DVD Profiler
Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-11-03 22:24

kan det lade sig gøre i dette program at fjerne info - feks fjerne priser og
den slags - jeg vil godt have det simpelt så kun titel og den slags
relevante ting er der - hvor den er købt osv vil jeg gerne have helt væk,
men kan ikke rigtigt hitte ud af hvordan
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 07-11-03 00:12

On Thu, 6 Nov 2003 22:23:30 +0100, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> [...]
>den slags - jeg vil godt have det simpelt så kun titel og den slags
>relevante ting er der - hvor den er købt osv vil jeg gerne have helt væk,
Højreklik/Rediger vil jeg mene.
Men husk at du så ikke skal opdatere alle profilerne fra nettet for så
mener jeg at de bliver rettet tilbage igen.
Eller du kan låse den bagefter (det har jeg ikke prøvet endnu)

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 07-11-03 00:18

> [...]

>relevante ting er der - hvor den er købt osv vil jeg gerne have helt væk,
>men kan ikke rigtigt hitte ud af hvordan

Some interesting things came to light. The marketing timeline for
Star Wars is as follows - This week, The Clone Wars, then the original
Star Wars trilogy is being released September 2004, then Episode 3
teaser advertising begins in January of 2005, Episode 3 May 2005,
Episode 3 DVD/VHS November 2005. One little fun fact - seems that
they have TWO Star Wars television ideas floating around the
ranch...one would be animation and the other - LIVE ACTION. These
television projects would be in 2006. Let's hope they're better than
the Star Wars Christmas Special, or those Ewok films.

Jeg er lidt forvirret nu.
Hvad med Lucas' udgaver af SW 4-6? Glimrende hvis han har droppet det,
men 'original Star Wars trilogy' skal sikkert ikke tages _helt_
bogstaveligt eller??

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 07-11-03 00:20

Sorry, kom forkerte sted hen

Morten
morten@bowman.dk

Fra : CNS

Dato : 07-11-03 14:33

Jeg har også haft programmet installeret - kan det virkelig passe der stort
set ikke er nogen danske titler i databasen? Jeg kunne næsten kun finde R1
titler...

/Christian

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-11-03 14:56

On Fri, 7 Nov 2003 14:32:43 +0100, "CNS" <cns@osterboDASHnet.dk> wrote:

>Jeg har også haft programmet installeret - kan det virkelig passe der stort
>set ikke er nogen danske titler i databasen? Jeg kunne næsten kun finde R1
>titler...

Så her du haft programmet indstillet til at vise region 1 titler

I menuen Tools / Options kan du vælge region 2.

Af danske film der starter med "Små" er der:
Små genier, Små spioner, Små ulykker (2 forskellige), Småkryp.
Så der er mange danske titler.

Kurt Brixen

Fra : Jan Andersen

Dato : 07-11-03 14:55

wrote:

>Jeg har også haft programmet installeret - kan det virkelig passe der stort
>set ikke er nogen danske titler i databasen? Jeg kunne næsten kun finde R1
>titler...

Der er masser af R2 titler i databasen. Jeg mener at man kan sætte
DVDProfiler op, så den fx. kun viser R1-titler når man indtaster en
stregkode. (Min pc er "stegt", så jeg kan ikke lige checke det.)

Lige en OT-ting:
Brugen af stregkoder i DP er ikke helt uproblematisk.
I DK, må man genbruge stregkoder efter 5 år.
Jeg har fx. købt "The Young Ones 1&2".
De bliver i DK distribueret af K. E. Mathiesen (legetøjskongen

Da jeg indtaster stregkoderne får jeg "Shooting Fish" og en anden
titel frem. Sjovt nok begge også fra K.E.

Jeg ringer til dem og får at vide at "jo, de havde brugt stregkoderne
på nogen andre titler for 3 år siden", og iøvrigt mente de at de måtte
genbruge stregkoderne efter bare 1 år! (De havde eksisteret i 60 år,
så jeg skulle ihvertfald ikke fortælle dem noget om brugen af
stregkoder!)

Dybest set er jeg ligeglad, jeg retter alligevel *alle* oplysningerne
på en dvd, når jeg indtaster en ny dvd. Jeg bruger udelukkende DP, som
en lokal dvd-database. Jeg uploader aldrig.
Men jeg kan forestille mig at det hen af vejen bliver noget rod, for
dem som brugerne stregkoderne.

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-11-03 15:19

Jan Andersen skrev:

> Jeg bruger udelukkende DP, som
> en lokal dvd-database. Jeg uploader aldrig.

Jeg havde kun ganske få problemer med DP, da jeg smækkede min samling
ind. Den kendte de mest obskure asiatiske titler. Til gengæld blev jeg
overrasket over, at den ikke kendte min Matrix Reloaded, så den
uploadede jeg.

--
Mvh. Peter

Fra : Jan Andersen

Dato : 07-11-03 15:36

On Fri, 7 Nov 2003 15:19:05 +0100, "Peter Bjerre Rosa"
<nospam@filmsvar.dk> wrote:

> [...]
>ind. Den kendte de mest obskure asiatiske titler. Til gengæld blev jeg
>overrasket over, at den ikke kendte min Matrix Reloaded, så den

Jeg siger heller ikke at jeg har haft problemer. Gør bare opmærksom på
at brugen af UPC ikke er fejlfri.

Jeg har brugt DP i to år nu, og er udemærket tilfreds.
Men jeg har forlængst opgivet at bruge oplysningerne i online
databasen til noget. Den er smækfuld af fejl.
De færreste der "contributer" en dvd til databasen har læst
retningslinierne for, hvad og hvordan dataene skal se ud.
Med det resultat at man kan komme ud i en træls "upload krig" med en
eller anden gut et eller andet sted i verden, som synes hans helt
personlige stil lige er sagen.

Så jeg taster stregkoden ind, henter oplysningerne, retter alt til og
låser derefter dvd'en. Det kostede en h....... masse arbejde i starten
da jeg først begyndte da jeg havde omkring 200 dvd'er. Men efter et
par måneder var det gjort. Til gengæld har jeg en database jeg er
tilfreds med.

Fra : CNS

Dato : 07-11-03 15:50

> [...]
> DVDProfiler op, så den fx. kun viser R1-titler når man indtaster en
> stregkode. (Min pc er "stegt", så jeg kan ikke lige checke det.)

Ahhhh.... ja, I see.. den var indstillet til R1, nu kan jeg pludselig bruge
DVD Profiler... kanon.. tak for jælpen.. iøvrigt et skide godt koncept de
har gang i dér! Ærgeligt at man ikek kom først med det ;)

/Christian

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 09-11-03 16:53