Det er en varm katoffel det her med net og butiks handel.
Jeg arbejder selv i en forretning som er meget kendt for vores lave priser
på nettet, vi sælger kun igennen de danske leverndør fordi det er vores
erfaring at vi skal være meget forsigtigt med de parllel impoteret vare fra
tyskland osv. Hvorfor er en længre kompliceret historie.
Som JJC skrev. Hvorfor købe i en butik når man ikke for en bedre service end
den på nettet? Og det er der en god pointe i. For selvføgelige skal servicen
være bedre i en butik. Men jeg kan nu godt forstå butikkens fustration. For
jeg sider i den type butik hvor folk kommer og køber deres kamera. Og ikke
så meget for prøvet kameraet.
Ind i mellem fortæller kunder mig at de har købt kameraet i en anden butik
for at prøve det af. I nogle butikker giver tilbageskøbs ganti. Og når de
har prøvet kameraet i 14 dage så aflever de det tilbage og kommer til os og
køber det selv samme kamera, men bare 500 - 1.500,- kr billiger.
Og den type kunder er fanme skammelige... Når jeg opdager det. Så nægter jeg
at sælge kameraet til kunden. For lave priser er lig med ringer service. og
enten vælger man en lidt højre pris og god service eller også vælger man den
billige pris, og en ringer service. det må være rimligt.
Branchen er meget presset. og Jo... Der er da stor forskeld på priserne. Men
i længden er de alt for lave priser ikke gode for alle parter. Det er ikke
godt for samfunds økonomien, det giver ringe service, der er ødelagt mange
arbejdspladser, og branchen er blevet fyldt op med pladt ugler og hængerøve.
Men... man skal bare huske.. At være sikker på at man køber kameraet under
de vilkår man ønsker. At prisen måske så er lidt højre, må man bare tage
med.
Mvh.
Kim Skovsby
"Poul" <posa_nospam@novonordisk.com> skrev i en meddelelse
news:Q0Kqb.294$Dh3.165@news.get2net.dk...
> Kære ven, du hopper lige i med samlede ben
>
> Mange (jeg siger ikke alle!) foto forretninger spiller på folks uvidenhed
og
> tager fede overpriser for
> produkterne. Når de så ovenikøbet giver dig en dårlig service, så glemt
alt
> om i hvertfald den forretning!
>
> Prøv lige at undersøge
www.edbpriser.dk (nu ved jeg ikke hvilket kamera du
> har i overvejelse), men jeg
> tror du vil få et chok når du ser hvor meget du kan spare i forhold til
> tidligere omtalte fantastiske forretning...
>
> Har du mod på at købe udenlandsk, så tag et kig på
www.dnet24.de - her kan
> du måske hente yderligere
> 500 eller 1000 kr. Og tænk ikke på risikoen med at handle på nettet: dansk
> lov giver dig ret til at trække de
> udbetalte penge tilbage, ifald du skulle blive snydt. For mit eget
> vedkommende har jeg overhovedet ingen
> betænkligheder ved at handle på nettet i Tyskland!
>
> Held og lykke,
> mvh. Poul
>
> "JJC" <jjc@hotmail.com> wrote in message
> news:3fab6286$0$95017$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Jeg var i går ude for at købe et kamera til kr. 5.000 til erstatning for
> mit
> > tidligere kamara som blev stjålet. Jeg havde af importøren fået af vide
at
> > Fotoforretningen Mimosa i Århus have fået tilsendt det kamera jeg
> overvejede
> > at anskaffe, og forinden havde jeg ringet og fået af vide at de have
fået
> > kameraet ind samme dag, og aftalte at vi skulle komme og ser det samme
> dag.
> >
> > Mig og min kone tager en time før fri, så vi kan se på kameraet i ro og
> > fred, før vi skal hente børnene. Men da vi skal se kameraet er det ikke
> > ladet op. Ekspedienten siger det er fordi de har vist det så mange gange
> at
> > det er løbet tør for strøm. Det er selvfølgelig en lodret løgn, da jeg
har
> > fået af vide at det lige er ankommet. Vi får af vide at vi kan komme
igen
> en
> > anden dag, han vil ikke lade det op nu, og ekspedienten desuden ikke kan
> > fortælle andet end hvad der står på nettet om kameraet.
> >
> > Vi forlader herefter, lidt forvirret, butikken og henter vores børn. Om
> > aftenen tænker jeg lidt over forløbet af det der skulle have været en
god
> > oplevelse, og beslutter at næste dag vil jeg ringe til forretningen og
få
> en
> > forklaring.
> >
> > Jeg har nu lige ringen og snakket med ejeren af Mimosa, Robert Sørensen.
> Han
> > var ret ligeglad med ekspedientens serviceniveau og havde heller ikke
> noget
> > problem med at ekspedienten står og fortæller løgnehistorier.
> >
> > Hans forklaring på service niveauet var, "vi bliver ofte udnyttet af
folk
> > der kommer ind og for servicen, og derefter køber på nettet".
> >
> > Mit spørgsmål er nu. Hvad skal vi med fotoforretninger når de ikke vil
> > vejlede kunderne men henviser til "det der står på nettet"?
> >
> > De ønsker ikke at vejlede af frygt for at man køber deres produkter på
> > nettet !!!
> >
> > Jeg tror dog ikke at alle forretninger er som Mimosa. Er der nogen der
kan
> > anvise en fotoforretning i Århus hvor der leveres en ordentlig service,
> > eller skal jeg prøve at købe kameraet på nettet ?
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
>
>