Hård Rock?
Fra : Gimmer

Dato : 06-11-03 16:40

Hej Jeg søger noget hård rock.... altså det kan vist ikke blive vildt nok,
MEN det skal være sang og ikke sådan noget gourl eller hvad det nu hedder...
jeg syntes metallica - one har lidt i sig, men kun nogle ganske få
minutter...
Et andet band som jeg også syntes har lidt i sig er dimmi bogir -Puritania
Kender i andre som jeg burde høre?
vh Gimmer

Fra : Kong Kent

Dato : 06-11-03 16:55

> [...]
hedder...
> jeg syntes metallica - one har lidt i sig, men kun nogle ganske få

Har du forsøgt dig med Pantera? Køb "Far Beyond Driven" og du vil aldrig
tilgive dig selv for at have overset et af metal-verdenens absolut bedste
skiver til dato!

> Et andet band som jeg også syntes har lidt i sig er dimmi bogir -Puritania
> Kender i andre som jeg burde høre?

Tonsvis. Skulle jeg begynde at nævne skiver, band-navne osv. ville indlægget
komme til at fylde 2 mb

Nu nævner du selv Dimmu Borgir. De har netop udsendt en skive der hedder
"Death Cult Armageddon", og det er faktisk deres bedste nogensinde, delt med
klassikeren "Enthrone Darkness Triumphant." Vil du høre Dimmu Borgir når det
er allerbedst, og allerhårdest - så er det disse to skiver du skal have fat
i!

Men du vil have noget hård musik hvor man stadig kan høre vokalen? hmm....
du får lige et par hurtige eksempler lige fra hoften:

Sepultura: Chaos A.D.
Machine Head: Burn My Eyes
Fear Factory: Digimortal
Fear Factory: Obsolete
Mercenary: First Breath (dansk band!!!!!) (FEEEED skive)
Metallica: Master Of Puppets
Pantera: FAR BEYOND DRIVEN (SKAL EJES!!!)
Pantera: Vulgar Display Of Power
Pantera: Great Southern Trendkill
Slayer: Reign In Blood
Sepultura: Beneath The Remains
Sepultura: Roorback

Vil du vide mere, så sig til. Men går du ud og investerer i ovenstående, så
er du godt hjulpet på vej. Det er *alle* rigtig. RIGTIG hård fuckin' rock

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Rolf Thorup

Dato : 06-11-03 18:20

Kong Kent wrote:
> [...]
> tilgive dig selv for at have overset et af metal-verdenens absolut bedste

Helt enig! All killer, no filler...

> Tonsvis. Skulle jeg begynde at nævne skiver, band-navne osv. ville indlægget
> komme til at fylde 2 mb

[snip]
> [...]
> Mercenary: First Breath (dansk band!!!!!) (FEEEED skive)
> Metallica: Master Of Puppets
> Pantera: FAR BEYOND DRIVEN (SKAL EJES!!!)

Det er jo en glimrende liste. Ved ikke helt om Slipknot hører ind under
kategorien "kan høre vokalen", men det er også noget hårdt noget.

Synes også Mudvayne har lavet nogle solide skiver. Prøv med L.D. 50.

/Rolf

Fra : zcully

Dato : 06-11-03 23:44

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote in message
> [...]
> tilgive dig selv for at have overset et af metal-verdenens absolut bedste

Aaaah...
Selvom Far Beyond er et megafedt album er det foregående "Vulgar display of
power" bedre.

--
> mvh
>
> Kent Kirkegaard Jensen
> www.heavyjam.dk

/Zcully

Fra : Rasmus

Dato : 06-11-03 18:20

Metallica´s første album Kill em all, er der også pænt knald på !!

Fra : Martin Helbo

Dato : 06-11-03 20:23

"Gimmer" <Gimmer@[FJERN_MIG]doek.dk> skrev i en meddelelse

> Kender i andre som jeg burde høre?

Jeg kan varmt anbefale et ungt dansk band kaldet Mevadio (www.mevadio.dk) de
er stadig delvist ukendte, men deres album holder 100%

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : zcully

Dato : 06-11-03 23:46

"Gimmer" <Gimmer@[FJERN_MIG]doek.dk> wrote in message
> [...]
> minutter...
> Et andet band som jeg også syntes har lidt i sig er dimmi bogir -Puritania

Prøv at tjekke Korn ud. De er totalt fede.
Du skal nok starte ved noget af det nyere, da det gamle nok ikke er så nemt
at gå til. Prøv at hør "Issues" eller "Untouchables".

/Zcully

Fra : joey

Dato : 07-11-03 01:59

> [...]

> ganske få minutter...
> Et andet band som jeg også syntes har lidt i sig er dimmi bogir
> -Puritania Kender i andre som jeg burde høre?

Pathos er nu en herlig ting
prøv dem

joey

Fra : Gimmer

Dato : 09-11-03 17:01

Mange tak alle sammen... der er lidt at kigge på
vh Gimmer