Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lader til Canon digitalkamera??
Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 05-11-03 19:09

Hej,

Har lige købt et Canon A60. Bruger 4stk. AA baterier. Man kan købe en
adapter til at lade genopladelige batterier op med, mens de sidder i
kameraet, men det koster pebrede 599,-

Der står på kameraet at det skal have 4,3V. Men stikket på en 4,5V adapter,
som jeg har liggende, passer fint. Kan jeg bruge det?? Hvad risikerer jeg?

Tak - vh Michael

Fra : Peter Holm

Dato : 05-11-03 19:15

Michael Nørgaard Andersen wrote:
> [...]
>
> Der står på kameraet at det skal have 4,3V. Men stikket på en 4,5V
> adapter, som jeg har liggende, passer fint. Kan jeg bruge det?? Hvad

jeg vil sige, at det kan du roligt gøre. Bruger selv en 7,5V lader til et 6V
batteri uden problemer. Men spørg lige i edb.teknik.el for en sikkerheds
skyld

Peter

Fra : Jens Christensen

Dato : 05-11-03 19:50

Jeg ved godt at det ikke besvare dit spørgsmål, men af og til kan man købe
nogle ret billige ladere i diverse butikker. Købte selv en lyn lader i netto
til under 100,- og den er ret god! det er rart at det ikke tager 1 år at
lade mine 2200mAh batterier op.

Mht. dit spørgsmål, så tror jeg ikke der sker det vilde ved at gøre
det...men det er self. på eget ansvar

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-11-03 23:36

Jens Christensen <nospam@nospam.no> wrote:

> [...]
> nogle ret billige ladere i diverse butikker. Købte selv en lyn lader i
> netto til under 100,- og den er ret god! det er rart at det ikke tager 1

Jeg vil også foreslå en ekstern oplader til AA-batterier. Jeg tvivler
på, at der er tale om en intelligent oplader, der kan tilsluttes
kameraet. Men en ekstern oplader kan man også have et ekstra sæt
batterier. Man kan så have to sæt med i marken, eller man kan lade det
ene sæt lade op, mens man bruger det andet. Endelig kan opladelige
AA-batterier bruges til mange ting - især hvis man har børn. Det kan
derfor være rart at have sådan en oplader i husholdningen. Og man kan få
sådan en oplader og flere sæt batterier for de kr. 599,- en original
adapter åbenbart koster.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Christensen

Dato : 06-11-03 21:29

> [...]
> derfor være rart at have sådan en oplader i husholdningen. Og man kan få
> sådan en oplader og flere sæt batterier for de kr. 599,- en original

Nemlig !
Har selv købt 4x2200mAh batterier til 120,- og de holder rigtigt, rigtigt
godt... har taget over 3x 128MB kort billeder, og set dem alle igennem et
par gange..skærmen har været tændt rigtigt længe...med dem og mine 4x1800mAh
batterier er man kørende rigtigt længe...

--
Mvh.
Jens Christensen