PC kan ikke "se" domæne
Fra : Leif Bolding

Dato : 05-11-03 21:59

Jeg har indtil nu brugt min bærbare PC i et mini-workgroup i privaten. Nu
vil jeg imidlertid gerne have PC'en tilsluttet mit firmas netværk.
Supporteren i firmaets edb-afdeling har forsøgt at få PC'en til at logge sig
på firmaets domæne, men PC'en kan simpelthen ikke "se" domænet. Han har
aldrig tidligere haft problemer med dette (det er til forskel fra mit
tilfælde som regel også altid nye PC'ere han tilslutter netværket).

Noget tyder altså på, at der er noget i den gamle workgroup-opsætning, der
forhindrer adgangen til firma-netværket. Nogen der har oplevet noget
lignende? Eller har et hint? På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen
Leif

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-11-03 22:04

"Leif Bolding" <2189@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forhindrer adgangen til firma-netværket. Nogen der har oplevet noget
> lignende? Eller har et hint? På forhånd mange tak!

Måske et dumt spørgsmål: Får den en korrekt IP-adresse, når du smider
den i firmanettet?

--
-Jens B.

Fra : MahPsx

Dato : 05-11-03 22:30

Hej,

> [...]
> forhindrer adgangen til firma-netværket. Nogen der har oplevet noget
> lignende? Eller har et hint? På forhånd mange tak!

Hmmmm, der kan være flere ting galt. Et par hurtige ideer:

Hvis den IP du får (antager at det kører DHCP?), ikke ligger i samme
broadcast domain som domæne controlleren, skal der bruges en
WINS server, for at kunne få adgang/se domænet.

Hvis der er problemer med at den 'hænger' i et gammelt domæne, kan
det nogle gange hjælpe at skifte den over i en tilfældig Workgroup,
reboote, og så tilmelde til det nye domæne.

/MahPsx