Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med digital-nord.com ?
Fra : CNS

Dato : 06-11-03 12:42

Jeg har netop set at digital-nord.com har Canon Powershot a80 ca. 300,-
billgere end de billigste danske butikker. Manden bag butikken er vistnok
dansker og hele siden står på dansk... er der nogen, der har prøvet at
handle der?

Der er selvfølgelig ikke den store risiko ved købet, da hele molevitten
foregår pr. efterkrav, men alligevel vil jeg gerne vide om nogen kende rtil
butikken, da det jo alligevel er 3000,- jeg skal smide der....

/Christian

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 06-11-03 13:09

Ejeren er tilsyneladen tysk
http://www.scannet.dk/DomainWhois.asp?domain=digital-nord.com
http://www.scannet.dk/DomainWhois.asp?domain=digital-nord.dk

Tror det er en almindelig fotobutik som laver lidt mersalg med en online
shop.
Ring til dem og sig hej +45 70224849

Jan

Fra : CNS

Dato : 06-11-03 13:06

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.scannet.dk/DomainWhois.asp?domain=digital-nord.dk
>
> Tror det er en almindelig fotobutik som laver lidt mersalg med en online

Ja, det kunne være man skal prøve det - nu ser jeg også at telefontid er
17-21, hvilket jo ikke ligefrem tyder på at det er en "alm" butik ... må
hellere undersøge det inden jeg smider en ordre ;)

/Christian

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 06-11-03 13:36

> 17-21, hvilket jo ikke ligefrem tyder på at det er en "alm" butik ... må
Ja det så jeg også.

Jeg har selv en shop kørende hvor jeg køber ind via www.smg.dk
Og sådanne amatørshops styres ofte når man kommer hjem fra job.
Det eneste man kan konkurrere på et nogle få kroner sparet.
Køberen skal så vurdere om han vil spare lidt og så have lidt dårligere
service.

Synes dog digital-nord.com har så meget forskelligt at han næsten må have en
form for butik i ryggen eller sælge meget via sit site.

Jan

Fra : CNS

Dato : 06-11-03 13:45

> Synes dog digital-nord.com har så meget forskelligt at han næsten må have
en
> form for butik i ryggen eller sælge meget via sit site.

Jeg har netop mailet ham, og svaret kom i løbet af 5 minutter (dejlig
hurtigt, det kunne mange lære af ;)). Det ligger fysisk ligger i tyskland,
men der skulle komme dankort betaling "snart".. og ang. telefon-tiden, var
det af praktiske årsager lige nu, men det skulle blive ændret snart... tror
godt jeg kunne finde på at nuppe A80'eren derfra...

/Christian

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 06-11-03 14:04

Ja det lyder seriøs.
Ellers er der jo nok en del "vidner" nu - som driller ham, hvis det ikke går
godt.

Jan

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 06-11-03 14:02

CNS wrote:

> [...]
> foregår pr. efterkrav, men alligevel vil jeg gerne vide om nogen kende rtil
> butikken, da det jo alligevel er 3000,- jeg skal smide der....

Risikoen er vel ikke så meget anderledes end ved dankortkøb hvor der let
kan laves en tilbagetrækningssag ved svindel.

Du kan først se hvad der er i pakken når du har betalt på posthuset...

Jeg synes butikken ser ret 'fritidsbutik-agtig' ud, men det er ganske
rigtigt nogle gode priser.

Det ville være rart hvis man kunne finde brugeranmeldelser af butikken.

Du skal undersøge hvilket manualsprog du får hvis tysk ikke er godt nok.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : CNS

Dato : 06-11-03 14:14

> Risikoen er vel ikke så meget anderledes end ved dankortkøb hvor der let
> kan laves en tilbagetrækningssag ved svindel.

Nej, det er heller ikke så meget betalingen, der er slem, det er mere _hvis_
der nu er noget i vejen...

> Jeg synes butikken ser ret 'fritidsbutik-agtig' ud, men det er ganske
> rigtigt nogle gode priser.

faktisk er der kun 2-300,- ned til de billigste tyske netbutikkers priser..
og der ryger jo ihvertfald hurtigt 100,- på fragten fra Tyskland hertil... +
bøvlet med at skulle snakke tysk, hvis der er problemer...

> Det ville være rart hvis man kunne finde brugeranmeldelser af butikken.

Ja, men den er vist rimelig nystartet, og nogen skal jo være de første...
jeg skal lige overveje det hele lidt mere inden jeg sender en ordre afsted..

> Du skal undersøge hvilket manualsprog du får hvis tysk ikke er godt nok.

Der er engelsk og tysk manual med til A80'eren, og det er godt nok til mig..
:)

/Christian