MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Dual Boot med Windows 200 og XP
Fra : rondo

Dato : 06-11-03 12:45

Jeg har en Windows XP installation på en NTFS partition , og nu vil
jeg gerne lave en dual boot med Windows 2000 som det andet operativ
system. Normalt ville jeg installere det ældste OS først, men når jeg
nu har installeret XP først, er der så nogle ting, jeg skal være
opmærksom på?
Jeg har også læst, at Windows 2000 skal installeres på en FAT
partition, når den skal installeres som en dual boot. Er det korrekt?

Med venlig hilsen

Ronnie Ziegler

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-11-03 13:16

In article <0gckqvost2ve8bg9kd3hdv6mnr4cqrra24@4ax.com>,
newsreader@post.cybercity.dk says...
> Jeg har også læst, at Windows 2000 skal installeres på en FAT
> partition, når den skal installeres som en dual boot. Er det korrekt?

Nej.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Edmund

Dato : 06-11-03 14:23

rondo skrev:

> [...]
> system. Normalt ville jeg installere det ældste OS først, men når jeg
> nu har installeret XP først, er der så nogle ting, jeg skal være

Man skal vist tage backup af NTLDR og NTDETECT.COM som ligger i roden af
C-drevet og indlæse dem igen efter Win2000 installation.
Filerne ligger også på XP cdén

> Jeg har også læst, at Windows 2000 skal installeres på en FAT
> partition, når den skal installeres som en dual boot. Er det korrekt?

Nej, det må være Win98 du har læst om.

--
Mvh Edmund

Fra : Hans

Dato : 06-11-03 14:28

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> Man skal vist tage backup af NTLDR og NTDETECT.COM som ligger i roden af
> C-drevet og indlæse dem igen efter Win2000 installation.
> Filerne ligger også på XP cdén

Det er til gengæld vigtigt at holde styr på. XP kan ikke bruge 2000's ntldr
og ntdetect.com, så uanset rækkefølgen af installationen er det vigtigt at
det er XP's ntldr og ntdetect.com som bruges.

/ Hans