Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
køb hos technikdirekt
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-11-03 15:26

Hej

Jeg har bestilt nogle ting for min mor hos technikdirekt.de

Og så skriver de:

regarding the amount of your order it is not possible to accept payment per
creditcard without checking the adress.

It is necessary to povide us with a reference.

Therefore we need copies of your ID Card and your creditcard via fax or
scanned as attachment per e-Mail.

(please choose JPEG).

Thank you in advance

Best regards

Your TECHNIKdirekt-Team

Kan de kræve det?

og hvad er et ID kort i tyskland? det er vel kun et pas? og det har ikke den
adresse ved jeg som min bor bor på idag, og hun har skiftet efternavn

Fra : Martin K. R.

Dato : 06-11-03 15:33

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
> It is necessary to povide us with a reference.
> Therefore we need copies of your ID Card and your creditcard via fax or

Ja da. Men som efterhånden sagt så mange gange før i denne NG:
Det er kun ved dit første køb, at de vil vide hvem du er.
Bankerne fraråder at sende kopier af nogetsomhelst, men du kan i stedet
overføre pengene via din konto. Det koster ganske vist et mindre gebyr
(nogle steder), men det er kun nødvendigt denne ene gang.
Når du er oprettet som - betalende - kunde, behøver du ikke dokumentere
noget næste gang.

Martin

Fra : Daniel Birch

Dato : 06-11-03 15:36

> [...]
> It is necessary to povide us with a reference.
> Therefore we need copies of your ID Card and your creditcard via fax or

De kan kræve lige hvad de vil. Desværre er der ofte bøvl med kreditkortkøb i
Tyskland, bl.a. fordi butikkerne er langt ringere stillet end herhjemme mht.
erstatning ved misbrug.

> og hvad er et ID kort i tyskland? det er vel kun et pas? og det har ikke
den
> adresse ved jeg som min bor bor på idag, og hun har skiftet efternavn

Prøv fx med sygesikringskortet - det kan jo være det er tilstrækkeligt.

mvh
Daniel

Fra : Pipeline

Dato : 06-11-03 16:43

Jeg sendte et billede af mit sygesikring, hvor de sidste fire cifre var
overstreget. Ingen problemer i det.

Fra : pierre

Dato : 07-11-03 01:00

Problemet er faktisk at vi i danmark har noget som hedder en register lov
som er lavet for at man som privat person kan bevare din personlige data så
som post adresse cpr nr..... det vil sige at hvis du handler med Visa/DK
kan de ikke se om du er den du udgiver dig for at værer jeg har selv handlet
med Technikdirekt 5 gange sidste gang købte jeg for 4000.- så hvis man har
handlet med dem et par gange er det ikke noget problem de er meget seriøse
jeg har ikke haft nogle problemer

Mvh.Pierre