startproblemer vw tdi 97
Fra : Morten V

Dato : 05-11-03 20:07

Nu kommer vinteren jo snart igen og dermed startproblemer.Problemet på min
vw transporter er at når det er koldt kan startmoteren køre rundt rigtigt
længe før den starter. Når den så starter køre den rent uden problemer ,jeg
tror ikke det er batteriet da den jo rotere godt nok. jeg har mistanke til
gløderør men der er ingen fejl lampe der lyser for gløderør. Er der nogle
der har et bedre bud inden det bliver rigtigt koldt
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-03 20:20

"Morten V" <mov@fjernwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gløderør men der er ingen fejl lampe der lyser for gløderør. Er der nogle
> der har et bedre bud inden det bliver rigtigt koldt

Du skal sørge for at have et friskt brændstoffilter i, er det for gammelt er
det sikkert fyldt med vand og det gavner ikke just.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : jan

Dato : 05-11-03 22:23

> [...]
> gløderør men der er ingen fejl lampe der lyser for gløderør. Er der nogle
> der har et bedre bud inden det bliver rigtigt koldt

Nu er der ingen fejl lampe der lyser for gløde rør på en vw transporter
så det kan jo godt være gløde rør

Hvis du selv har lyst til at skruve lidt
kan du afprøve gløderørende selv tag bundpladen af
ca midt på motoren finder du et 5 polet række stik 5 stk sorte 1,5 ka tykke
ledninger
skild det af træk en ledning fra plus på batteriet og sæt den skiftevis
i hver enkelt stik i det stik der fører op til gløderørende
og se om de bruger strøm "gnister"
som regel er det enten eller bruger bruger ikke
har du et ampermeter kan du jo måle strøm forbrug for hver gløderør