Skole netværk.
Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 05-11-03 19:15

Hejsa.

Ude på min Handelsskole, har de trådløst netværk men de er dog ikke villige
til at hjælpe eleverne med opsætningen, derfor spørg jeg her.

Nå jeg sætter min komputer til via kabel går den direkte på nette, uden
problemer, men mit pcmcia kort vil den ikke gå på via.

Hvordan kan det være, jeg har et 54 m/bit smc kort.

/Kenneth

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 05-11-03 20:53

"Kenneth Koustrup" <kk@SLETMIGfhn..dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Ude på min Handelsskole, har de trådløst netværk men de er dog ikke
villige
> til at hjælpe eleverne med opsætningen, derfor spørg jeg her.

Hvorfor vil de ikke hjælpe? Er det fordi I ikke må bruge det trådløse net?

> Nå jeg sætter min komputer til via kabel går den direkte på nette, uden
> problemer, men mit pcmcia kort vil den ikke gå på via.

Jeg formoder dit pcmcia-kort er et trådløst netkort.

> Hvordan kan det være, jeg har et 54 m/bit smc kort.

Tja, måske fordi administratoren har lavet det så du ikke kan komme på.

Det er svært at svare på for andre en din sysadm. så på med vanten og spørg
ham

/Brian

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 05-11-03 20:59

Okay, tænkte bare at jeg kan godt komme på med kabel, så kunne det være at
der var en logisk forklaring.

/Kenneth

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-11-03 22:01

> Okay, tænkte bare at jeg kan godt komme på med kabel, så kunne det
være at
> der var en logisk forklaring.

Det kan du være forvisset om, at der er.

--
-Jens B.

Fra : Andre

Dato : 06-11-03 15:20

Har du fundet IDet og kanal nummeret ?

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 06-11-03 17:08

Nej, hvordan gør jeg det??

/kenneth

Fra : Andre

Dato : 06-11-03 17:57

For at et trådløs netværk virker, skal du have IDet og kanalnummeret. Dette
skal du indtaste i det program som følger med dit netkort. Ellers virkere
det ikke. Nyere programmer scanner selv efter det. Måske du kan hente det
sidste nye til dit netkort.

Netværket kan også være spæret og kun åben for bestemte MAC adresser.

Er du sikker på at dit trådløse netkort er installeret korrekt og virkere ?