Hjælp!!!
Fra : Birthe Larsen

Dato : 06-11-03 12:14

Jeg har fået et stort problem,som jeg aldrig havde forestillet mig. Har
hårdt brug for hjælp. I 1959-60 købte vi en slægtsbog efter henvendelse fra
"Dansk Slægtsforskning i Fredericia".I Familien har vi altid hørt, at
slægten stammede fra Als. Slægtsgården "Stolbrogården" slægtsnavn
Vrang/Wrang. I Fredericia arbejdede de netop med denne slægt, så vi fik et
tilbud på at få oplysninger om vore slægtninge.. Vi tog mod tilbudet mod
betaling. Da min Bror og jeg for ca. 10 år siden begyndte at slægtsforske
gik vi igang ud fra oplysningerne i slægtsbogen og er kommet et stykke vej.
Ved et tilfælde så jeg i FT. fra 1845, og fandt der 2 Personer 1. Mette
Marie Vrang og Hans Julius Vrang, der var født på Als, men bosiddende i Sdr,
Stenderup. Jeg kendte disse personer, de stod i vores slægtsbog, men med
andre oplysninger :
-Mette Marie Vrang. f. 12 Sep. 1851, i Sdr. Stenderup. Forældre Severin
Petersen Wrang ,mor Maren Ibsdatter Studsgaard
Hun vies (1)Jørgen Gregersen Bech 24 Nov.i Sdr.Stenderup,Han:f. 14 Feb
1854, Frydensborg Sdr.Stenderup, d.16 Jan 1887 . Sdr.St. Hun vies 2. Peter
Jacob Andresen , 09 Nov 1888, i Sdr. St. Han f. 20 Nov 1856, Ø Husum,
Mildsted, dør 22 Dec 1924 ,Haderslev. Mette død 4 Aug 1904, Haderslev.
-Hans Julius Vrang, f. 29 Dec. 1861, i Sdr. Stenderup. Far Severin Petersen
Wrang, mor Johanne Rasmussen. Gift med Nielsine Nielsen. Bosat: Grønnegade,
Odense
Jeg har ingen muligheder for herhjemme at undersøge, hvilke oplysninger der
er de rigtige. Hvor stor en del af "vores" slægt skal nu slettes. Hvor skal
jeg begynde og ende. Hvis nogen har de microkort el lign. der skal bruges
til at undersøge dette, vil jeg blive meget glad, og derefter gå igang med
at slette hvad der må være forkert.
Tak til Jer, der vil give en hånd med
Birthe Larsen.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 06-11-03 18:44

"Birthe Larsen" <bse24283@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået et stort problem, ...
Ditto:
<bse24283@vip.cybercity.dk>: mailbox
///home/nfs1/cybercity/mail/283/bse24283/.mailbox: quota exceeded
--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : Peter Weis

Dato : 07-11-03 21:34

"Poul Erik Jensen" <noreply@null.dk> wrote in message
> "Birthe Larsen" <bse24283@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Ditto:
> <bse24283@vip.cybercity.dk>: mailbox
> ///home/nfs1/cybercity/mail/283/bse24283/.mailbox: quota exceeded

Så kan du jo svare her i stedet

mvh
Peter

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 10-11-03 02:35

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> Så kan du jo svare her i stedet

Det kunne jeg naturligvis - men jeg fandt ikke min meget lange liste
egnet til at rundsende, den var aligevel for specifik. Derfor sendte jeg
den direkte (som jeg ofte vælger at gøre).

De rent private kommentarer var også henvendt direkte til Birthe,
hvilket var endnu en grund til ikke at dele disse med offentligheden.

Jeg kan nås på uden spamspærring på jep(at)genealog dot dk - for jeg
forstår udmærket problemet med spam.

Fra : Birthe Larsen

Dato : 08-11-03 13:51

Tak til Poul Erik Jensen fordi du gjorde mig opmærksom på at jeg havde endnu
et problem. For 4 mdr.siden besluttede jeg, at nu ville jeg ikke mere
druknes i spam, så derfor ny mailadresse. Det hjalp, nu er jeg fri 7-9-13
for dem.; men hvad jeg ikke vidste var , at min adresse i nyhedsgrupperne
ikke automatisk (af cybercity, som hjalp mig med ændringen) blev ændret. Jeg
kunne hver dag hente nyheder i grupperne, undrede mig dog over ikke at få
respons i et par ting, men det er jo hvad der sker.Alt var altså i orden
troede jeg indtil Poul Erik gjorde mig opmærksom på at min mailbox var
overfyldt, samt, at han brugte min gamle mailadresse.Jeg tog kontakt til
cybercity, som hjalp mig at ændre i min PC. Natten blev brugt til
nedtagning af ca.4000 mails-(ca. 10 breve-resten spam ) og få dem slettet,
så forhåbentlig er det nu i orden. Jeg prøvede at skrive direkte til dig
P.E. men fik det retur, selv om jeg havde tilføjet som du skrev.
Jeg var inde på din hjemmeside , den er imponerende, og jeg ville meget
gerne have adgang til Downloud, men der var ikke oplyst, hvor jeg skulle
ansøge. Når man ikke er fortrolig med Pcer og, engelsk så kender jeg heller
ikke de mange underforståelser, forudsætninger og for andre
selvfølgeligheder, så hvis jeg nu også har overtrådt etikette reglerne, så
må i meget undskylde. Jeg håber stadig på mange gode oplysninger og hjælp
bedst på børnehaveklassenievau.
m.v.h.
Birthe Larsen
Poul Erik Jensen <noreply@null.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:boe1ho$1cgnd4$1@ID-155602.news.uni-berlin.de...

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 10-11-03 10:52

> Natten blev brugt til nedtagning af ca.4000 mails-
> (ca. 10 breve-resten spam ) og få dem slettet,
> så forhåbentlig er det nu i orden.

Tja, det hjalp ikke ;-(
> ///home/nfs1/cybercity/mail/283/bse24283/.mailbox: quota exceeded
Jeg fik atter det gendudsendelsen retur med samme fejl.

> Jeg prøvede at skrive direkte til dig P.E. men fik det retur, ...

Det forstår jeg nu ikke, men som skrevet i denne tråd er der så andre
muligheder for at overlevere mig en brugbar adresse uden at
offentliggøre den. Skriv (næsten) hvadsomhelst (at) et af de to
domainer herunder, og det havner i min post ... hvis det altså ikke lige
havner i spamfilteret i mit webhotels mailserver, der heldigvis sorterer
nær 100% spam fra den ønskede post.
[1234] -filteret er kun til jep@image.dk der oversås med spam så den
adresse er ubrugelig uden den meget skarpe filtrering.

Fra : Bodil Madsen

Dato : 09-11-03 19:17

Hej Birthe!
Der er hjælp på vej.Jeg kender en der forsker i slægten på Stolbrogården.
Jeg kontakter ham lige.
Hvis du vil kontakte mig direkte, så er min adr. bodil@nyraad.net
med venlig hilsen
Bodil Madsen