MS Windows
briani 27239
Søger et registry monitor program
Fra : Nederbasse

Dato : 05-11-03 20:11

Hej NG

Jeg skal bruge et lille program -gerne freeware, som kan checke hvad der
sker i registry når man installere et program og evt. også checker hvad der
bliver skrevet i forskellige ini filer.
Da Win 95 var det hotteste havde jeg et sådant lille program men jeg kan
ikke huske hvem der lavede det eller hvad det hed.
Der må findes noget ligende til Win 2000/XP
nogen der kender et ?

Lars

Fra : Gerner

Dato : 05-11-03 21:05

On Wed, 5 Nov 2003 20:11:20 +0100, "Nederbasse" <laneSPAMFRI@jubiipost.dk> wrote
in dk.edb.system.ms-windows:

>Hej NG

>nogen der kender et ?

Regmon ?

--
Gerner
256WU/1224hrs

Fra : Nederbasse

Dato : 06-11-03 00:01

"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse
> On Wed, 5 Nov 2003 20:11:20 +0100, "Nederbasse" <laneSPAMFRI@jubiipost.dk>
> [...]

Har tænkt på det men det skal mere være et det kan fortælle de ændringer der
er sket efter man har installeret et program, en slags fc (file compare) som
det der er i Norton Utillities

Lars

Fra : LarsS

Dato : 06-11-03 12:55

> [...]

> er sket efter man har installeret et program, en slags fc (file compare) som

Jeg kender 2 gode share-ware:
Regsnap http://lastbit.com/regsnap/ og
Advanced Registry Tracer http://www.elcomsoft.com/art.html
Første medtager osse ændr. i win.ini etc. samt nye filer (eller
nye versioner af filer) til win-og system-foldere, andet gir en bedre,
mere overskuelig oversigt over registry-ændringer.
Begge fungerer ved at ta' et "snapshot" af Registry etc. FØR og
EFTER og så sammenligne. Begge kan skrive filer for at vise (og
registry-filer for at tilbageføre eller gentage) ændringer.
Begge gir en meget mere komplet og udførlig oversigt end f.eks.
Cleansweep, som til gengæld viser ALLE nye filer uanset hvortil
de blir kopieret (og kan afinstallere dem igen).

/LarS

Fra : Gerner

Dato : 06-11-03 21:47

On Thu, 6 Nov 2003 12:55:25 +0100, "LarsS" <sideniusNOSPAM@kabelnettet.dk> wrote
in dk.edb.system.ms-windows:

>Begge gir en meget mere komplet og udførlig oversigt end f.eks.
>Cleansweep, som til gengæld viser ALLE nye filer uanset hvortil
>de blir kopieret (og kan afinstallere dem igen).

Kender du et program der ser og logger, hvilke filer der eksekveres fra hvor og
hvornår ?

--
Gerner
260WU/1241hrs