/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Så er der købt Xantia V6 !
Fra : Funky


Dato : 06-11-03 08:40

Hej i gruppen.

Så har jeg langt om længe fundet den rigtige Xantia. Det blev en 06.1998 med
196.000 på klokken. Mørkeblå og med alt udstyr (dog mangler der læder).

Der er lidt småting som skal laves, men det får jeg kigget på i næste uge.

Behagelig ting med automatgear må jeg sige, men konen havde lidt svært ved
at vænne sig til det. Først gang hun skulle køre hamrede hun bremsen i. Jeg
troede at det var som hun havde troet det var koblingen med det var meningen
hun skulle bremse, men bare ikke så hårdt. Hver eneste gang der skulle
bremses sad jeg næsten oppe i forruden, og hunn kunne bare ikke forstå at
den bed så meget. Nå, men jeg kigger lidt på hendes ben og finde ud af
at hun bremser med venstre ben. Venstre ben er altså vant til at jokke den i
bund, og det er ikke lige sådan at vænne den af med Men problemet blev
løst og nu kan hun også finde ud af det.

Smider billeder i dk.binaer.motor når vejret er til at tage nogen.

Tak for hjælpen herinde.

MVH Frank - Xantia (tidligere Alfa 156)



 
 
Jan W Nielsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-11-03 08:51

Funky wrote:

> Så har jeg langt om længe fundet den rigtige Xantia (med automatgear,
red).
> MVH Frank - Xantia (tidligere Alfa 156)


Det var da lidt af et kurs-skifte...???

--
Jan W Nielsen




Leif Nielsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Leif Nielsen


Dato : 06-11-03 13:28

Ja, noget af et kursskifte.

Men har man først fået øjnene op for Citroens uovertrufne komfort og
køreegenskaber, kan alt andet godt lægge sig. der findes ikke noget
mere afstressende end at sidde i en citroen med gaskugler i hjørnerne.
Der findes ikke et system på markedet der matcher dette i præstation,
præcision og komfort. End ikke på de dyreste tyskerbaljer som Audi og
Mercedes!
Dog skal det da lige nævnes at de nyeste citroener C5 og nyeste xantia
har fået nye versioner af det klassiske gaskugledesign, og disse nye
biler kører klart ringere end de tidligere modeller. Selv min kones
citroen BX 14 kører bedre og mere citroenrigtigt end en C5. De andre
citroenmodeller med almindelige fjedre og støddæmpere skal man slet
ikke bruge tid på at overveje. De kører lige så dårligt som alle andre
nye biler.

Leif Nielsen

Citroen XM St. car 2,1 TD. AUT.
A/c, soltag, elruder, centrallås, læderkabine, træindlæg, fartpilot,
osv...

Jan W Nielsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-11-03 13:51

Leif Nielsen wrote:

> Men har man først fået øjnene op for Citroens uovertrufne komfort og
> køreegenskaber, kan alt andet godt lægge sig

Godt at du ikke lægger skjul på på din Citroën entusiasme..

--
Jan W Nielsen




Olesen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 06-11-03 20:58


"Leif Nielsen" <it-center@teaterbygningen.dk> skrev i en meddelelse
news:c0674702.0311060428.617a0b1e@posting.google.com...

> Der findes ikke et system på markedet der matcher dette i præstation,
> præcision og komfort. End ikke på de dyreste tyskerbaljer som Audi og
> Mercedes!

Hvis det er en 'flyder' man vil ha' er det sikkert ok,
men var systemet så suverænt, så ville flere
sikkert benyttet et bare lign. system.

Mig bekendt er det ustabilt og man ofte
ikke ved hvor man har undervognen...

Så er man ægte bilist, så er en Citroên affjedring
vidst ikke sagen...nogen som kan af-bekræfte ?

Evt. de ægte 'motorsportsentusiaster' ?



Peter G C (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 06-11-03 21:20

In news:3faaa7bf$0$27464$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Olesen <olesen@jubiipost.dk> typed:

[klip]

> Hvis det er en 'flyder' man vil ha' er det sikkert ok,
> men var systemet så suverænt, så ville flere
> sikkert benyttet et bare lign. system.

RR har en licens til systemet. MB bruger luftaffjedring ...

> Mig bekendt er det ustabilt og man ofte
> ikke ved hvor man har undervognen...

Vrøvl - det er ammestuesnak.

> Så er man ægte bilist, så er en Citroên affjedring
> vidst ikke sagen...nogen som kan af-bekræfte ?

Det afhænger af, hvilken form for bil man vil have.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Olesen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 06-11-03 21:26


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:boead5$snf$1@sunsite.dk...
> In news:3faaa7bf$0$27464$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
> Olesen typed:

> > Mig bekendt er det ustabilt og man ofte
> > ikke ved hvor man har undervognen...
>
> Vrøvl - det er ammestuesnak.

Specielt de første udgaver af pneumatik systemet
var så langsomt reagerende, det måske kunne
være farligt hvis man var en ægte driver...

> > Så er man ægte bilist, så er en Citroên affjedring
> > vidst ikke sagen...nogen som kan af-bekræfte ?
>
> Det afhænger af, hvilken form for bil man vil have.

Ork ja, og det er netop et emne til stor debat.



Peter G C (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 06-11-03 21:30

In news:3faaae4e$0$27448$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Olesen <olesen@jubiipost.dk> typed:

[klip]

> Specielt de første udgaver af pneumatik systemet
> var så langsomt reagerende, det måske kunne
> være farligt hvis man var en ægte driver...

Og hvornår kom systemet frem? Er det 20 eller 30 år siden?

>>> Så er man ægte bilist, så er en Citroên affjedring
>>> vidst ikke sagen...nogen som kan af-bekræfte ?
>>
>> Det afhænger af, hvilken form for bil man vil have.
>
> Ork ja, og det er netop et emne til stor debat.

Hvornår er man så en "ægte" bilist? Når man vil have en sportsvogn eller en
flyder?

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Niels Skaaning (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 06-11-03 21:53

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:boeavh$n34$1@sunsite.dk...
> In news:3faaae4e$0$27448$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
> Olesen <olesen@jubiipost.dk> typed:
>
> [klip]
>
> > Specielt de første udgaver af pneumatik systemet
> > var så langsomt reagerende, det måske kunne
> > være farligt hvis man var en ægte driver...
>
> Og hvornår kom systemet frem? Er det 20 eller 30 år siden?

Mere... det kom frem i tredserne med DS'en, hvis jeg husker rigtigt. Så det
er omkring fyrre år gammelt og særdeles velafprøvet og udviklet. Iøvrigt er
det jo meningen at det skal reagere langsomt så man ikke får konstante
niveaureguleringer og det vælger "nogle" så at fejltolke som at systemet er
farligt.

NS



Olesen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 06-11-03 21:56


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:boeavh$n34$1@sunsite.dk...
> In news:3faaae4e$0$27448$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
> Olesen <olesen@jubiipost.dk> typed:
>
> [klip]
>
> > Specielt de første udgaver af pneumatik systemet
> > var så langsomt reagerende, det måske kunne
> > være farligt hvis man var en ægte driver...
>
> Og hvornår kom systemet frem? Er det 20 eller 30 år siden?

Hmm..husker måske forkert, men det var i den yngre BX tid
erindrer jeg der blev talt og skrevet.


> >>> Så er man ægte bilist, så er en Citroên affjedring
> >>> vidst ikke sagen...nogen som kan af-bekræfte ?
> >>
> >> Det afhænger af, hvilken form for bil man vil have.
> >
> > Ork ja, og det er netop et emne til stor debat.
>
> Hvornår er man så en "ægte" bilist? Når man vil have en sportsvogn eller
en
> flyder?

Se, det kan jo også diskuteres, måske jeg var lidt upræcis, men
jeg mente blot, at er man selv herre over sin vogn, og man
"kan køre" og VIL køre og mærke hvornår hjulene
begynder at slippe osv, så er det næppe flydende affjedring man skal satse
på.



Peter G C (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 07-11-03 09:17

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:3faab558$0$27444$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

[klip]

> Se, det kan jo også diskuteres, måske jeg var lidt upræcis, men
> jeg mente blot, at er man selv herre over sin vogn, og man
> "kan køre" og VIL køre og mærke hvornår hjulene
> begynder at slippe osv, så er det næppe flydende affjedring man skal satse
> på.

Sig mig har du nogen sinde prøvet en Citrobang - det lyder nemlig ikke
sådan. Man kan nemt mærke både det ene og det andet

/Peter



Jan W Nielsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-11-03 22:06

Peter G C wrote:

> RR har en licens til systemet. MB bruger luftaffjedring ...

Undervognene på de dyre biler er ifølge mine oplysninger ikke lavet på samme
måde - og kan dårligt sammenlignes med dem, der sidder på halv-billige
mellemklassebiler til 235.000 kroner.

Kan det ikke godt passe...?

--
Jan W Nielsen




Mogens Knudsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 06-11-03 22:09

On Thu, 6 Nov 2003 22:06:13 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Kan det ikke godt passe...?

Mig bekendt har RR købt princippet, styringen osv.


/Mogens

Jan W Nielsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-11-03 22:16

Mogens Knudsen wrote:

> Mig bekendt har RR købt princippet, styringen osv.

Jeg kender ikke til systemet i detaljer, men har blot en erindring om, at
tilsyneladende pålidelig fyr engang fortalte mig, at der var meget stor
forskel på systemerne i Citrobang og de store luksus-biler, selvom de for
ikke-indviede var bygget op efter nogenlunde samme princip.

Mon ikke de store budgetter på de mest eksklusive biler gør det muligt at
lave endnu bedre undervogne end på alm familiebiler.

Umiddelbart lyder det logisk i mine øjne - men det er som sagt ikke noget,
jeg har detailviden om,

--
Jan W Nielsen




jan@stevns.net (06-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 06-11-03 21:29

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Mig bekendt er det ustabilt og man ofte
>ikke ved hvor man har undervognen...

Ustabilt er det næppe - men på den C5 jeg kørte til Vejle og retur i,
havde jeg en sær fornemmelse af at køre på en svamp ;)


--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Klaus Rejkjær (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 07-11-03 05:44

> Hvis det er en 'flyder' man vil ha' er det sikkert ok,
> men var systemet så suverænt, så ville flere
> sikkert benyttet et bare lign. system.

Systemet er suverænt og komforten uovertruffen. Dette specielt set i forhold
til prisen for bilen. Men ingen tvivl om at det giver mere komfort end
sport. Både RR og MB bruger systemet, der i øvrigt blev præsenteret i sidste
halvdel af 1950'erne på SD modellen.

> Mig bekendt er det ustabilt og man ofte
> ikke ved hvor man har undervognen...

Avavavav for en gang fordomme. Den måde du udtrykker dig på tyder ikke just
på et personligt kendskab til køremåden. Jeg har været "igennem" flere
Xantia og C5 modeller, og systemet har aldrig svigtet og undervognen har
altid været nederst Det fungerer faktisk godt - i særdeleshed hvis man
er afklaret omkring sine transportønsker - altså ikke tror man har købt en
racerbil.

> Så er man ægte bilist, så er en Citroên affjedring
> vidst ikke sagen...nogen som kan af-bekræfte ?

Jeg vil meget gerne betragte mig selv som ægte bilist, og Citroen
affjedringen er stadig suveræn indenfor sit felt. Jeg råder desuden over et
par andre biler, hvor af en enkelt eller to nok kan placeres under
kategorien sportsvogne - meget lav, meget kontant og meget meddelsomme
omkring underlagets beskaffenhed. Til almindelig transport kan det være lidt
belastende, mens Citroen affjedringen er suveræn til dette. Det er næsten
afstressende, og lægger ikke op til race.

> Evt. de ægte 'motorsportsentusiaster' ?

Det mener jeg godt jeg kan kategoriseres som at være

MVH Klaus



Niels Skaaning (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 07-11-03 14:16

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3fab2329$0$29405$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> > Evt. de ægte 'motorsportsentusiaster' ?
>
> Det mener jeg godt jeg kan kategoriseres som at være

Jeg har da kendskab til en racerkører i England som bruger en BX 16v til
race (og han vinder i den) og i Finland er der en BX 16v, der bliver brugt
til rally (med XM løftecylindrer foran).

NS



Mark Sandberg (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 06-11-03 10:29


"Funky" skrev i en meddelelse:

> Så har jeg langt om længe fundet den rigtige Xantia. Det blev en 06.1998
med
> 196.000 på klokken. Mørkeblå og med alt udstyr (dog mangler der læder).

Tillykke med valget og den "nye" langturscruiser

> Behagelig ting med automatgear må jeg sige, men konen havde lidt svært ved
> at vænne sig til det. Først gang hun skulle køre hamrede hun bremsen i.
Jeg
> troede at det var som hun havde troet det var koblingen med det var
meningen
> hun skulle bremse, men bare ikke så hårdt. Hver eneste gang der skulle
> bremses sad jeg næsten oppe i forruden, og hunn kunne bare ikke forstå at
> den bed så meget. Nå, men jeg kigger lidt på hendes ben og finde ud
af
> at hun bremser med venstre ben. Venstre ben er altså vant til at jokke den
i
> bund, og det er ikke lige sådan at vænne den af med Men problemet blev
> løst og nu kan hun også finde ud af det.

Man lærer lynhurtigt og bliver derefter meget glad for automatgearet

> Smider billeder i dk.binaer.motor når vejret er til at tage nogen.

Fint.

> Tak for hjælpen herinde.

Velbekomme og velkommen i klubben.

/Mark.

Der også kører Xantia uden læder



Per Wildau (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 06-11-03 10:57

Funky wrote:
> Hej i gruppen.
>
> Så har jeg langt om længe fundet den rigtige Xantia. Det blev en
> 06.1998 med 196.000 på klokken. Mørkeblå og med alt udstyr ...

[...]

Du Lykkens Pamfilius

Se lige her:

http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1996/9612/961206.html

http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1998/9806/980605.html

Per



Per Wildau (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 06-11-03 11:20

Ego wrote:
> Funky wrote:
>> Hej i gruppen.
>>
>> Så har jeg langt om længe fundet den rigtige Xantia. Det blev en
>> 06.1998 med 196.000 på klokken. Mørkeblå og med alt udstyr ...
>
> [...]
>
> Du Lykkens Pamfilius
>
> Se lige her:
>
> http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1996/9612/961206.html
>
> http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1998/9806/980605.html

Den sikreste vinterkammarat

Citroën: Den testade Citroën Xantia har inte bara den unika
hydraulfjädringen utan också ett aktivt fjädringssystem som ser till att
bilen nästan inte kränger i kurvor. Teoretiskt gör detta att däcken ligger
plant an mot underlaget. I levande livet är också Xantia den mest
underhållande och dessutom den säkraste vinterkompisen.


--
Per
I øvrigt mener jeg ikke, at der er sket stort i udviklingen af bilen, de
sidste 40 år.



Jan W Nielsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-11-03 13:53

Per Wildau wrote:

> Du Lykkens Pamfilius
> http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1996/9612/961206.html

Citroën´en har activa-undervogn.

--
Jan W Nielsen




Peter G C (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 06-11-03 15:16

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3faa4422$0$4339$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

[klip]

> Citroën´en har activa-undervogn.

Og?

/Peter



Jan W Nielsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-11-03 15:45

Peter G C wrote:

>> Citroën´en har activa-undervogn.

Det forbedrer jo bilens køreegenskaber i forhold til de almindelige
Xantiaer - eller hvad..?

Jeg husker målinger, der blev foretaget i Tyskland for mange år siden, da
systemet blev introduceret, hvor kurvehastigheden var højere med Activa ift
alm undervogn - men at sikkerheds-margenen i øvrigt var mindre. Med andre
ord: Når den skrider - så skrider den altså.

--
Jan W Nielsen




Mogens Knudsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 06-11-03 15:49

On Thu, 6 Nov 2003 15:44:45 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Det forbedrer jo bilens køreegenskaber i forhold til de almindelige
>Xantiaer - Jeg husker målinger, der blev foretaget i Tyskland for mange år siden, da
>systemet blev introduceret, hvor kurvehastigheden var højere med Activa ift
>alm undervogn

Fahrwerk und Sicherheit:
Activa heißt beim Xantia die Top-Ausstattung mit dem aufwendigen
AFS-Fahrwerk. Auch in heftig angefahrenen engen Kurven neigt sich die
Karosserie kaum, bleibt tatsächlich fast waagerecht.
Gewöhnungsbedürftig, aber auch reizvoll. Auf diese Art lassen sich
hohe Kurvengeschwindigkeiten erfahren, Xantia bleibt dabei sicher in
der Spur.

Fazit:
Voilà, der Xantia gewinnt mit zunehmendem Alter spürbar an Reife. Der
sparsame und kräftige HDi-Diesel verleiht ihm neuen Schub, und das
avantgardistische Activa-Fahrwerk sorgt für ein Fahrerlebnis auf ganz
eigenem Niveau.


/Mogens

Jan W Nielsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-11-03 15:54

Mogens Knudsen wrote:

> Auch in heftig angefahrenen engen Kurven neigt sich die
> Karosserie kaum, bleibt tatsächlich fast waagerecht.
> Gewöhnungsbedürftig, aber auch reizvoll. Auf diese Art lassen sich
> hohe Kurvengeschwindigkeiten erfahren, Xantia bleibt dabei sicher in
> der Spur.

Netop.

Samme konklusioner kom på banen dengang. Såvidt jeg huske kunne den køre i
rundkreds med 88 km/t med Activa - og 84 uden Activa.

Til gengæld var "advarselslamperne" tændt i kortere tid, før den smutter for
alvor.

--
Jan W Nielsen




Niels Skaaning (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 06-11-03 18:31

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3faa6079$0$3770$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Mogens Knudsen wrote:
>
> > Auch in heftig angefahrenen engen Kurven neigt sich die
> > Karosserie kaum, bleibt tatsächlich fast waagerecht.
> > Gewöhnungsbedürftig, aber auch reizvoll. Auf diese Art lassen sich
> > hohe Kurvengeschwindigkeiten erfahren, Xantia bleibt dabei sicher in
> > der Spur.
>
> Netop.
>
> Samme konklusioner kom på banen dengang. Såvidt jeg huske kunne den køre i
> rundkreds med 88 km/t med Activa - og 84 uden Activa.
>
> Til gengæld var "advarselslamperne" tændt i kortere tid, før den smutter
for
> alvor.

Du hader da godt nok Citroën af en ondt (og rødt DR-) Hjerte.

NS



Jan W Nielsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-11-03 19:04

Niels Skaaning wrote:

> Du hader da godt nok Citroën af en ondt (og rødt DR-) Hjerte.

*ROFL*

Ikke mange der kender mig har nogensinde beskyldt MIG for at være rød. *LOL*

Jeg hader ikke Citroën - det er en ok bil - selvom jeg mere er til det
tyske. (Hvad angår biler. He-he)

--
Jan W Nielsen




Niels Skaaning (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 06-11-03 20:37

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3faa8d56$0$4375$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Niels Skaaning wrote:
>
> > Du hader da godt nok Citroën af en ondt (og rødt DR-) Hjerte.
>
> *ROFL*
>
> Ikke mange der kender mig har nogensinde beskyldt MIG for at være rød.
*LOL*

Arbejder du ikke ved DR? For så er man da per automatik en rød lejesvend.

> Jeg hader ikke Citroën - det er en ok bil - selvom jeg mere er til det
> tyske. (Hvad angår biler. He-he)

Nå, det var bedre. Min BX var ellers helt utrøstelig :).

NS



Jan W Nielsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-11-03 22:08

Niels Skaaning wrote:

> Arbejder du ikke ved DR? For så er man da per automatik en rød
> lejesvend.

Bare rolig - der er måske nok en rød mafia - men vi er også en blå, der
arbejder i den rigtige retning.

Sådan er det nok på de fleste arbejdspladser.

--
Jan W Nielsen




Peter G C (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 06-11-03 20:31

In news:boe0gf$27ql$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk,
Niels Skaaning <niels_skaaning@hotmail.com> typed:

[klip]

> Du hader da godt nok Citroën af en ondt (og rødt DR-) Hjerte.

ROFL!

Det tror jeg nu ikke - Jan er blot (som andre DR-journalister)
fejlinformeret

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Jan W Nielsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-11-03 22:17

Peter G C wrote:

> Det tror jeg nu ikke - Jan er blot (som andre DR-journalister)
> fejlinformeret

Ha-ha.. Den er god med dig.

Det er i øvrigt ikke mange dage siden, jeg havde en dansk top-advokat i
røret. Han var rasende, fordi jeg kompromitterede hans ønske i en særlig
retning, og gik gennem en af mine øverste chefer, der sagde, at han skulle
tale med mig om det først - for så bagefter at tale med ham igen, hvis der
stadig var problemer. Det var der ikke.

Han ønskede ikke at tale med min chef igen, og samtalen sluttede med at hans
erkendelse af, at jeg ikke havde sagt noget, der ikke var 110 procent
korrekt - og i øvrigt med gensidigt løfte om fortsat godt samarbejde.

Selv top-advokater skal nogle gange have den to-tre gange for at erkende, at
der ikke er noget at sætte en finger på, når Jan W står bag..






--
Jan W Nielsen


begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

begin 666 lol.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$"`````/__`````````"'_"TY%5%-#05!%,BXP`P$````A
M^00%"@`"`"P`````#P`/```$-%!("6J=6-3 ^<5 )WI3.(X`Y9G!UFI>;,[L
M*;KV7><M;?TD'_ %6UDZ*54N6=I],II?)@(`(?D$!0H``@`L`P`#``D`!@``
7!!-0`"#JE"%0D'D-`AA69&F64ZI&`#L`
`
end


Peter G C (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 07-11-03 09:20

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3faaba2e$0$7891$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

[klip]

> Selv top-advokater skal nogle gange have den to-tre gange for at erkende,
at
> der ikke er noget at sætte en finger på, når Jan W står bag..

LOL

Begrebet top-advokat er nu godt Gad vide om en top-advokat er en god
advokat. - Jeg lader det ligge

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Peter G C (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 06-11-03 20:30

In news:3faa5e58$0$3735$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
Jan W Nielsen <intetsvar@farvelogtobak.dk> typed:

[klip]

> Det forbedrer jo bilens køreegenskaber i forhold til de almindelige
> Xantiaer - eller hvad..?

Da kun kræninger ved sving osv. Ellers ikke.

> Jeg husker målinger, der blev foretaget i Tyskland for mange år
> siden, da systemet blev introduceret, hvor kurvehastigheden var
> højere med Activa ift alm undervogn - men at sikkerheds-margenen i
> øvrigt var mindre. Med andre ord: Når den skrider - så skrider den
> altså.

Tja .... så er de andre jo for længst skredet - i svinget

En af de alvorligste ulemper ved Activa-systemet er højt dækslid og vist nok
også meget uens slid.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Jan W Nielsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-11-03 22:21

Peter G C wrote:

>> Det forbedrer jo bilens køreegenskaber i forhold til de almindelige
>> Xantiaer - eller hvad..?

> Da kun kræninger ved sving osv. Ellers ikke.

Krængningsreduktion er også en meget væsentlig faktor, når vi snakker
køreegenskaber.

Noget af det første man får at vide, hvis man er på racer-skole er, at man
ikke kan styre bilen i en ny retning, før bilen er færdig med at krænge fra
sidste retningskorrektion.

Det betyder med andre ord, at bilen den bil, der ikke krænger, hurtigere er
klar til et nyt kursskifte. Desuden fordeler bilen med lille krængning bedre
sidepåvirkningen på alle fire trædeflader.

Med andre ord - der er stor lighed mellem at reducere krængninger og at
forbedre køreegenskaber.

--
Jan W Nielsen




Peter G C (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 07-11-03 09:21

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3faabb29$0$7903$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

[klip]

> Med andre ord - der er stor lighed mellem at reducere krængninger og at
> forbedre køreegenskaber.

Enig.

Men bremseevnen forbedres vel næppe med Activa-systemet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Mogens Knudsen (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 07-11-03 09:24

On Fri, 7 Nov 2003 09:21:09 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Men bremseevnen forbedres vel næppe med Activa-systemet.

Nope - jeg klippede netop dét punkt ud af mit Autobild-link
Xantia'en bremser relativt dårligt, står der


/Mogens

Peter G C (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 07-11-03 10:34

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:mjlmqv0du8jam0na4d4388durdtq36kavr@4ax.com...

[klip]

> Nope - jeg klippede netop dét punkt ud af mit Autobild-link
> Xantia'en bremser relativt dårligt, står der

Link?

/Peter



Mogens Knudsen (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 07-11-03 10:48

On Fri, 7 Nov 2003 10:34:22 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Link?

www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=129


/Mogens

Peter G C (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 07-11-03 11:08

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:0jqmqv05t49ddkvnndvmeg8vth3brac92d@4ax.com...

[klip]

> www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=129

Overraskende pæn omtale i øvrigt....

/Peter



Mogens Knudsen (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 07-11-03 13:23

On Fri, 7 Nov 2003 11:07:37 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Overraskende pæn omtale i øvrigt....

Næh - at en Xantia får en god omtale, kan da ikke overraske nogen!
ROFL


/Mogens

N I E L S (09-11-2003)
Kommentar
Fra : N I E L S


Dato : 09-11-03 21:35

"Per Wildau" <xy@z.com> skrev
> Se lige her:
>
> http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1996/9612/961206.html
>
> http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1998/9806/980605.html
>


Fin artikel.
Især når man kører 406 2.0 SV
N I E L S



Per Wildau (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 09-11-03 22:57

N I E L S wrote:
> "Per Wildau" <xy@z.com> skrev
>> Se lige her:
>>
>> http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1996/9612/961206.html
>>
>> http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1998/9806/980605.html
>>
>
>
> Fin artikel.
> Især når man kører 406 2.0 SV
> N I E L S

Per



Christian Nedergaard (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Christian Nedergaard


Dato : 06-11-03 12:49


"Funky" <dick@worldonline.dk> wrote in message
news:3fa9fa4a$0$27388$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej i gruppen.
> hun bremser med venstre ben.

Det er mest almildeligt at bruge højre fod til både speeder og bremse, og
undlade at bruge venstre fod, så går det uden problemer (men det var måske
også det hun fandt ud af??))
/cnn



Rasmus (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 06-11-03 14:55

Tillykke med bilen. Du vil helt sikkert få mange gode timer bag rattet, især
med den motor !!!
Kig evt. forbi www.hi-speed.dk som er dk´s største, pug/citron side....see u
there.



"Funky" <dick@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:3fa9fa4a$0$27388$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej i gruppen.
>
> Så har jeg langt om længe fundet den rigtige Xantia. Det blev en 06.1998
med
> 196.000 på klokken. Mørkeblå og med alt udstyr (dog mangler der læder).
>
> Der er lidt småting som skal laves, men det får jeg kigget på i næste uge.
>
> Behagelig ting med automatgear må jeg sige, men konen havde lidt svært ved
> at vænne sig til det. Først gang hun skulle køre hamrede hun bremsen i.
Jeg
> troede at det var som hun havde troet det var koblingen med det var
meningen
> hun skulle bremse, men bare ikke så hårdt. Hver eneste gang der skulle
> bremses sad jeg næsten oppe i forruden, og hunn kunne bare ikke forstå at
> den bed så meget. Nå, men jeg kigger lidt på hendes ben og finde ud
af
> at hun bremser med venstre ben. Venstre ben er altså vant til at jokke den
i
> bund, og det er ikke lige sådan at vænne den af med Men problemet blev
> løst og nu kan hun også finde ud af det.
>
> Smider billeder i dk.binaer.motor når vejret er til at tage nogen.
>
> Tak for hjælpen herinde.
>
> MVH Frank - Xantia (tidligere Alfa 156)
>
>



Peter G C (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 06-11-03 15:15

"Funky" <dick@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:3fa9fa4a$0$27388$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej i gruppen.
>
> Så har jeg langt om længe fundet den rigtige Xantia. Det blev en 06.1998
med
> 196.000 på klokken. Mørkeblå og med alt udstyr (dog mangler der læder).

Til lykke med potten. Og velkommen i Citrobangklubben. Møjlækker motor.

/Peter



3140 Bagdad Bob (06-11-2003)
Kommentar
Fra : 3140 Bagdad Bob


Dato : 06-11-03 18:00

>
> Smider billeder i dk.binaer.motor når vejret er til at tage nogen.
>
> Tak for hjælpen herinde.
>
> MVH Frank - Xantia (tidligere Alfa 156)
>

Tillykke!

Lækker motor - har selv haft fornøjelsen af den i en Pegøjt! (før krisen gik
i IT-branchen)



Olesen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 06-11-03 20:59


"Funky" <dick@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:3fa9fa4a$0$27388$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej i gruppen.
>
> Så har jeg langt om længe fundet den rigtige Xantia. Det blev en 06.1998
med
> 196.000 på klokken. Mørkeblå og med alt udstyr (dog mangler der læder).
>
Hvem turde købe en Citroên V6 med næsten 200.000 på bagen ?

Synes det lyder som et farligt køb, hvis jeg tænker
på vedligeholdelse, og moden tid for udskiftning
af det som snart begynder at koste mange penge....

Men ok, brænder man for dêt...så tilykke.



Niels Skaaning (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 06-11-03 21:56

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse news:3faaa804$0$27428

> Hvem turde købe en Citroên V6 med næsten 200.000 på bagen ?
>
> Synes det lyder som et farligt køb, hvis jeg tænker
> på vedligeholdelse, og moden tid for udskiftning
> af det som snart begynder at koste mange penge....

Som alle andre biler, der har kørt 200.000 km.

NS



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste