Xantia'n piver
Fra : Peter G C

Dato : 05-11-03 19:43

Hejsa

Min Xantia fra 2000 knirker. Lyder kommer når jeg kører over et eller andet.
Jeg stoppede i dag bilen, slukkede motoren og trykkede ned på højre forskærm
(svarer til en støddæmpertest) - bilen knirker foran i højre og venstre
side.

Hvad er årsagen?

/Peter

Fra : ..Møller

Dato : 05-11-03 20:09

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> [...]
forskærm
> (svarer til en støddæmpertest) - bilen knirker foran i højre og venstre

Det er svært at svare på, men årsagen kunne være:

- slidte eller løse gummibøsninger:
- i nederste bærearm
- krængningsstabilisatoren
-bælg på McPherson
--
Møller

Fra : Peter G C

Dato : 05-11-03 20:13

In news:3fa94af4$0$30078$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
...Møller <eamhvem@hvadget2net.dk> typed:

[klip]

> Det er svært at svare på, men årsagen kunne være:
>
> - slidte eller løse gummibøsninger:
> - i nederste bærearm
> - krængningsstabilisatoren

OK.

> -bælg på McPherson

Ikke forstået.

- tak for svaret, hr. Møller.

/Peter

Fra : ..Møller

Dato : 05-11-03 21:17

> In news:3fa94af4$0$30078$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> [...]
Hr. savfører.

Sidder der ikke en manchet på din bils fjederben, på nogle der det plastrør
der går ned over benet på andre er det en gummebælg, den første har tendens
til at slæbe imod, den anden type gør det ikke så ofte.
Men jeg gætter på bøsninger, jeg har måtte skifte dem ud på en BX og så vidt
jeg husker, er det samme konstruktion på din.
--
Møller

Fra : Peter G C

Dato : 05-11-03 21:41

In news:3fa95ae2$0$30078$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
...Møller <eamhvem@hvadget2net.dk> typed:

[klip]

> Hr. savfører.

LOL

> [...]
> Men jeg gætter på bøsninger, jeg har måtte skifte dem ud på en BX og
> så vidt jeg husker, er det samme konstruktion på din.

Jeg ved intet om det, du anfører - jeg må smide potten på værksted.

Den skal alligevel have skiftet forbremser - så kan den lokale
citrobang-pusher få lov til at udskrive en lidt større regning. - Måske på
advokatniveau

- Eller er der nogen, der kan anbefale et uautoriseret værksted i Silkeborg
eller omegn? Bremser kan enhver mekker vel klare? Og måske også
gummibøsninger?

/Peter

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-11-03 21:46

On Wed, 5 Nov 2003 21:41:25 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Den skal alligevel have skiftet forbremser

Overvej Brembo, Peter :)
Jég synes, dé er en klar forbedring ift. standardbremserne...

/Mogens

Fra : Peter G C

Dato : 05-11-03 21:55

In news:78oiqv0nsp1f68pdvrss57n8dmh7vevvv4@4ax.com,
Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> typed:

[klip]

> Overvej Brembo, Peter :)
> Jég synes, dé er en klar forbedring ift. standardbremserne...

Jo tak, tænk lige at vores potte i 99,9 pct af den km kører på en landevej
med ca 100 km/t..... jeg tror ikke det er umagen værd.

Jeg kender dog ærlig talt ikke prisforskellen. Nu skal jeg så også lige høre
om svigerfaderen kan skifte bremserne.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-11-03 21:58

On Wed, 5 Nov 2003 21:54:32 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Jo tak, tænk lige at vores potte i 99,9 pct af den km kører på en landevej
>med ca 100 km/t.....

Og?
Een af de helt store quick wins ved perforede skiver fra Brembo er
bremseegenskaberne i regnvejr. De hugger _bare_ med det samme.

> jeg tror ikke det er umagen værd.

Ack, dét ku' jeg godt nok ikke li' at høre... :)

/Mogens

Fra : Peter G C

Dato : 05-11-03 21:55

In news:78oiqv0nsp1f68pdvrss57n8dmh7vevvv4@4ax.com,
Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> typed:

[klip]

> Overvej Brembo, Peter :)

Min tank stopper jo hurtigt --> vægten

/Peter

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-11-03 22:00

On Wed, 5 Nov 2003 21:55:04 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Min tank stopper jo hurtigt --> vægten

He, he - den bed, forleden?
Begrebet "tank" var altså ikke ment som værende en Xantia.

/Mogens

Fra : Peter G C

Dato : 06-11-03 19:54

In news:45piqvgrfkvoo6qfs01v2for5e5n4svrir@4ax.com,
Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> typed:

[klip]

> He, he - den bed, forleden?

> Begrebet "tank" var altså ikke ment som værende en Xantia.

Dét er jeg skam klar over

/Peter

Fra : ..Møller

Dato : 05-11-03 21:58

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Overvej Brembo, Peter :)
> Jég synes, dé er en klar forbedring ift. standardbremserne...
>

> /Mogens

Ja da eller Ate PowerDisk, den er jeg udmærket tilfreds med. (de bider så
jeg skal se i bakspejlet før jeg "klodser")
Jeg tror, at en mekker tager en bondegård for Brembo, hvis han ellers har
hørt om dem. de andre er standard hos:
http://www.ao-dam.dk/
--
Møller

Fra : ..Møller

Dato : 05-11-03 22:07

"..Møller" <eamhvem@hvadget2net.dk> wrote in message

> [...]
> jeg skal se i bakspejlet før jeg "klodser")
> Jeg tror, at en mekker tager en bondegård for Brembo, hvis han ellers har

UPS
De fører også Brembo!!
--
Møller

Fra : Peter G C

Dato : 05-11-03 21:42

> [...]
...Møller <eamhvem@hvadget2net.dk> typed:

[klip]

> Det er svært at svare på, men årsagen kunne være:

Er det en reparation, der haster? Såfremt du altså har ret i dine forslag.

/Peter

Fra : ..Møller

Dato : 05-11-03 22:01

> [...]
>
> [klip]

> Er det en reparation, der haster? Såfremt du altså har ret i dine forslag.

Ikke umiddelbart, men defekte bøsninger i bærearnen kan ænder spidsningen af
forhjulene = ekstra slid og lidt ændret styreegenskaber.
--
Møller