Skærme
Fijala 3554
Til dem med DVI-problemer (Viewsonic)
Fra : rane

Dato : 06-11-03 23:23

Ok, siden det ikke lader til at Viewsonic får løst dette problem snart
- tror jeg nok, at jeg har fundet en midlertidig løsning:

Da jeg kiggede igennem min grafikkort-boks her idag, fandt jeg en fiks
lille dingenot - en DVI-to-Analog Adapter. Hva faan...den prøver jeg
da lige at connecte til min Viewsonic VP181b DVI-connector - og så
smide analog kablet ind i adapteren og ned til min "hoved-pc".

Vupti. Det virker sgu. Får sikkert nok kun det Analoge signal frem,
men på den måde har jeg en Analog-port ledig på skærmen istedet for
den ikke-funktionerende DVI-port - dvs. min server kan nu også
connectes til skærmen via et 2. analogkabel - woohoo.

Havde ellers planlagt at købe en anden skærm (NEC 18" skærme kan
desværre ikke leveres de næste 2 måneder, fik jeg at vide...øv!) - men
nu kan jeg da leve med min VP181b indtil Viewsonic får fikset DVI
problemet - eller indtil NEC 18" kan leveres igen.

Det er seføli ikke den ultimative løsning (kan jo ikke passe at man
ikke kan få et digitalt signal) men den er tilfredsstillende hvis man
har 2 computere der skal tilsluttes.

Fra : Daniel

Dato : 07-11-03 09:17

> [...]
> nu kan jeg da leve med min VP181b indtil Viewsonic får fikset DVI
> problemet - eller indtil NEC 18" kan leveres igen.

Hej Rane

Det lyder godt nok vildt med NEC's leveringstid.
Hvilke firmaer har du kontaktet?

/Daniel

Fra : rane

Dato : 07-11-03 09:54

On Fri, 7 Nov 2003 09:17:28 +0100, "Daniel"
<danieldk121SLETDETTE@hotmail.com> wrote:

>Det lyder godt nok vildt med NEC's leveringstid.
>Hvilke firmaer har du kontaktet?

Jeg har kontaktet 4-5 tyske Onlineshops (TFTshop, Baer-eshop, TEC
Company, Mindfactory osv.) samt modtaget en officiel email fra NEC med
(bla.) ordlyden:

"...Ich kann natürlich nicht die Marktentwicklung hervorsehen, aber
ich denke das die Lieferprobleme sicherlich
bis nach Weihnachten anhalten werden, da die Nachfrage zum Jahresende
immer steigt..."

Dvs. leveringsproblemer sikkert til og med julen.

Fra : Daniel

Dato : 07-11-03 10:26

> [...]
> immer steigt..."
>
> Dvs. leveringsproblemer sikkert til og med julen.

Tja, situationen ser ikke ud til at lysne.

Hvis du stadig har mod på Nec, kan du prøve: http://www.amazon.de, de lover
levering indenfor 1-2 uger.

/Daniel

Fra : Daniel

Dato : 07-11-03 10:28
Fra : rane

Dato : 07-11-03 11:55

On Fri, 7 Nov 2003 10:27:39 +0100, "Daniel"
<danieldk121SLETDETTE@hotmail.com> wrote:

>Glemte denne - de har den på lager:
>
>http://www.norskit.de/cgi-nord/preise.cgi?file=link.tpl&u=gast&p=gast&artnr=7217

Det er desværre kun den hvide, de har der. Er ude efter den sorte :/

Mht. Amazon.de så kan de heller ikke levere, da de heller ikke har
nogen på lager (jvf. email) så de skal også først have bestilt de
skærme der ikke kan leveres :)

Fra : Daniel

Dato : 07-11-03 12:57

> [...]
>
> Mht. Amazon.de så kan de heller ikke levere, da de heller ikke har
> nogen på lager (jvf. email) så de skal også først have bestilt de

Nu begynder der, at gå sport i det her

Nec 1880sx-bk kan leveres fra:
http://www.mix-computer.de

Nec 1860nx har jeg ikke fundet nogle steder, men jeg skal nok give besked,
hvis jeg finder den.

Fra : rane

Dato : 07-11-03 13:39

On Fri, 7 Nov 2003 12:56:38 +0100, "Daniel"
> [...]

>http://www.mix-computer.de
>
>Nec 1860nx har jeg ikke fundet nogle steder, men jeg skal nok give besked,

Jeps det er noget af en udfordring ;)

Har ikke råd til 1880SX'en selvom det kunne være rart - så det skal
være NEC 1860NX-BK.

Fra : Daniel

Dato : 07-11-03 17:37

> Jeps det er noget af en udfordring ;)
>
> Har ikke råd til 1880SX'en selvom det kunne være rart - så det skal
> være NEC 1860NX-BK.

Prøver igen:
http://www.computeruniverse.net/products/90066083.asp?agent=509

Skulle snart have den hjemme...

Fra : rane

Dato : 07-11-03 18:08

On Fri, 7 Nov 2003 17:36:43 +0100, "Daniel"
<danieldk121SLETDETTE@hotmail.com> wrote:

>Prøver igen:
>http://www.computeruniverse.net/products/90066083.asp?agent=509
>
>Skulle snart have den hjemme...

"Lagereingang i.d.R. innerhalb der nächsten 5-10 Tage erwartet"

Det er problemet med de fleste tyske onlineshops. De skriver at de
regner med at have den snart, men sagen er faktisk at NEC ikke KAN
levere til dem foreløbig. Som en shop skrev til mig:

"Ein großer deutscher Großhändler hat leider vorige Woche Insolvenz
angemeldet und von dem haben wir immer günstig alle NEC bekommen.
Bei allen anderen Großhändlern ist dieses Gerät nachbestellt"

Så jeg ville ønske at de skrev lige ud på deres hjemmesider at de
enten ikke KAN levere eller (hvis det var tilfældet) i det mindste
nævnte at der er generelle problemer men at de altså stadig har x
antal stk på lager.

Fra : Daniel

Dato : 07-11-03 18:17

> [...]
> enten ikke KAN levere eller (hvis det var tilfældet) i det mindste
> nævnte at der er generelle problemer men at de altså stadig har x

Kan kun give dig ret.

Har også prøvet at checke i England, men der er den for dyr.

Jeg er nu ellers meget glad for min 1860nx
(Den er i grå, men mig gør det ikke noget.)

Fra : Jesper Martsum

Dato : 24-12-03 14:06

Jeg kan ikke umiddelbart se at Mix-computer leverer til Danmark

Jesper