Net problem - hjælp
Fra : Henrik Hansen

Dato : 14-04-01 22:18

Hej gruppe !

Jeg har et par pc'ere i netværk via en hub, men der en ting som ikke er ok.
Hvis jeg overfører feks. en fil fra pc 1 til pc 2 er alt ok, men fra 2 til 1
bliver filen ødelagt ?
Hvis det er musik wav-file er der pludselig knas på ?
Hvis det er en mp3-file lyder det undervandsagtigt ?
Et billede bliver fuldstændig uigenkendeligt ?
Hvad gør jeg forkert ?

Der sidder to ens netkort i pc'erene.
Har også prøvet med cross-kabel.

Vil nogen gi' et bud på hvad der er galt - tak

HH

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-04-01 23:02

"Henrik Hansen" <pedder@mail1.stofanet.dk> writes:

> Jeg har et par pc'ere i netværk via en hub, men der en ting som ikke er ok.
> Hvis jeg overfører feks. en fil fra pc 1 til pc 2 er alt ok, men fra 2 til 1
> bliver filen ødelagt ?

Der skulle vel ikke være et Realtek kort blandet ind i sagen, vel?
Jeg mener bestemt at have læst at andre havde lignende problemer med
en bestemt driver-version til nogle Realtek kort. Så check lige at du
bruger de nyeste drivere, også selv om det ikke skulle være et
Realtek kort.

--
Jacob
Calm down. It's only ones and zeros.