Ascona tandremsindikator
Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 05-11-03 22:59

En af mine venner har været i gang med renovering af en Ascona motor.
(Spørg mig ikke om model/type)
Inden renoveringen var der et problem med, at tandremsindikatoren - eller
hvad den nu hedder, af og til lyste.
Efter bl.a. udskiftning at tandremmen, er problemet der stadig ved
hastigheder over ca. 130 Km/t.

Nu er jeg blevet nysgerrig. Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan
dette system virker?

Jeg kan se, at der sidder en sensor ved den forreste knastaksel. Sidder
der en tilsvarende sensor på krumtapsakslen?
Kan den/de sensorer komme ud af position? Eller er de fikseret med
stifter?

Min viden om nutidens biler er ikke stor, men jeg vil alligevel gerne
prøve at forstå, hvordan de nyere ting virker

Med venlig hilsen,
Kjeld