MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows installer - msi
Fra : Jette

Dato : 05-11-03 21:32

Hej gruppe
Når jeg starter min computer op, er den begyndt at komme med en mystisk
meddelelse.
Der kommer først en boks der hedder windows installer. I den boks står der
at den forbereder installation. Så popper der en ny boks op der hedder This
MSI must be launched throug setup. I boksen står der setup og klik på OK.
Det gør jeg så og den popper op igen en 5-6 gange, for så at forsvinde.
Windows installer boksen er hele tiden i baggrunden mens dette sker.
Jeg har forsøgt at hente windows installer, men den fortæller at den har jeg
allerede.
Nogen der har et forslag ?
Kører windows 2000.
Med venlig hilsen Jette

Fra : arc@na

Dato : 05-11-03 21:51

"Jette" <j-v-a@tdcadsl.dk> wrote in

> Nogen der har et forslag ?

Hent, installér og kør AdAware (gratis!).
http://www.lavasoft.us/

Det lyder som om du har fået noget snavs ind på PC'en.

arc@na
Last time we mixed politics with religion,
people got burned at the stake.

Fra : Mark

Dato : 06-11-03 10:15

hvis du i kør skriver msiexec viser den hvilken version du
har........hvilken....

Fra : Salmack

Dato : 07-11-03 08:09

> [...]
> MSI must be launched throug setup. I boksen står der setup og klik på OK.

Jeg havde samme problem med min Windows 2000.
Det var nu, at hver gang jeg skulle bruge en MSI fil,
så startede den en installation af et program, som jeg
slettede for lang tid siden.
Løsningen var for mig at søge i registreringsdatabasen
efter det filnavn (f.eks. CDCoverPro.MSI) og så slette
alle referencer til den. Så kørte alt perfekt igen for mig.

Mvh. Salmack

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 07-11-03 11:01

On Wed, 5 Nov 2003 21:31:47 +0100, "Jette" <j-v-a@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Windows installer boksen er hele tiden i baggrunden mens dette sker.
>Jeg har forsøgt at hente windows installer, men den fortæller at den har jeg
Det tyder på at en "gammel" installation (Hvor MSI benyttes) ikke er
blevet færdig og derved hænger.
MS har vist et par værktøjer til at se om det er tilfældet, det hedder
noget med "msizap". Løsningen kan også være at gå i reg. databasen og
fjerne den hængende installation (MS har en udemærket database til at
søge hjælp i )
/Hans