Kan man nedgardere sin Bios
Fra : Jørgen Madsen

Dato : 06-11-03 22:15

Har følgende bundkort.
Gigabyte GA-7ZMMH.
Har opgarderet til nyeste bios,så har jeg fået det problem,
at genindlæsnings cd erne ikke virker til computeren.
Så kan jeg nedgardere bios ??
Hvis jeg kan,søger jeg bios-filen fra 9/19/2001
Genindlæsnings cd erne er med Windows XP Home DK.
Eller er der nogen anden måde at genindlæse cd erne uden
at nedgardere bios??
Ja ,det er Amitech der har været smart,så de kan tilbyde
hjælp med opgarderinger m.m.
Hører gerne nærmere.
Mvh.
Jørgen Madsen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 06-11-03 22:31

Jørgen Madsen wrote:
> Har opgarderet til nyeste bios,så har jeg fået det problem,
> at genindlæsnings cd erne ikke virker til computeren.
> Så kan jeg nedgardere bios ??

Generelt kan man sagtens nedgradere en BIOS til en ringere version. I
princippet sletter man jo blot hele ROM'en og lægger noget nyt ind. Du kan
flashe lige så tosset du vil - en så ny BIOS som muligt er dog en fordel...

--
Martin K

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 07-11-03 00:20

Martin Kirschmeyer wrote:
> - en så ny BIOS som muligt er dog
> en fordel...

Ikke altid. Har ofte hørt om folk der har flashet tilbage
fordi den nyeste biosverion har været ustabil.

mvh
Henning

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 08-11-03 12:46

Henning Præstegaard wrote:
> Ikke altid. Har ofte hørt om folk der har flashet tilbage
> fordi den nyeste biosverion har været ustabil.

Det kan da vidst kun være fordi de har prøvet lykken med en beta BIOS...

--
Martin K

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-11-03 20:06

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en
meddelelse

> princippet sletter man jo blot hele ROM'en og lægger noget nyt ind.
Du kan
> flashe lige så tosset du vil - en så ny BIOS som muligt er dog en
fordel...

Nej, med mindre man med 100% sikkerhed ved, at man har et problem, som
bliver løst med en biosopdatering, så skal man holde sig væk fra
opgraderinger.

Dem der tror, at maskinen kører hurtigere blot fordi man har den
seneste bios version, er helt ude i skoven!

Claus

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-11-03 01:00

"Jørgen Madsen" <joergen.madsen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Har opgarderet til nyeste bios,så har jeg fået det problem,
> at genindlæsnings cd erne ikke virker til computeren.

Havde du "glemt" at læse manualen

> Så kan jeg nedgardere bios ??

Ja

> Hvis jeg kan,søger jeg bios-filen fra 9/19/2001

den bli'r svær, den er ikke engang på gigabyte's hjemmeside

> Ja ,det er Amitech

he, den havde jeg gættet mig til.......

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Peter

Dato : 07-11-03 13:58

Hejsa

> Har opgarderet til nyeste bios,så har jeg fået det problem,
> at genindlæsnings cd erne ikke virker til computeren.
> Så kan jeg nedgardere bios ??
Man kan altid nedgradere sin BIOS igen, det er der intet problem i. Men du
får ikke din genindlæsningen til at virke af den grund.... Da det er en
speciel udgave af BIOS'en der er i amitech computere.

> Ja ,det er Amitech der har været smart,så de kan tilbyde
> hjælp med opgarderinger m.m.
Nej, det er ikke derfor. Dette er et krav for Microsoft for at undgå
piratkopiering, så genindlæsningen ikke kan bruges på andre computere.

Jeg er sikker på hvis du ringer til amitech og forklarer dem problemet, kan
de nok hjælpe med en ny BIOS, som vil virke med genindlæsningen.

/peter