Kan ikke tænde Asus A7N8X i Aopen H600
Fra : Jakob Thusgaard

Dato : 07-11-03 08:57

Hej NG,

Jeg har lige købt mig lidt nye dele til den private. Det er blevet til
udskiftning af alt undtagen drev og grafikkort (i denne omgang ihvertfald).

CPU: AMD Athlon 2500+
Kabinettet: Aopen H600
Motherboard: Asus A7N8X Deluxe v. 2
Memory: 2x 256MB

Der er altså ikke tale om nogen gigantmaskine, men den skal sq virke
alligevel!

Nu har jeg så sat alle delene i og forbundet alle kabler undtagen:
PC Speaker
USB kabler fra kabinettets forside
Audiokabler fra kabinettets forside
De powerkabler, der var til overs

Efter at have gjort det sluttede jeg forventningsfuldt dyret til
strømnettet, så at den grønne LED på motherboardet blev tændt, trykkede på
powerknappen og - ingenting.

Jeg tager meget gerne mod forslag til, hvor jeg er gået galt i byen. Hvis
der er nogen, der har erfaringer med, hvad der feks. kan være gået galt med
forbindelsen til powerknappen eller der er ganske åbenlyse ting, som man
SKAL igennem, som jeg kan have glemt, så hører jeg meget gerne om det!

På forhånd tusinde tak for hjælpen!

Mvh,

Jakob

Fra : Bo Nielsen

Dato : 07-11-03 10:10

> Efter at have gjort det sluttede jeg forventningsfuldt dyret til
> strømnettet, så at den grønne LED på motherboardet blev tændt, trykkede på
> powerknappen og - ingenting.

Start den anden vej. Fjern alle kabler og start så med power-kablet. Kan den
nu starte, så går du videre med det næste kabel, o.s.v

Bo

Fra : H.S.

Dato : 07-11-03 11:11

"Jakob Thusgaard" <jakobthusgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
> Efter at have gjort det sluttede jeg forventningsfuldt dyret til
> strømnettet, så at den grønne LED på motherboardet blev tændt, trykkede på
> powerknappen og - ingenting.

Som jeg ser det, så:

1) må du have sat stikket fra psu kontakten til mobo'et forkert i, det
forkerte sted, eller vendt forkert
2) ellers er kontakten på kabinettet defekt.

Har du evt prøvet at 'kortslutte' psu'en (tvinge den til at tænde for
strømmen) ? - Så kan du også udelukke at psu'en har en defekt.

Fra : Jakob Thusgaard

Dato : 07-11-03 16:54

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> wrote in message
> [...]

> Har du evt prøvet at 'kortslutte' psu'en (tvinge den til at tænde for
> strømmen) ? - Så kan du også udelukke at psu'en har en defekt.

Men der er jo lys i Motherboardet. Hvis der er lys i motherboardet, så
virker PSU'en vel!?

/Jakob

Fra : Bamse

Dato : 07-11-03 18:18

Prøv at give den et spark....

Fra : Jakob Thusgaard

Dato : 07-11-03 23:16

OK... efter at have vendt power switch connector'en 90 grader og dermed sat
den på de rigtige pins (*SUK*) fik jeg strøm i skidtet...

Videre i en anden gruppe til næste problem...

/Jakob

Fra : Kenneth

Dato : 08-11-03 11:49

Kan du have smadret cpukernen da du monterede køleren. Men hvordan den så
reagerer ved jeg ikke?

Mvh KH