Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Farvefilter
Fra : Henrik

Dato : 06-11-03 10:36

Hej!

Jeg står i en lidt akut situation... her til eftermiddag skal jeg bruge
noget farvet lys (blå, rød og gul). Lamperne har jeg (jeg bruger
malerlamper), men filtrene til at farve lyset har jeg ikke. Er der nogen her
i gruppen, der ved hvor man kan få fat i sådan noget filter? Byggemarkeder,
f.eks.?

På forhånd tak for svar.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 06-11-03 10:38

"Henrik" skrev
> [...]
her
> i gruppen, der ved hvor man kan få fat i sådan noget filter?

Bogbind fra boghandleren?
Regn med en vis sikkerhedsafstand til lampen...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : KNL DtP

Dato : 06-11-03 16:40

"Henrik" <henrikjensen99@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg står i en lidt akut situation... her til eftermiddag skal jeg bruge
> noget farvet lys (blå, rød og gul).

Stod med samme problem for noget tid siden, og forhørte mig i både
vinhandel og hobbybutik, men de havde ikke nogle farvede folier. Helt
tilfældigt faldt jeg over noget farvet plastic indpakningsbind i en
boghandel - og købte fire ruller med forskellige farver for ingen penge.
Lagde indpakningsplasticen firedobbelt og fik dem så lamineret (ved lav
temperatur).

Resultatet er fire ret kraftigt farvede A4 plastic filtre, som med en
tøjklemme kan monteres op mit flashanlæg. Hvis du bruger byggemarkedlamper
(500 watts typen), så skal du nok holde øje med varmeudviklingen og evt.
nedsmeltning.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Kent Klein Jessen

Dato : 07-11-03 17:12

Jeg ved godt at svaret kommer lidt sent, men måske som en hjælp til andre.

I forbindelse med mit orkester har jegt ofte brugt farvede forsatser til
vores scenelamper. Det er ruller i mange forskellige farver, der kan købes i
velassorterede musikforretninger (og jeg tænker ikke på dem der sælger
cd'ere). Jeg mener vi plejer at give 60 kr for en rulle på ca. 60x2000 cm.
Folien er varmebestandig og kan klippes i de ønskede mål. Ved fra erfaring
at de uden problemer kan hænge få cm fra en 500 w pære i 8-10 timer uden
problemer.

Kent Klein Jessen