/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Skal jeg have mig en Galant 93-94?
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 06-11-03 15:06

Det er fandme ikke nemt at skulle nedgradere til en billigere bil... Men når
det nu skal være, så vil jeg jo gerne have en bil der ligger tæt på den
gamle komfortmæssigt og hastighedsmæssigt (optrækket altså). Jeg har ledt
med lys og lygte den sidste tid, og den bedst egnede bil jeg kan finde må
være en Galant 1,8 eller 2,0 GLSi fra 93 eller 94. Så vidt jeg kan se er den
rimeligt livlig (uden dog at være en racer), og faktisk ganske flot.
Budgettet er 50.000 og jeg regner med at købe privat. Er det et farligt køb?
Jeg ved godt at mitsubishi ligger i den dyre ende med reservedele, men det
kan jeg godt klare. Det er heldigvis mere af principelle årsager end af
økonomiske at jeg vælger at nedgradere (se tidl. post).
Jeg kan desuden se at flere af dem har automatgear - er det et stort sats?
Jeg ved godt at de er dyre at reparere på, men hvor langt kan sådan en
klare? Og skulle det ikke være til at finde en anden gearkasse hos en
hugger, hvis det går helt galt? De fleste af bilerne i den prisklasse har
gået omkring 200.000 - skulle det være nogen hindring? Mit håb er at jeg får
firmabil inden for et års tid, men det er ikke sikkert, så den skal bare
kunne klare 40-50.000 km, men selfølgelig også gerne mere.
Lad mig endeligt høre om jeres erfaringer.

/Kasper Hansen



 
 
Rasmus (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 06-11-03 16:11


"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote in message
news:3faa553f$0$9730$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Det er fandme ikke nemt at skulle nedgradere til en billigere bil... Men
når
> det nu skal være, så vil jeg jo gerne have en bil der ligger tæt på den
> gamle komfortmæssigt og hastighedsmæssigt (optrækket altså). Jeg har ledt
> med lys og lygte den sidste tid, og den bedst egnede bil jeg kan finde må
> være en Galant 1,8 eller 2,0 GLSi fra 93 eller 94. Så vidt jeg kan se er
den
> rimeligt livlig (uden dog at være en racer), og faktisk ganske flot.
> Budgettet er 50.000 og jeg regner med at købe privat. Er det et farligt
køb?
> Jeg ved godt at mitsubishi ligger i den dyre ende med reservedele, men det
> kan jeg godt klare. Det er heldigvis mere af principelle årsager end af
> økonomiske at jeg vælger at nedgradere (se tidl. post).
> Jeg kan desuden se at flere af dem har automatgear - er det et stort sats?
> Jeg ved godt at de er dyre at reparere på, men hvor langt kan sådan en
> klare? Og skulle det ikke være til at finde en anden gearkasse hos en
> hugger, hvis det går helt galt? De fleste af bilerne i den prisklasse har
> gået omkring 200.000 - skulle det være nogen hindring? Mit håb er at jeg
får
> firmabil inden for et års tid, men det er ikke sikkert, så den skal bare
> kunne klare 40-50.000 km, men selfølgelig også gerne mere.
> Lad mig endeligt høre om jeres erfaringer.

Hold dig fra 1,8´eren...., den har tromlerbremser i bag, og nye tromler
koster kassen, og de er ikke til at finde ved ophuggere

Min svigerfar har en 1,8, den har vist kørt 265tkm, og der er mange småting
som er galt med den...., komforten er ok, men den ligger dårligt på vejen,
det hjalp dog lidt da den fik skiftet støddæmpere(dem som sad på var Monroe,
og så rimeligt nye ud...., så de har nok været skiftet en gang før), og den
ligger stadig ikke super på vejen.

jeg ville gå efter en Mazda 626 GE istedet

mvh
Rasmus



Jan W Nielsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-11-03 16:14

Rasmus wrote:

> Hold dig fra 1,8´eren...., den har tromlerbremser i bag, og nye
> tromler koster kassen, og de er ikke til at finde ved ophuggere

Sådan er det med det meste til Mitzu.

Jeg købte aldrig en af deres brugte biler.

--
Jan W Nielsen




Mogens Knudsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 06-11-03 17:09

On Thu, 6 Nov 2003 16:13:55 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>> Hold dig fra 1,8´eren...., den har tromlerbremser i bag, og nye
>> tromler koster kassen, og de er ikke til at finde ved ophuggere

>Sådan er det med det meste til Mitzu.

Ja, 247,- for en NY tromle hos www.thansen.dk er virkelig en
herregaard, som gør, at man bør fravælge riskogeren af dén
grund

>Jeg købte aldrig en af deres brugte biler.

Det var en skam - bilen er rigtig go' og stabil. Fordelen ved
Mitsubishi er dén, at den ikke bruger ret mange dele. Endvidere kører
den knaldhamrende godt - især hvis man (som min no. 2 Galant 2.0) får
bilen sænket og tilført et par 16" :)


/Mogens

Jan W Nielsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-11-03 17:16

Mogens Knudsen wrote:
>
> Ja, 247,- for en NY tromle hos www.thansen.dk er virkelig en
> herregaard, som gør, at man bør fravælge riskogeren af dén
> grund

Det er selvfølgelig ikke så dyrt - men jeg har hørt så mange skræmmende
eksempler på reservedelspriser, at jeg stadig er skræmt langt, langt væk fra
det fabrikat. Også selvom de for et års tid siden eller to sænkede deres
reservedelspriser ret kraftigt.

--
Jan W Nielsen




Mogens Knudsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 06-11-03 17:23

On Thu, 6 Nov 2003 17:15:49 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Det er selvfølgelig ikke så dyrt

Bingo
www.dkfritidbil.dk/spas/sounds/spirilhorn.mp3


/Mogens

Jan W Nielsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-11-03 17:25

Mogens Knudsen wrote:

> www.dkfritidbil.dk/spas/sounds/spirilhorn.mp3

*ROFL*

--
Jan W Nielsen




jan@stevns.net (06-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 06-11-03 19:03

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Bingo
>www.dkfritidbil.dk/spas/sounds/spirilhorn.mp3


Måske man skulle trille en tur under pløresund, for at få rigtig go'
"sound" på det horn ?


--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mogens Knudsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 06-11-03 19:26

On Thu, 06 Nov 2003 19:03:20 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Måske man skulle trille en tur under pløresund, for at få rigtig go'
>"sound" på det horn ?

Jep - og optag så venligst lige noget udstødningslyd med "NOGET" mere
omdrejninger på


/Mogens

jan@stevns.net (06-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 06-11-03 19:33

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Jep - og optag så venligst lige noget udstødningslyd med "NOGET" mere
>omdrejninger på

Sponsorer søges til bensinregningen ;)

Jeg var lige et smut i Svea's rige sidste uge ..... 1200kr brændstof
- Yickssss, men det var sjåvt
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mikael L (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 06-11-03 20:21


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:ht4lqvssose83d69rpcvundc8i5crr0h42@dtext2.news.tele.dk...
> Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :
>
> >Jep - og optag så venligst lige noget udstødningslyd med "NOGET" mere
> >omdrejninger på
>
> Sponsorer søges til bensinregningen ;)
>
> Jeg var lige et smut i Svea's rige sidste uge ..... 1200kr brændstof
> - Yickssss, men det var sjåvt

1200kr? Hvis det var et smut til Malmø, så er det mange penge, men har du
været et smut nord på, så er det vel ikke så galt

Findes der mere end to stillinger på pedalen til højre?

Mikael



jan@stevns.net (06-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 06-11-03 21:45

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev :

>1200kr? Hvis det var et smut til Malmø, så er det mange penge, men har du
>været et smut nord på, så er det vel ikke så galt

Jeg var først i Ystad til kigge/se bilsjov, og derfra til Halmstad
(omkring 800km ialt)

>Findes der mere end to stillinger på pedalen til højre?

Jada - polisen derovre er sgu' noget oppe på dupperne, når de ser en
'kaner - vi blev "kun" stoppet 8 gange mellem Ystad og Halmstad.
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mogens Knudsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 06-11-03 22:00

On Thu, 06 Nov 2003 21:44:42 +0100, jan@stevns.net wrote:

>vi blev "kun" stoppet 8 gange mellem Ystad og Halmstad.

Prøveplader på?


/Mogens

jan@stevns.net (06-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 06-11-03 22:07

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Prøveplader på?

Næehh - den har sine egne plader på - det var nok i virkeligheden
nysgerrighed der var årsagen. en af gangene mente Kling og Klang, at
den larmede for meget.

Ligefrem lydløs, er den jo ikke




--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mikael L (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 07-11-03 00:40


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:ovblqv4bpiq7rb0epqecmei9n5mutq9jgn@dtext2.news.tele.dk...
> "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev :
>
> >1200kr? Hvis det var et smut til Malmø, så er det mange penge, men har du
> >været et smut nord på, så er det vel ikke så galt
>
> Jeg var først i Ystad til kigge/se bilsjov, og derfra til Halmstad
> (omkring 800km ialt)

Så er jeg mere rolig

> >Findes der mere end to stillinger på pedalen til højre?
>
> Jada - polisen derovre er sgu' noget oppe på dupperne, når de ser en
> 'kaner - vi blev "kun" stoppet 8 gange mellem Ystad og Halmstad.

Det var alligevel en del. Jeg har selv lige været et smut derovre, og kørte
pænt hele vejen, jeg havde ikke lyst til at betale ved kasse 1. Der er jo
også noget med at kortet ryge ved 30km/t for hurtigt, så jeg kørte faktisk
væsentligt længere på literen end jeg plejer, men i guder hvor bliver man
træt. Deres fartgrænser er dog lidt mere menneskelige end vores. Landevej 90
eller 110km/t og i byen 50km/t. Det er dog nemmere at respektere da ligeså
snart man har forladt det sidst hus står et skilt med 90 km/t og ikke som
her hvor man skal langt væk før man må snige den op på 60-70 km/t.

Men nu er jeg vist ved at være OT. - Sorry.

Mikael



Kim Voss Schrader (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 06-11-03 21:26

Hej!

jan@stevns.net wrote:
>
> Jeg var lige et smut i Svea's rige sidste uge ..... 1200kr brændstof
> - Yickssss, men det var sjåvt

Hvorfor havde du slæden med?

--
Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

"Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"

Mogens Knudsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 06-11-03 21:29

On Thu, 06 Nov 2003 21:26:00 +0100, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvorfor havde du slæden med?

Eksportfidusen


/Mogens

jan@stevns.net (06-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 06-11-03 21:54

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Eksportfidusen

Narjjjjj - ikke helt - men tanken kunne være sjov - de kasser er
(pardon_my_french) satme i høj kurs derovre , og specielt de mere
sjældne af dem.

(Havde brormanden været med, havde vi haft en Lincoln TownCar med på
hjemturen)
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

jan@stevns.net (06-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 06-11-03 21:49

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Hvorfor havde du slæden med?

Noget svogerskab bor derovre, og lider også af underlige trækninger i
ansiget når har ser en rigtig motor ;)

Og så skulle der jo "lige" trilles en langtur inden vinterhi'et
indtræffer
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Kim Voss Schrader (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 06-11-03 22:23

Hej!

jan@stevns.net wrote:
>
> Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
>
> >Hvorfor havde du slæden med?
>
> Noget svogerskab bor derovre, og lider også af underlige trækninger i
> ansiget når har ser en rigtig motor ;)

Hehe, I know the feeling

> Og så skulle der jo "lige" trilles en langtur inden vinterhi'et
> indtræffer

Jovist :)

Frygtede lige du viste bilen frem til en potentiel køber... Hvilket du
gjorde(!), men solgte ikke

--
Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

"Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"

Rasmus (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 06-11-03 17:37


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:nbskqv8skfns8u7qk4gisjqvijku2kch6b@4ax.com...
> On Thu, 6 Nov 2003 16:13:55 +0100, "Jan W Nielsen"
> <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
>
> >> Hold dig fra 1,8´eren...., den har tromlerbremser i bag, og nye
> >> tromler koster kassen, og de er ikke til at finde ved ophuggere
>
> >Sådan er det med det meste til Mitzu.
>
> Ja, 247,- for en NY tromle hos www.thansen.dk er virkelig en
> herregaard, som gør, at man bør fravælge riskogeren af dén
> grund

ok, det er for nyligt de har fået dem så...., for 3-4 måneder siden havde de
dem ikke, og ved Mitsubishi kostede de vist lige omkring 1000kr pr stk(inkl
bakker) + montering

Han fik fat i dem gennem en Mercedes mekaniker, til ca. 700kr pr stk for
originale

mvh
Rasmus



Tom (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 06-11-03 16:35


> Hold dig fra 1,8´eren...., den har tromlerbremser i bag, og nye tromler
> koster kassen, og de er ikke til at finde ved ophuggere

Ja 247,- for en NY tromle hos www.thansen.dk er virkelig en herregaard som
gør at man bør fravælge riskogeren af den grund

--
Tom




Per Emborg (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Emborg


Dato : 06-11-03 18:03

Jeg har haft en V6 fra 93-94 i 9 år og den var ikke dyr at køre i , der var
lidt problemer i starten , men det hører under småting så som centrallåse
støj fra aircon og sprunget forlygte pære 1 gang om mdr.
Men en ting skal man være opmærksom på det er ventil støj , men jeg ved ikke
om det kun er på v6 eren der bøvler med det problem
Men jeg kørte ca 6-7 år uden nogen rep af nogen art , kun alm service
PS og der blev ikke sparet på gassen

--
Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk
Denne mail er testet af Norton Antivirus
"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3faa6a0f$0$94870$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > Hold dig fra 1,8´eren...., den har tromlerbremser i bag, og nye tromler
> > koster kassen, og de er ikke til at finde ved ophuggere
>
> Ja 247,- for en NY tromle hos www.thansen.dk er virkelig en herregaard som
> gør at man bør fravælge riskogeren af den grund
>
> --
> Tom
>
>
>



Thunderbird [7100] (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 07-11-03 16:23

On Thu, 6 Nov 2003 15:05:56 +0100, "Kasper Hansen [8270]"
<kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote:

>Det er fandme ikke nemt at skulle nedgradere til en billigere bil... Men når
>det nu skal være, så vil jeg jo gerne have en bil der ligger tæt på den
>gamle komfortmæssigt og hastighedsmæssigt (optrækket altså). Jeg har ledt
>med lys og lygte den sidste tid, og den bedst egnede bil jeg kan finde må
>være en Galant 1,8 eller 2,0 GLSi fra 93 eller 94. Så vidt jeg kan se er den
>rimeligt livlig (uden dog at være en racer), og faktisk ganske flot.
>Budgettet er 50.000 og jeg regner med at købe privat. Er det et farligt køb?
>Jeg ved godt at mitsubishi ligger i den dyre ende med reservedele, men det
>kan jeg godt klare. Det er heldigvis mere af principelle årsager end af
>økonomiske at jeg vælger at nedgradere (se tidl. post).
>Jeg kan desuden se at flere af dem har automatgear - er det et stort sats?
>Jeg ved godt at de er dyre at reparere på, men hvor langt kan sådan en
>klare? Og skulle det ikke være til at finde en anden gearkasse hos en
>hugger, hvis det går helt galt? De fleste af bilerne i den prisklasse har
>gået omkring 200.000 - skulle det være nogen hindring? Mit håb er at jeg får
>firmabil inden for et års tid, men det er ikke sikkert, så den skal bare
>kunne klare 40-50.000 km, men selfølgelig også gerne mere.
>Lad mig endeligt høre om jeres erfaringer.

En af mine kammerater havde en Mitsubishi Galant 1,8 Le fra 1992. Da han
solgte den her i år havde den gåte omkring de 405.000 km og den kørte
stadig fremragende. Vilel skam gerne have overtaget den, men havde ikke
lige 20.000 på bankbogen til det
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Kasper Hansen [8270] (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 07-11-03 20:33


> En af mine kammerater havde en Mitsubishi Galant 1,8 Le fra 1992. Da han
> solgte den her i år havde den gåte omkring de 405.000 km og den kørte
> stadig fremragende. Vilel skam gerne have overtaget den, men havde ikke
> lige 20.000 på bankbogen til det
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen

Det er jeg glad for at høre. Det er sjovt at se hvordan alle folk hyler op
om at mitsubishi er noget værre lort (eller i hvert fald at man skal holde
sig fra dem) - bortset fra alle dem der har haft én. Hvis jeg ellers kan li'
at køre den, tror jeg sgu at jeg går efter sådan en.

/Kasper Hansen



Tom (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 07-11-03 20:39



> Det er jeg glad for at høre. Det er sjovt at se hvordan alle folk hyler op
> om at mitsubishi er noget værre lort (eller i hvert fald at man skal holde
> sig fra dem) - bortset fra alle dem der har haft én. Hvis jeg ellers kan
li'
> at køre den, tror jeg sgu at jeg går efter sådan en.

har hverken sagt det er noget værre lort eller at man skal holde sig fra dem
og ejet en har jeg heller ikke.

--
Tom
(som aldrig vil køre i sådan noget værre l*rt)



Kasper Hansen [8270] (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 07-11-03 20:47

Okay så, måske ikke alle - men mange? :)

/Kasper Hansen

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message
news:3fabf4ef$0$94883$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Det er jeg glad for at høre. Det er sjovt at se hvordan alle folk hyler
op
> > om at mitsubishi er noget værre lort (eller i hvert fald at man skal
holde
> > sig fra dem) - bortset fra alle dem der har haft én. Hvis jeg ellers kan
> li'
> > at køre den, tror jeg sgu at jeg går efter sådan en.
>
> har hverken sagt det er noget værre lort eller at man skal holde sig fra
dem
> og ejet en har jeg heller ikke.
>
> --
> Tom
> (som aldrig vil køre i sådan noget værre l*rt)
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste