Utæt? turbo på golf TD fra 89?!?!?
Fra : Mads Stetter

Dato : 05-11-03 18:54

Hejsa Gruppe

Endnu en spørgsmål omkring min Golf TD fra 89. Dem kan man jo aldrig få for
mange af! :D

Når bilen er blevet varm og den godt kan tåle lidt omdrejninger, så kommer
der et tidspunkt hvor det faktisk lyder som om at turbo'en lukker luft ud af
systemet, og så mister den effekt!

Jeg kan også få den til at sige sådan ved 140 på motorvejen og så banke
pedalen i bund! (Selvfølgelig var jeg i tyskland for at testkøre

Er det noget i har hørt om før eller skal det bare være sådan? (Eller er det
simpelthen fordi bilen ikke kan tage flere omdrejninger?)

Håber i har et kvalifiseret bud!

MVH Mads Stetter

Fra : Torben E

Dato : 05-11-03 18:59

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> simpelthen fordi bilen ikke kan tage flere omdrejninger?)

Det kan være den har en sikkerhedsanordning (popoff valve) på
indsugningsmanifolden, den åbner ved et vist tryk for at beskytte
motoren ved for højt ladetryk, (hvis din wastegate feks. sidder fast)

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Mads Stetter

Dato : 05-11-03 22:36

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indsugningsmanifolden, den åbner ved et vist tryk for at beskytte
> motoren ved for højt ladetryk, (hvis din wastegate feks. sidder fast)

Okay, er der nogen måder jeg kan tjekke noget på eller skal jeg til en golf
mekker der ved noget om det?

MVH Mads Stetter

Fra : Torben E

Dato : 05-11-03 22:42

> Okay, er der nogen måder jeg kan tjekke noget på eller skal jeg til en
golf
> mekker der ved noget om det?

Hvis du ikke er "hjemme" i turbo´er og motorer, vil jeg foreslå
du kører til en mekker og får målt om dit turbo tryk er for højt.