Nyt forsøg med mirakel-spray - PhotoBlocke~
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-11-03 15:21

Hej rødder

Der vil i morgen blive gennemført endnu et forsøg med PhotoBlocker. Dette
ved Århus Politi og med en nummerplade, der er påført seks lag lak under
optimale forhold.

Personligt tror jeg ikke på produktet - men...

I´ll be back...!

--
Jan W Nielsen

Fra : Karsten Krogh

Dato : 05-11-03 15:47

Jeg har været inde på www.svt.se (Svensk tv´s hjemmeside) for at se en Test af en
Spray. Den virker, men om det er samme produkt ved jeg ikke. Er der nogen der ved
hvor disse spray´s kan købes evt pris og endeligt om de er lovlige?

Håber nogen kan Hjælpe.

Mvh

Karsten Krogh.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.161.253.214)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-11-03 16:15

Karsten Krogh wrote:
> Jeg har været inde på www.svt.se (Svensk tv´s hjemmeside) for at se
> en Test af en Spray. Den virker, men om det er samme produkt ved jeg
> ikke.

Det virker - men svensk og dansk politi bruger angiveligt ikke samme kamera
eller billedbehandlingsprogrammer.

Læs evt de postings der er her i NG´en fra de seneste dage - der har jeg
forklaret indgående.

--
Jan W Nielsen

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 05-11-03 18:10

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> lak under optimale forhold.
>
> Personligt tror jeg ikke på produktet - men...

Jeg ved ikke lige med det produkt, men hvis det er et ét lags system, vil
Politiet (teoretisk) kunne efterbehandle sig frem til nummerpladen.
Grundet højdeforskellene på nummerpladen; tag fx og spray en nummerplade
helt hvid og tag et billede af den med et normalt digitalt kamera, her kan
du se højdeeffekten efterbehandlingen benytter sig af.

Hvis der bruges flere krydsede lag burde det ikke være muligt, da der vil
være for meget støj.

Fx hvis et filter sprayes på hvorefter en fin rist ligges over pladen og et
andet filter sprayes på, derefter en rist med andet mønstre osv...
Så vil det for politiets kameraer svare til at man har malet nummerpladen i
alle mulige farver på kryds og tværs.

\MK

Ps. Om det også er muligt at gå den anden vej med absorbering ved jeg ikke?

Fra : photoblocker

Dato : 22-12-03 14:32

"Morten Klostergaard" skrev d. 05-11-03 18:10 dette indlæg :
> [...]

Hej!

Svensk politi fortalde til Expressen at "Photo Blocker Spray" ikke
fungerer. Ugen efter sender Trafikmagasinet (svensk tv) en uafhengig
test som viser at den fungerer! Nå sier dansk politi at den ikke
fungerer...men har ingen dokumentasjon eller bilder å vise...er det
troverdig??? "Photo Blocker Spray" fungerer i USA, Australia, UK, Norge
og Sverige. Hvorfor skal den ikke fungere i Danmark? Og har dansk politi
tid og penger med at efterbehandle, altså ændre lys og kontrast på
bildene...tror ikke det.

Bilde tatt av vor norske forhandler, Tuningsspesialisten AS, i desember
2003:
http://www.precision.no/database/shop/shop/photoblocker_norge.jpg

Mvh,
Øivind Lunde
Direktør
Photoblocker Scandinavia

http://www.photoblocker.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 22-12-03 15:21

photoblocker wrote:
> Hvorfor skal den ikke fungere i Danmark?

Fordi at de danske plader har mere dybe og reflektere lyset anderledes.
Desuden bruger det danske politi en anden type blitz, hvis frekvens er
markant lavere og derfor vil kræve en anden type filter.

Der kan sikker godt laves et filter der virker i DK, men ikke samtidigt med
at det virker i andre lande!

Ja, med klar hvid blitz!

\MK

Fra : Eliasen

Dato : 22-12-03 18:32

"photoblocker" <photoblocker.news@kandu.dk> wrote in message

> [...]
> bildene...tror ikke det.
>
> Bilde tatt av vor norske forhandler, Tuningsspesialisten AS, i desember

Ja, det tog så sådan cirka mig 42 sekunder i PhotoShop til kr. 3.500,00 DKK
at konstatere, at det er en Drammen-borger med pladen KE 31.79X (sidste
ciffer tilbageholdt af åbenlyse årsager) der er tale om på det pågældende
billede. Der er forhåbentlig ingen skade sket eftersom bilen ikke er
fotograferet på vejen, men på et suspekt værksted.
--
Eliasen
http://www.tomtom-user.dk

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 22-12-03 20:50

"Eliasen" wrote in message
> Ja, det tog så sådan cirka mig 42 sekunder i PhotoShop til kr. 3.500,00
DKK
> at konstatere, at det er en Drammen-borger med pladen
[klip]

Hvodden pokker kan man det? Er det på billedet ikke bare registreret som
farven hvid? Hvilken funktion brugte du til det?

Hygge...
Daniel

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-03 22:43

"photoblocker" <photoblocker.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bildene...tror ikke det.
>
> Bilde tatt av vor norske forhandler, Tuningsspesialisten AS, i desember

Det er ikke noget bevis, min kone har to billeder fra politiet hvor man på
billedet med ca. samme belysning/kontrast heller ikke kan se nummeret på
nummerpladen.

Men når de så har kørt nummerpladen meget ned i belysning kan de genkende
nummerpladen.

Hvis jeg går ud og tager et billede af min nummerplade, med blitz i dunkel
belysning, vil den også bare være helt hvid pga den indbyggede refleks i nr.
pladen.

Så prøv lige at lade os se billedet efter det er kørt igennem politiets
maskine.

Vi fik iøvrigt aldrig en opfølgning på Jan W's. test her i NG.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : John Sahl

Dato : 22-12-03 22:50

Claus Petersen wrote:
> Vi fik iøvrigt aldrig en opfølgning på Jan W's. test her i NG.

Jo vi gjorde, konklusionen var at det ikke virkede efter
producentens hensigt i DK.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-03 22:59

> Jo vi gjorde, konklusionen var at det ikke virkede efter
> producentens hensigt i DK.

OK John, jeg tjekkede lige og fandt tråden, jeg må have været syg den dag.

(hvad skal man sige - boller fra Kohberg).

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : John Sahl

Dato : 22-12-03 23:09

Claus Petersen wrote:
> OK John, jeg tjekkede lige og fandt tråden, jeg må have været syg den
> dag.

Dette er ikke den letteste gruppe at følge 100%, du er lovligt
undskyldt.

> (hvad skal man sige - boller fra Kohberg).

Glædelig jul

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-12-03 23:27

On Mon, 22 Dec 2003 23:08:44 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Dette er ikke den letteste gruppe at følge 100%, du er lovligt
>undskyldt.

Jeg talte med Jan W i telefonen idag - han HAR forklaret denne
nordmand om de danske forsøg og resultaterne deraf (at det ikke
virker) talrige gange, men ligemeget hjælper det på nordmanden. Han
kan/vil ikke forstå det.

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 22-12-03 23:33

Mogens Knudsen wrote:
> [...]
> nordmand om de danske forsøg og resultaterne deraf (at det ikke
> virker) talrige gange, men ligemeget hjælper det på nordmanden. Han

Jeg tror mere på at han ikke _vil_ da han jo har et produkt
der skal sælges.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-12-03 23:35

On Mon, 22 Dec 2003 23:32:54 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Jeg tror mere på at han ikke _vil_ da han jo har et produkt
>der skal sælges.

Genau - hans firma er ikke særligt stort.

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 22-12-03 23:40

Mogens Knudsen wrote:
> Genau - hans firma er ikke særligt stort.

Det var derfor jeg skrev _et_ produkt ,-)

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-03 17:18

> Vi fik iøvrigt aldrig en opfølgning på Jan W's. test her i NG.

Ej heller på Jans UltraGlozz test

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-12-03 10:08

Tom wrote:

> Ej heller på Jans UltraGlozz test

Jo, jo..

UG virker fint..

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-03 10:29

> Jo, jo..
>
> UG virker fint..

øhhh, det var da en lidt overfladisk rapport
(Sonax virker også fint)

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-03 14:35

> øhhh, det var da en lidt overfladisk rapport
> (Sonax virker også fint)

A1 SpeedPolish og SpeedWax virker rigtigt fint, så det må være det bedste,
hehe.....

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-12-03 19:52

Tom wrote:

> øhhh, det var da en lidt overfladisk rapport
> (Sonax virker også fint)

Det er korrekt..

Jeg har skrevet om det nogle gange - men min opfattelse er, at UG er mindst
lige så godt som Sonax. Måske bedre.

Lakken slipper meget let urenheder efter behandlingerne, og den skyer vandet
som fjerpragten på en edderfugl.

UGs evne til at fjerne ridser kan jeg ikke udtake mig og - måske er den
der - måske ikke. Med den indsats jég lagde i selve poleringen den dag, var
der ingen effekt.

Glædelig jul, i øvrigt..

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-03 23:08

> "Hvorfor skal den ikke fungere i Danmark? Og har dansk politi
> tid og penger med at efterbehandle, altså ændre lys og kontrast på
> bildene...tror ikke det.

Det er da lige nøjagtigt det de gør, jeg (læs: min kone)har to eksempler
liggende.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk