spørgsmål vedr. nat router
Fra : peter

Dato : 07-11-03 10:02

Hej jeg har tænkt på en bredbånds-router til 4 pc´er, som skal sættes op til
nat.
Jeg har dog en kammerat som jeg har haft problemer med at sende filer og se
webcam med.
Kan det være hans gamle router som ikke er sat rigtigt op??
Jeg vil gerne dele filer og spille ud af huset, men kan jeg gøre det uden
problemer??

MVH Peter

På forhånd TAK!

Fra : peter

Dato : 07-11-03 10:04

Alså dele filer internt og spille online spil:)

MVH Peter

Fra : Andre

Dato : 07-11-03 12:22

Du skal have åbnet for de rigtige porte som de programmer bruger. (webcam,
ftp, spil)

Ellers lav DMZ til din Pc. (ikke særlig sikkert, men det virkere.)

Fra : peter

Dato : 07-11-03 12:28

tak for svarret, men hvad er DMZ??

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-11-03 13:05

In article <IkLqb.1104$Ah4.1060@news.get2net.dk>,
peterbaFJERNDETMEDSTORT@tele2adsl.dk says...

> tak for svarret, men hvad er DMZ??

DMZ står for DeMilitarized Zone, dvs. ingenmandsland. I DMZ er der
ingen regler og ingen filtre.

En rigtig DMZ sidder på en netværksadapter for sig selv.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-11-03 13:06

In article <IkLqb.1104$Ah4.1060@news.get2net.dk>,
peterbaFJERNDETMEDSTORT@tele2adsl.dk says...

> tak for svarret, men hvad er DMZ??

Hvilket svar?

Det er ikke til at se noget i dette rod...
Kig på og følg:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html - Det gælder også Andre
!!

FUT:dk.admin.netikette

Fra : jesper

Dato : 07-11-03 19:47

vis du bruger win xp skal du bare have en router med UPNP" protokol"
så virker det her selv prøvet med en d-link 604 router.

hilsen jeser

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-11-03 22:35

In article <tMRqb.1811$cv1.516@news.get2net.dk>, nubi1@xxget2net.dk
says...

Læs lige Message-ID: <MPG.1a15a92434d81a6398a8a0@news.tele.dk>

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-11-03 22:54

On Fri, 7 Nov 2003 19:46:48 +0100, "jesper" <nubi1@xxget2net.dk>
wrote:

> vis du bruger win xp skal du bare have en router med UPNP" protokol"
> så virker det her selv prøvet med en d-link 604 router.

Hvis man synes, det er vældig smart, at ens operativsystem og
applikationer kan konfigurere om på ens netværksudstyr uden at
man kan se det, så skal man bare køre UPnP.

Personligt er jeg ikke særlig vild med tanken om de myriader af
sikkerhedsmæssige problemer, der kan være i det. Forestil dig fx
en orm/virus, der synes, det er praktisk, hvis alle porte map'es
(åbnes) til en bestemt IP-adresse til LAN'et.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : peter

Dato : 08-11-03 11:51

Mange tak for jeres svar, men nu har jeg købt en router.
Den her:
http://www.add-data.dk/info/Info.asp?ISBN=60449
Den virker fint, men når jeg disabler nat, så kan den ikke få forbindelse??
Mener i at det er bedst at køre nat, og så skal jeg vel åbne portene når jeg
vil spille online??

(håber ikke jeg er til for meget besvær)

På forhånd TAK

VH Peter

> [...]
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-11-03 13:15

In article <5U3rb.4403$SU4.4216@news.get2net.dk>,
peterbaFJERNDETMEDSTORT@tele2adsl.dk says...
> (håber ikke jeg er til for meget besvær)

Men den citatteknik du lægger for dagen??

Hvis du gad bruge bare en lille smule tid på at læse flg. vejledning,
så vil besværet være langt mindre (det gør det nemlig muligt at se hvad
du svarer på).

Her er vejledningen:

FUT:dk.admin.netikette