MS Windows
briani 27239
Dårlig CD lyd i Media Player
Fra : G & P Lundberg

Dato : 06-11-03 18:47

--
Er der nogen der har et tip til løsning af problemet! Den kan spille
CD lyd ordentligt i Power DVD, men i Media Player lyder det
forfærdeligt! Lydkortet er et Creative PCI 128 Vibra, og de helt
korrekte drivere er installeret!
Mvh. Per

Fra : Edmund

Dato : 07-11-03 06:30

G & P Lundberg (slet IG9CO) skrev:

>Er der nogen der har et tip til løsning af problemet! Den kan spille
>CD lyd ordentligt i Power DVD, men i Media Player lyder det
>forfærdeligt!

Hvis du har en ældre pc, kan det tænkes at Power DVD, afspiller analogt
og Media Player afspiller digitalt.
Prøv at fjerne lydkabel mellem cd-drev og lydkort, eller hvis du i
volume kontrol kan justere lyden med "CD-Player" så afspiller den
analogt.

Du har vel nulstillet mixer og SRS WOW effects og hvad der ellers er i
Media Player

Hvilken Windows
Hvilken Media Player
o.lign

--
Mvh Edmund

Fra : G & P Lundberg

Dato : 07-11-03 10:19

Media Player for Windows XP Pro ver 9

Fra : G & P Lundberg

Dato : 07-11-03 10:24

jeg glemte at nævne, at der ikke er den omtalte ledning, da
computeren kører digitalt, og ledningen hjjælper ikke!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-11-03 10:36

In article <10681409160.617635110995561@dtext.news.tele.dk>,
gplu@IG9COmail.dk says...
> CD lyd ordentligt i Power DVD, men i Media Player lyder det
> forfærdeligt! Lydkortet er et Creative PCI 128 Vibra, og de helt

Det problem har jeg oplevet hjemme hos de gamle. Windows Media Player
er ikke særligt velegnet til at afspille CD'er på den måde. Der findes
ingen løsning.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen