XP2600+
Fra : Aragorn24

Dato : 06-11-03 12:29

Har Asus A7v8X V2.0

AMD XP2600+CPU

Ram: 512MB DDR400 PC3200

I bios står der 166fsb * 11,5

Så finder den xp2600+

men MHzne er kun på 1900mhz, og ifølge datatel skulle den være på 2085mhz,
hvad gør jeg forkert?

Fra : Aragorn24

Dato : 06-11-03 12:46

howsa jeg satte den på 12* i bios, så fantd den en xp2700+cpu, den skulle
ikke clockes!

Fra : JK

Dato : 06-11-03 13:13

On Thu, 6 Nov 2003 12:29:15 +0100, "Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk>
wrote:

>Har Asus A7v8X V2.0
>
>AMD XP2600+CPU
>
>Ram: 512MB DDR400 PC3200
>
>I bios står der 166fsb * 11,5
>
>Så finder den xp2600+
>
>men MHzne er kun på 1900mhz, og ifølge datatel skulle den være på 2085mhz,
>hvad gør jeg forkert?

Jeg ville glemme de der +-tal og læse på edbpriser.dk, hvad en 2600+
render i MHz.

2083 MHz

Så lommeregner: 2083/166,66 = 12.5x multiplier

Sådan skal den køre.

mvh

John

Fra : Aragorn24

Dato : 06-11-03 16:07

OK, nu har jeg sat den til 12,5*166 nu kører den med 2083, men er som
XP2800+

Fra : phanton

Dato : 06-11-03 19:14

Hej

For mig at se er du ejer af en Thorton Cpu.

Simpelthen en Barton med "kun" 256kb L2 Cache.

vh phanton

Fra : JK

Dato : 06-11-03 20:16

On Thu, 6 Nov 2003 16:06:50 +0100, "Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk>
wrote:

>OK, nu har jeg sat den til 12,5*166 nu kører den med 2083, men er som
>XP2800+

Din bios skal vel base opdateres, så den kan skrive 2600+.

Det der betyder noget er hastigheden. Det står i kontrolpanel under
system på første faneblad, hvis det er windows xp. Ellers download
cpu-z fra
http://www.cpuid.com/cpuz.php

og lad hellere være med at opdatere bios (risiko).

Spring op og fald ned på de +-tal. Aflæs hastigheden !!

mvh

John

Fra : Aragorn24

Dato : 06-11-03 21:19

Øhhh hvad sker der????
Jeg har lige installeret cpu-z

Codaname: Barton??????????
Specification: AMD (TM) XP2800+
Family: 6
Stepping: 0
Model: A

Corespeed: 2079,6MHz
Multiplier: x12,5
FSB: 166,4MHz
Bus: 332,7MHz

Cashe
L1 Data: 64k
L1 Code: 64k
LEVEL2: 512KBytes????????

Hvad sker der? Er det programmet der aflæser forkert? Jeg købte processoren
for 2dage siden hos datatel på falconær Alle til 742,- mener også der står
et eller andet 2600 på den.

Men hvorfor står der nu barton?

Findes barton i 2600?

Er det ok handel jeg har gjort eller skal jeg brokke mig?

Fra : Aragorn24

Dato : 06-11-03 21:22

Der står også her på linket, XP2600+

http://www.datatelpartner.dk/catalog/default.php?cPath=6&osCsid=b4ec273e3a26
5a37faf254573651af05

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 06-11-03 21:46

> Er det ok handel jeg har gjort eller skal jeg brokke mig?

Du skal ikke brokke dig, du har gjort en fin handel :)

Fra : Jakob M

Dato : 07-11-03 11:47

> Findes barton i 2600?

Det ser sådan ud
http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20030921082158.html

Mvh
Jakob

Fra : Aragorn24

Dato : 07-11-03 18:50

SÅ fik jeg endelig svaret!!!!!!!!

Tak Tak og tussermange tak...

Ah jeg kunne ikke lade vær! nu kører den XP3000+

-Stabilt!