PhotoBlocker - pengene ud af vinduet
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-11-03 13:57

Hej gutter

Som fortalt i 19-direkte i går, har jeg een gang lavet et forsøg med
PhotoBlocker: Ingen effekt overhovedet - produktet virkede ikke.

I dag har jeg igen testet produktet med Århus Politi - og denne gang påført
det nummerpladen under stor omhu og efter alle kunstens regler - produktet
virker stadig ikke.

Jeg sidder her med billederne af min bil, og Århus Politi siger:

"Vi vil råde alle bilister til at køre med PhotoBlocker. Den glatte
overflade på nummerpladen holder den sikkert pæn ren, så vi helt tydeligt
kan se registreringsnummeret".

Produktet er dermed en TOTAL fuser, og danske forbrugere vil blive alvorligt
snydt, hvis de køber produktet.

--
Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-11-03 14:01

Jan W Nielsen wrote:
> Hej gutter

> Produktet er dermed en TOTAL fuser, og danske forbrugere vil blive alvorligt
> snydt, hvis de køber produktet.

Hvis folk virkeligt gør sig så meget umage med at forsøge at snyde har
de ærligt fortjent en god solid bøde.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-11-03 14:07

Roberto Saldo wrote:

> Hvis folk virkeligt gør sig så meget umage med at forsøge at snyde har
> de ærligt fortjent en god solid bøde.

Hmm... Ikke helt enig her..

Man fortalte i øvrigt, at man er begyndt "at skrive" mange, der kører med
tåbelys.

Jeg sagde, at det kunne jeg kun bifalde.

--
Jan W Nielsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-11-03 14:12

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Hmm... Ikke helt enig her..
>
> Man fortalte i øvrigt, at man er begyndt "at skrive" mange, der kører med
> tåbelys.
>
> Jeg sagde, at det kunne jeg kun bifalde.

Enig. Det er meget udbredt dille blandt specielt PSA biler.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-11-03 14:14

Christian B. Andresen wrote:

> Enig. Det er meget udbredt dille blandt specielt PSA biler.

Ja, det er helt vildt med netop dém. (Men det er jo også Brian-bil nummer
eet i dag)

--
Jan W Nielsen

Fra : Steen

Dato : 06-11-03 14:17

> Ja, det er helt vildt med netop dém. (Men det er jo også Brian-bil nummer
> eet i dag)
>
> --
> Jan W Nielsen

Hov fov ....jeg køre PSA og jeg vil sku ikke betegne mig selv som en
Brian....

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-11-03 14:23

Steen wrote:

> Hov fov ....jeg køre PSA og jeg vil sku ikke betegne mig selv som en
> Brian....

Nej, nej. Jeg kører gammel vectra - og er jo heller ikke mujaffa-morfar.

Ingen regel uden undtagelser.

--
Jan W Nielsen

Fra : Brian Jensen

Dato : 07-11-03 01:46

In article <3faa49c9$0$69974$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Steen"
<ingenting @nothing.dk> says...

> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> Hov fov ....jeg køre PSA og jeg vil sku ikke betegne mig selv som en
> Brian....

Og jeg hedder Brian men kører bestemt ikke PSA! ;)

Fra : Mark Sandberg

Dato : 06-11-03 14:21

"Jan W Nielsen" skrev i en meddelelse:

> Ja, det er helt vildt med netop dém. (Men det er jo også Brian-bil nummer
> eet i dag)

Hov, hov. Din lille lede demagog

/Mark.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-11-03 14:21

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Ja, det er helt vildt med netop dém. (Men det er jo også Brian-bil nummer
> eet i dag)

Ja desværre.
Den gamle 605'er jeg havde der var også tåbeforlygter på. De kunne KUN
tændes når nær- og fjernlyset var slukket og positionslyset tændt.

Den Xsara jeg har nu kan tænde det hele på en gang.
Jeg fatter bare ikke dem som kører med det i IKKE tåget vejr. De lyser måske
1½-2 meter frem, og noget mere til siden. Det er da ligegyldigt hvad der
ligger inde på marken. Jeg synes desuden at man faktisk får en mindre evne
til at se langt, fordi man distraheres af det forholdsvis kraftige lys så
tæt på bilen.

Fra : Peter G C

Dato : 06-11-03 20:39

In news:3faa4aac$0$30089$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Christian B. Andresen <nobody@domain.country> typed:

[klip]

> [...]
> faktisk får en mindre evne til at se langt, fordi man distraheres af
> det forholdsvis kraftige lys så tæt på bilen.

Enig - men prøv at forklare det til tåbelys-tåberne.... de forstår det ikke.
Måske fordi de ikke kigger længere frem end et par meter?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-11-03 08:04

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> [...]
ikke.
> Måske fordi de ikke kigger længere frem end et par meter?

Netop, men kan bare ryste på hovedet og håbe på en ufarlig forbikørsel.

Fra : Beffer

Dato : 07-11-03 18:42

HØRT OG FULDSTÆNDIG ENIG..

Brian
__________________________________________________________________ Brian
ICQ#: 112196823 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Peter G C

Dato : 06-11-03 20:37

In news:3faa48ff$0$4353$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,
Jan W Nielsen <intetsvar@farvelogtobak.dk> typed:

[klip]

> Ja, det er helt vildt med netop dém. (Men det er jo også Brian-bil
> nummer eet i dag)

HEYYY!!!

/Peter - bemærk signaturen!

--
Ovenstående udgør ikke juridisk rådgivning. I sager af betydning anbefales
det at søge professionel juridisk bistand. Ovenstående indlæg er udelukkende

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-11-03 21:56

Peter G C wrote:

> HEYYY!!!
> /Peter - bemærk signaturen!

Ha-ha..

Nu er Xantia nok den PSA der taler mindst til Brian og Co.

--
Jan W Nielsen

Fra : René Lønstrup

Dato : 06-11-03 22:45

Jan W Nielsen wrote:
> Nu er Xantia nok den PSA der taler mindst til Brian og Co.

Ahh, mon ikke den er tættere på deres smag end f.eks. Berlingo / Partner?

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Brian Isen

Dato : 06-11-03 20:46

> Ja, det er helt vildt med netop dém. (Men det er jo også Brian-bil nummer
> eet i dag)
>
> --
> Jan W Nielsen

Nu er det jo sådan, at man godt må køre med tågelygterne som kørelys (uden
for lygtetændingstid), så det kan man vel ikke sige så meget i mod.
Og så vil jeg lige påpege at Brian kører i Renault Scenic(Fransk gyngehest,
men ikke fra PSA), og nogle gange tænder han tågelygterne når han kører på
helt mørktlagte landeveje, da han syntes det giver et ret godt lys tæt på
bilen.

Men ligner denne diskussion ikke den vi har haft tidligere bare omhandlende
fjernlys, hvor nogle syntes det er generende at møde folk der ikke blænder
ned, og andre mener man bare kan kigge den anden vej (?).

Mvh
Brian Isen

Fra : Henning Keseler

Dato : 06-11-03 21:01

"Brian Isen" <Brian***@Isen.dk> skrev i en meddelelse

> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det jo sådan, at man godt må køre med tågelygterne som kørelys
(uden
> for lygtetændingstid)

Ikke hvis bilen er født med nærlys som kørelys, og det ikke er tåget.

mvh Henning

Fra : Christian Hansen

Dato : 06-11-03 23:42

> (uden
>
> Ikke hvis bilen er født med nærlys som kørelys, og det ikke er tåget.
>
> mvh Henning

Jo Henning - det må man faktisk godt, men KUN i kombination med at det alm
nærlys er slukket og positionslygterne er tændte.
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk
http://www.taabelig-turbo-klub.dk

Fra : Mikael L

Dato : 07-11-03 00:44

"Brian Isen" <Brian***@Isen.dk> skrev i en meddelelse

Klip.

og nogle gange tænder han tågelygterne når han kører på
> helt mørktlagte landeveje, da han syntes det giver et ret godt lys tæt på
> bilen.

Og hvad kan du bruge det til?
Ud over at kigge lige ned på vejen foran bilen og ikke opdage den ko der
står midt i det hele 50 m. fremme.

Når du først kan se forhindringen i lyset fra tågelygterne er det som regel
for sent.

Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-11-03 08:06

"Brian Isen" <Brian***@Isen.dk> wrote in message

> [...]
> helt mørktlagte landeveje, da han syntes det giver et ret godt lys tæt på

Hvis man ser en betonklods 2 meter foran biler er det vist kun tåber der
tror det kan forhindre et sammenstød.

> [...]
> fjernlys, hvor nogle syntes det er generende at møde folk der ikke blænder
> ned, og andre mener man bare kan kigge den anden vej (?).

Ikke helt, problemet med tågelygterne er at de er designet til at lyse mere
til siden og derved lettere blænder.

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 14:23

> Enig. Det er meget udbredt dille blandt specielt PSA biler.

Jep, men også Toyota Sportsvan

/Caspersen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 06-11-03 14:34

"C. Caspersen" skrev i en meddelelse:

> Jep, men også Toyota Sportsvan

Så, så. Jeg kører aldrig med tågelygterne tændte. Hverken privat eller på
arbejde, da det irreterer mig gevaldigt at andre tænder dem i flæng. Desuden
er der ikke længere tågelygter foran, på den nye Toyota Sportsvan.

Nu har i sørme ramt begge bilmodeller lige i plet. Drillepinde

/Mark.

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 14:23

> Jeg sagde, at det kunne jeg kun bifalde.

Enig.

/Caspersen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-11-03 14:28

Jan W Nielsen wrote:

> Hmm... Ikke helt enig her..

Vi du gerne snyde?
Hvis der skal gøres noget skal vi da ha' fjernet fotograferne.

> Man fortalte i øvrigt, at man er begyndt "at skrive" mange, der kører med
> tåbelys.
>
> Jeg sagde, at det kunne jeg kun bifalde.

Bag eller for?
Tågelys foran er ikke så galt endda, det ser da meget smart ud med
positionslys og lave tågelygter.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-11-03 14:56

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
>
> Bag eller for?
> Tågelys foran er ikke så galt endda, det ser da meget smart ud med

Følgende gælder lygtetændningstiden:
Smart og smart.......mange tågeforlyger er ikke korrekt justeret, så hvis de
lyser lidt opad blænder de, da de lyser mere ud mod de modkørende end
nærlys. Lyser de nedad og regner det har man samme virkning.

Desuden er det uforsvarligt kun at bruge tågelys som lys på bilen.

Mht. tågeforlygter i dagslys ser det måske lidt smart ud, men så til jer som
absolut skal bruge dem: sluk dem når lygtetændingstiden kommer.

Mht. tågebaglygter: Jer har i de sidste 2 år været ude for én morgen hvor
det var nødvendigt med den. Alle andre morgenen har sigtbarheden været så
god at de vil generer bagved kørende.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-11-03 15:00

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev :

> [...]
>lyser lidt opad blænder de, da de lyser mere ud mod de modkørende end
>nærlys. Lyser de nedad og regner det har man samme virkning.

I lygtetændingstiden må du ikke nøjes med tågelygter som forlys (kun i
tåget/stærkt usigtbart vejr)

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-11-03 15:03

<jan@stevns.net> wrote in message

> I lygtetændingstiden må du ikke nøjes med tågelygter som forlys (kun i
> tåget/stærkt usigtbart vejr)

Dte ved jeg godt, følgende var min holdning i lygtetændningstiden. Jeg ser
tit biler med nær- og tågeforlygter tændt på en gang. Det er træls at se på
og jeg synes tit de blænder pga. den geometri som lyskeglen har. Man ser
endda jævnligt nogen som i tusmørket kun har tågeforlygter tændt.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-11-03 19:03

> [...]

>tit biler med nær- og tågeforlygter tændt på en gang. Det er træls at se på
>og jeg synes tit de blænder pga. den geometri som lyskeglen har.

Åehh ja .... man bliver af og til *nødt* til at bruge sit fjernlys,
for at kunne se om der skulle være forhindringer i den vejbane man
selv kører i ;)

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-03 15:07

> [...]
> lyser lidt opad blænder de, da de lyser mere ud mod de modkørende end
> nærlys. Lyser de nedad og regner det har man samme virkning.

Det samme gælder da også for alm. nærlys at hvis ikke lygterne er korrekt
justeret så blænder de.

> Desuden er det uforsvarligt kun at bruge tågelys som lys på bilen.

I lygtetændingstiden (om natten) ?

> Mht. tågeforlygter i dagslys ser det måske lidt smart ud, men så til jer
som
> absolut skal bruge dem: sluk dem når lygtetændingstiden kommer.

Min mondeo KAN slet ikke tænde for nærlys og tågelygter samtidig. Men om
dagen bruger jeg mine tågeforlygter sammen med positionslys.

> Mht. tågebaglygter: Jer har i de sidste 2 år været ude for én morgen hvor
> det var nødvendigt med den. Alle andre morgenen har sigtbarheden været så
> god at de vil generer bagved kørende.

I kraftig snevejr og regnvejr har jeg også oplevet at det er en stor hjælp
hvis andre tænder for deres tågebaglygter.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-11-03 15:14

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> de
>
> Det samme gælder da også for alm. nærlys at hvis ikke lygterne er korrekt
> justeret så blænder de.

Ja, men geometrien på lyskeglen gør at der kommer mere lys over mod de
modkørende.

> I lygtetændingstiden (om natten) ?

Ja.

> som
>
> Min mondeo KAN slet ikke tænde for nærlys og tågelygter samtidig. Men om
> dagen bruger jeg mine tågeforlygter sammen med positionslys.

Det er ligesom min gamle 605'er, men sådan er det ikke med de nye specielt
PSA.

> I kraftig snevejr og regnvejr har jeg også oplevet at det er en stor hjælp
> hvis andre tænder for deres tågebaglygter.

Hvis jeg tydeligt kan se lygterne på de biler foran mig med en forsvarlig
bremselængde i mellem dem og mig er det IMHO ikke nødvendigt.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-11-03 17:08

Tom wrote:
> I kraftig snevejr og regnvejr har jeg også oplevet at det er en stor hjælp
> hvis andre tænder for deres tågebaglygter.

Ingen tvivl om det, de skal bare huske at slukke for djævelskavet bagetter!

Der er ingen som helst indikation i kabinen hos mig når jeg kører med tåbelys tændt, kun at
kontrolknapperne er deprimeret med måske 0.7mm og deed jo ette møj.

Mvh
Roberto

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-11-03 15:40

Roberto Saldo wrote:

> Vi du gerne snyde?

Jeg er imod fotofartfælder, som de bruges i dag.

> Bag eller for?

Begge dele, hvis der ikke er behov for det.

> Tågelys foran er ikke så galt endda, det ser da meget smart ud med
> positionslys og lave tågelygter.

Det ser dumt ud i mine øjne - mest fordi det er sådan nogle klaphatte, der
kører med det. I øvrigt lyser korrekt instillede tågelygter jo ret meget ned
i jorden, hvorfor der ved våd vej kastes genskin op i ansigtet på
modkørende.

--
Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-03 14:33

> Man fortalte i øvrigt, at man er begyndt "at skrive" mange, der kører med
> tåbelys.
>
> Jeg sagde, at det kunne jeg kun bifalde.

Det er da fuld lovligt når det er tåget eller tågelys sammen med
positionslys (som kørelys).

Fra : Claus Christensen

Dato : 06-11-03 14:51

> Det er da fuld lovligt når det er tåget eller tågelys sammen med
> [...]

Så prøv læs § 33 stk 5 og måske også stk 6 ........

§ 33. Ved kørsel i lygtetændingstiden skal de påbudte lygter holdes tændt.
På flere sammenkoblede køretøjer er det kun nødvendigt at holde baglygter
tændt bagest på vogntoget og nummerpladebelysningen tændt ved vogntogets
bageste nummerplade.

Stk. 2. Fjernlys (langt lys) skal anvendes, når førerens synsvidde under
hensyn til køretøjets hastighed ellers er utilstrækkelig til sikker kørsel.

Stk. 3. Fjernlys (langt lys) må ikke anvendes:

1) på strækning, hvor vejen er tilstrækkeligt oplyst,

2) ved møde med andet køretøj i sådan afstand fra dette, at føreren kan
blændes,

3) ved møde med tog, som fremføres langs med vejen, hvis der kan opstå
risiko for blænding ved anvendelse af fjernlys, eller

4) ved kørsel bag efter et andet køretøj, såfremt den forankørende kan
blændes af fjernlyset og anvendelse af nærlys under hensyn til køretøjets
hastighed og lysforholdene i øvrigt giver føreren tilstrækkelig synsvidde
til sikker kørsel.

Stk. 4. Såfremt fjernlys (langt lys) efter stk. 2 ikke findes påkrævet,
kan nærlys (kort lys) anvendes. Hvis fjernlys (langt lys) i medfør af stk. 3
ikke må anvendes, skal nærlys (kort lys) anvendes.

Stk. 5. Tågelygter må kun anvendes i tåge og under kraftig nedbør og kan
i så fald anvendes i stedet for de foreskrevne lygter. Hjælpelygter må ikke
anvendes til andet formål end det, hvortil lygten er bestemt.

Stk. 6. Lygter må ikke anvendes således, at andre førere kan blændes.

Stk. 7. Anvendelse af andre lygter og andre refleksanordninger end
påbudt eller tilladt i denne lov eller de bestemmelser, der er udfærdiget i
medfør af loven, er forbudt.

Fra : Søren Christensen

Dato : 06-11-03 14:56

"Claus Christensen" <anti@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Stk. 7. Anvendelse af andre lygter og andre refleksanordninger end
> påbudt eller tilladt i denne lov eller de bestemmelser, der er udfærdiget

Jamen nu mener han sikkert tågelygter og positionslys uden for lygtetændings
tiden. Det er fuldt lovligt...

Venligst

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-03 15:01

> Jamen nu mener han sikkert tågelygter og positionslys uden for
lygtetændings
> tiden. Det er fuldt lovligt...

Netop

Fra : Henning Keseler

Dato : 06-11-03 20:48

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3faa52ff$0$27412$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Tom

Dato : 06-11-03 22:32

> Ikke hvis bilen er født med nærlys som kørelys.

Kan du ikke linke til den paragraf der gør dette ulovligt fordi JEG kan ikke
finde noget der bekræfter dine udtalelser.

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-11-03 23:04

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev :

>Kan du ikke linke til den paragraf der gør dette ulovligt fordi JEG kan ikke
>finde noget der bekræfter dine udtalelser.

Det bliver svært for ham ;)

Spørgsmålet ene og alene er om lysføringen på bilen er lovlig eller
ej.

Det undrer mig lidt at man ved typegodkendelsen af de biler, åbenbart
er skøjtet lidt let henover tingene.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-11-03 15:47

Henning Keseler wrote:
::: Jamen nu mener han sikkert tågelygter og positionslys uden for
::: lygtetændings tiden. Det er fuldt lovligt...
::
:: Ikke hvis bilen er født med nærlys som kørelys.

Det står højt og larmende i Detailforskrifterne for motorkøretøjer (6.12)
at man må benytte tågelygter som kørelys - udenfor lygtetændigstiden og
sammen med positionslys.

M.v.h.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-11-03 14:56

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Det er da fuld lovligt når det er tåget eller tågelys sammen med
>positionslys (som kørelys).

Hvis *de* bliver skrevet - er det nok fordi den kombination belysning
der bruges ikke dur ;)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-11-03 15:10

On Thu, 06 Nov 2003 14:55:57 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Hvis *de* bliver skrevet - er det nok fordi den kombination belysning
>der bruges ikke dur ;)

Kombination, der noteres, er nærlys inkl. tågelys i klart vejr.
Positionslys og tågelys er ok som kørelys.

/Mogens

Fra : Henning Keseler

Dato : 06-11-03 20:46

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en
meddelelse news:jelkqvcb3en5uh69coc2evis3iom0drl5r@4ax.com...

> Kombination, der noteres, er nærlys inkl. tågelys i klart vejr.
> Positionslys og tågelys er ok som kørelys.

Ikke lovligt som kørelys hvis bilen er født med nærlys som kørelys.

mvh Henning

Fra : Henrik B.

Dato : 07-11-03 15:47

Henning Keseler wrote:
[...]

JO! Se mit svar ovenfor.

M.v.h.

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 06-11-03 18:43

> Hmm... Ikke helt enig her..

Hvorfor ikke, har du kørt for stærkt og bliver snuppet skal du betale,
elelrs skal du jo køre efter reglerne.

> Man fortalte i øvrigt, at man er begyndt "at skrive" mange, der kører med
> tåbelys.
>
> Jeg sagde, at det kunne jeg kun bifalde.

Ja det er f...... på tide, jeg fatter ikke at folk køre med lortet tændt
konstant, der må ære nogen ufatteligt dårlige lygter på en PSAér )

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 19:16

"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3faa87fe$0$29330$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Ja det er f...... på tide, jeg fatter ikke at folk køre med lortet tændt
> konstant, der må ære nogen ufatteligt dårlige lygter på en PSAér )

Der er tilsyneladende også et problem med 99% af alle lastbilers lygter,
idet de også gerne vil køre med hele arsenalet tændt

/Caspersen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-11-03 08:08

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message
> [...]
>
> Der er tilsyneladende også et problem med 99% af alle lastbilers lygter,
> idet de også gerne vil køre med hele arsenalet tændt

Ja, og lastbiler har jo ikke brug for mere lys end en personbil. De kan ikke
køre så stærkt.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-11-03 15:48

Christian B. Andresen wrote:
[...]

Fed argumentation - not.

M.v.h.

Fra : Tommy

Dato : 07-11-03 11:21

> Man fortalte i øvrigt, at man er begyndt "at skrive" mange, der kører med
> tåbelys.

Så håber jeg også at de skriver de
"t-hansen idioter" der har sat blå pærer i de alm lygter = en lille blå prik
i lygten og så kun kører på tågelygter der er placeret nede under
kofangeren.

/Tommy

Fra : Olesen

Dato : 06-11-03 21:13

> Produktet er dermed en TOTAL fuser, og danske forbrugere vil blive
alvorligt
> snydt, hvis de køber produktet.

Hvordan vil du så kommentere virkningen på antirynkecreme, fedtafbrændende
piller,
slankekure osv.

Er det ikke folks personlige erfaring som er det væsentlige ?

Ved godt der måske fremligger tydelige nummerplade beviser,
men sådan generelt ? Hvem skal egentlig afgøre, hvad
der er godt og mindre godt ?

Hvad siger producenten til så massiv negativ kritik ?

Mig bekendt skal politiet ligefrem manipulere
med lys + kontrast for at få et brugbart sikkert resultat,
så lidt virker det vel ? Ellers gad de vel ikke nævne,
de skal manipulere ?

(ku ikke selv drømme om at købe produktet, men synes
visse ting skal på plads - sådan generelt).

Hvordan med UG ? Nogle siger det virker (dig selv), andre
siger det ikke virker (efter hensigten da vaskeridserne alligevel kommer
igen).

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-11-03 22:01

Olesen wrote:

> Er det ikke folks personlige erfaring som er det væsentlige ?

Næ. Enten virker lortet - eller også virker det ikke.

> Ved godt der måske fremligger tydelige nummerplade beviser,
> men sådan generelt ? Hvem skal egentlig afgøre, hvad
> der er godt og mindre godt ?

Det skal politiets evne til at identificere registreringsnummeret.

> Hvad siger producenten til så massiv negativ kritik ?

Ikke ret meget kvalificeret - for overhovedet at sige noget som helst
kvalificeret.

> Mig bekendt skal politiet ligefrem manipulere
> med lys + kontrast for at få et brugbart sikkert resultat,
> så lidt virker det vel ?

De skal ikke manipulere med billederne, men de har muligheden for det, hvis
det er svært at se registreringsnummeret. Men det er det ikke med
PhotoBlocker. Slet ikke. Jeg sidder her med tre flotte billeder af min
Vectra, der er lavet direkte ud fra den rå film. Registreringsnummeret er
krystalklart.

> (ku ikke selv drømme om at købe produktet, men synes
> visse ting skal på plads - sådan generelt).

Det er de så kommet.

> Hvordan med UG ? Nogle siger det virker (dig selv), andre
> siger det ikke virker (efter hensigten da vaskeridserne alligevel
> kommer igen).

Sagerne kan ikke sammenlignes - efter min mening af åbenlyse grunde. Der er
i øvrigt ingen som helst tvivl overhovedet om at UG virker - men jeg gider
ikke bevise det ved at stå på hovedet for alle mulige.

Min holdning er mere og mere, at hvis "gamle" skribenter ikke tager mit ord
for gode varer, er det ligegyldigt. Jeg mener, jeg i et rimeligt omfang har
fortjent retten til at blive stolt på.

--
Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 22:13

> Min holdning er mere og mere, at hvis "gamle" skribenter

</snip>

Uha, pas på der dér "gamle" - du risikerer at blive slagtet

/Caspersen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-11-03 23:00

C. Caspersen wrote:

> Uha, pas på der dér "gamle" - du risikerer at blive slagtet

Jeg er vel selv en af de "gamle" herinde. Jeg mente "dem der har skrevet her
længe nok til at vide, hvem de faste er"
--
Jan W Nielsen

Fra : photoblocker

Dato : 22-12-03 14:35

"Jan W Nielsen" skrev d. 06-11-03 23:00 dette indlæg :

> Jeg er vel selv en af de "gamle" herinde. Jeg mente "dem der har
skrevet her
> længe nok til at vide, hvem de faste er"
> --
> Jan W Nielsen

Hej!

Svensk politi fortalde til Expressen at "Photo Blocker Spray" ikke
fungerer. Ugen efter sender Trafikmagasinet (svensk tv) en uafhengig
test som viser at den fungerer! Nå sier dansk politi at den ikke
fungerer...men har ingen dokumentasjon eller bilder å vise...er det
troverdig??? "Photo Blocker Spray" fungerer i USA, Australia, UK, Norge
og Sverige. Hvorfor skal den ikke fungere i Danmark? Og har dansk politi
tid og penger med at efterbehandle, altså ændre lys og kontrast på
bildene...tror ikke det.

Bilde tatt av vor norske forhandler, Tuningsspesialisten AS, i desember
2003:
http://www.precision.no/database/shop/shop/photoblocker_norge.jpg

Mvh,
Øivind Lunde
Direktør
Photoblocker Scandinavia

http://www.photoblocker.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 22-12-03 16:04

"photoblocker" <photoblocker.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Og har dansk politi
> tid og penger med at efterbehandle, altså ændre lys og kontrast på
> bildene...tror ikke det.

Hvorfor ikke? Billederne ligger i en computer, og den bruger næppe særligt
lang tid på at regulere kontrasten. Jeg tror faktisk det er en nødvendighed
for systemet overhovedt virker!

/Morten

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 22-12-03 17:00

Lastbiler i tyskland har i mange år brugt klarlak på nummerpladerne det
funker 100%

Fra : Henrik B.

Dato : 22-12-03 20:42

Morten Vinding Nielsen wrote:
[...]

JA! Alle danske fotovogn-billeder bliver efterbehandlet for lys/kontrast.
Dette sker manuelt - iflg. en betjent fra Rigspolitietsfærdselsafdeling, som
jeg talte med på Herning-messen.

:: Hvorfor ikke? Billederne ligger i en computer, og den bruger næppe
:: særligt lang tid på at regulere kontrasten. Jeg tror faktisk det er
:: en nødvendighed for systemet overhovedt virker!

Nej, alle billeder ligger på alm. fotofilm, og skal først fremkaldes.

M.v.h.

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 23-12-03 02:39

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message

> Nej, alle billeder ligger på alm. fotofilm, og skal først fremkaldes.

Okay det troede jeg de var gået bort fra for længe siden, men et
digi-billede har måske ikke opløsning nok...

/Morten

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-12-03 09:26

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@guesswhattoremoveimage.dk> wrote in message
> "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message

> Okay det troede jeg de var gået bort fra for længe siden, men et
> digi-billede har måske ikke opløsning nok...

Det er vel bare et spørgsmål om at betale for det.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-12-03 09:25

"photoblocker" <photoblocker.news@kandu.dk> wrote in message

> Bilde tatt av vor norske forhandler, Tuningsspesialisten AS, i desember
> 2003:
> http://www.precision.no/database/shop/shop/photoblocker_norge.jpg

Det ligner et manipuleret billede.

Fra : Olesen

Dato : 06-11-03 22:19

> [...]
ord
> for gode varer, er det ligegyldigt. Jeg mener, jeg i et rimeligt omfang

-men julen blir' god alligevel...plastictalater eller ej hehe...