Teritorie opdeling af malawi akvarie?
Fra : Tonny S.

Dato : 07-11-03 09:06

Jeg introducerede igår et par Aul. freibergi til min malawi samling og
gjorde som jeg plajer med at fjerne sten men denne gang er det som om at de
sku kan huske hvor deres teritorie var for Aulonocara hannen får godt nok
tæv en gang i mellem selv af mindre fisk der er halv størrelse af ham...

Jeg tænker så nu om jeg evt. skal fjerne nogle af stenene og så ikke lave så
mange teritorier??
Eller skal jeg blot prøve at hive stenene ud af vand badet igen?

På forhånd tak..
Tonny S.

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 07-11-03 22:26

Hvilke fisk har du...???

Mikkel

Fra : Tonny S.

Dato : 08-11-03 16:48

Jeg har følgende fisk i mit akvarie:

Aulonocare Jacobfreibergi Eureka 1:2
Sciaenochromis fryeri 1:2
Psedouthropheus sp. elongatus 1:2
Cynotilapia afra yellow top 1:1
Metriaclima Estherae 1:1
Cyrtocara moorii 1:1
Labidochromis Caeruleus 3:4

Jeg vil prøve at fjerne nogle af stene i midtan af akvariet så
teritorierne bliver delt op i enden af akvariet....

Tonny S.

Fra : Krogh

Dato : 07-11-03 23:55

> [...]

> mange teritorier??
> Eller skal jeg blot prøve at hive stenene ud af vand badet igen?

Med Tropheus, har jeg haft stor held med et stykke bart sandbund på 40-50 cm
bredde i midten af akvariet. Dette bliver teritoriefrit, og danner fristed
for alle de individer, der ikke er istand til at indtage et territorie.

For mange sten i akvariet, laver det om til et væld af teritorier, der skal
forsvares, og der er så ikke plads til de nederste i hirakiet.

mvh
René