Skærme
Fijala 3554
Hyggelig gruppe her, outsiders ?
Fra : JK

Dato : 07-11-03 09:12

Hej

Jeg har fulgt lidt med i S-IPS debatten igennem et par måneder, siden
jeg læste om forskellen.

Det er bare pudsigt, at dette panel fænomen går hen over hovedet på
næsten alle.

Tomshardware er lige kommet med en 17" roundup.
http://www.tomshardware.com/display/20031105/index.html

Han nævner intet om paneler. Det nærmeste han har været, er at skrive
om en underlig Viewsonics skærm, med lav kontrast og lang responstid.
Husker ikke lige hvor.

Men her skriver han om tre paneltyper:
http://www.tomshardware.com/display/20020114/lcd-07.html

mvh

John

Fra : Henrik B.

Dato : 07-11-03 15:25

JK wrote:
:: Hej
::
[...]

Ja, spørgsmålet er om ikke man skulle skrive en mail til diverse data-blade,
bare sådan som et vink med en vognstang...

M.v.h.

Fra : JK

Dato : 07-11-03 15:44

On Fri, 7 Nov 2003 15:24:48 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

> [...]
>
>Ja, spørgsmålet er om ikke man skulle skrive en mail til diverse data-blade,
>bare sådan som et vink med en vognstang...

Er du overbevist om, at S-IPS er så meget bedre. Jeg vil se det, før
jeg tror det.

mvh

John

Fra : Henrik B.

Dato : 07-11-03 16:16

JK wrote:
::::: Det er bare pudsigt, at dette panel fænomen går hen over hovedet
::::: på næsten alle.
:::
[...]

Pointen er at de ikke aner en skid om det de tester - uanset kvaliteten af
panelerne. Det er ment for at åbne deres øjne, bare en smule...

M.v.h.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-11-03 15:59

JK skrev:

> Han nævner intet om paneler. Det nærmeste han har været, er at skrive
> om en underlig Viewsonics skærm, med lav kontrast og lang responstid.

Sådan er det vist generelt. Det nye Datatid fra denne måned har også
en test af forskellige TFT-skærme. Der er intet nævnt om paneltyper,
så man kan vel nærmest sige at de sammenligner pærer med bananer.

Testen spænder vidt fra en 15" AOC til en 23" widescreen fra Sony.
De undrer sig over at en skærm med et kontrastforhold på 700:1 ikke
synes mere kontrastrig end en anden skærm med et kontrastforhold på
300:1, men de nævner ikke et ord om hvorfor.

Madsen.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-11-03 15:01

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> synes mere kontrastrig end en anden skærm med et kontrastforhold på
> 300:1, men de nævner ikke et ord om hvorfor.

Jep, det blad købte jeg også pga. forsiden - men magen til amatøragtig
test skal man lede længe efter. Spild af tid efter min mening, det
eneste gode er at der er nogle pæne billeder af alle skærmene ;)

Flemming

Fra : Thomas Madsen

Dato : 08-11-03 16:17

Flemming Joensson skrev:

> Jep, det blad købte jeg også pga. forsiden - men magen til
> amatøragtig test skal man lede længe efter.

Ja. Testen er åbenbart udført af den samme person som har skrevet
artiklen om digitale kameraer et andet sted i bladet. Han påstår
at det hedder substraktiv farveblanding når man blander rød, grøn
og blå (RGB). Det er stik imod min skolelærdom. Jeg har lært at det
hedder additiv farveblanding. Det hedder substraktiv farveblanding
når man blander cyan, magenta og gul (CMY). Nå, men det er vist
off topic.

> Spild af tid efter min mening, det eneste gode er at der er nogle
> pæne billeder af alle skærmene ;)

Enig. Det eneste jeg lærte(*) ved at læse den test var at Sony's
23" SDM-P232W har en indbygget blæser som åbenbart godt kan være
irriterende at høre på. Godt at jeg ikke købte den skærm så, for
det har jeg faktisk været meget tæt på at gøre.

(*) Hvis det da ellers er rigtigt. :)

Madsen.