt Malka wrote:
> Det irriterer mig, at banneret og W3-valideringen har fået en ramme
> på, der nøjagtigt svarer til standardfarverne for besøgte og ubesøgte
> links i MSIE.
>
> Linket er: http://www.kortlink.com

Hej Britt

Det er tilladt at lave om i den kode W3C stiller til rådighed for deres bannere.
Som du kan se i koden har det ene banner stylen "border:0;". Put også det på den anden banner og
det virker

Hintzmann c",)

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 07-11-03 11:21

Martin Hintzmann Andersen wrote:

> [...]
> bannere.
> Som du kan se i koden har det ene banner stylen "border:0;". Put også

Hov... noget helt andet er at din DOCTYPE ikke er gyldig.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Strict//DA" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

Skulle have været følgende:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

Du kan finde flere eksempler på gyldige DOCTYPEr her:
http://www.webstandards.org/learn/templates/

Hintzmann c",)

Fra : Britt Malka

Dato : 07-11-03 11:45

On Fri, 07 Nov 2003 11:21:25 +0100, Martin Hintzmann Andersen
<no@spam.dk> wrote:

>Hov... noget helt andet er at din DOCTYPE ikke er gyldig.

Jamen... den validerer da?

> [...]
>
>Skulle have været følgende:
><!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"

Det ser ud til, at du har ret:

http://www.w3.org/TR/REC-html40/struct/global.html#version-info

Tak igen Jeg checker det lige lidt mere ud.

Fra : Britt Malka

Dato : 07-11-03 11:38

On Fri, 07 Nov 2003 11:16:05 +0100, Martin Hintzmann Andersen
<no@spam.dk> wrote:

>Som du kan se i koden har det ene banner stylen "border:0;". Put også det på den anden banner og
>det virker

Puhhh.... hvorfor i al verden har jeg ikke selv fået øje på den? Jeg
tror endda, at jeg har slettet en "border:1" på det første banner i
sin tid, fordi det ikke godkendes i strict.

Tak

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-11-03 12:46

Martin Hintzmann Andersen skrev:

> Som du kan se i koden har det ene banner stylen "border:0;".
> Put også det på den anden banner og det virker

Man kan også bare have en generel css-regel der fjerner rammen om
billeder:

img { border: none; }

--
Jens Gyldenkærne Clausen