Royal Canin's MCO foder
Fra : Louise Viborg

Dato : 05-11-03 15:17

Jeg undrede mig over hvorfor kattene var begyndt at svine sådan med
deres tørfoder her de sidste par dage. Det flyver om ørene på dem når
de spiser og ligger over det hele rundt om madskålene.
Vi har fået Royal Canin's MCO foder, og har blandet det op med
killingefoder. De har sådan nogle madskåle men sådan en slags "tragt"
man kan fylde foder i og så kommer det ud i en lille skål forneden.
Der kan være 2 kg i sådan en beholder. Så idag da jeg skulle fylde op,
lod jeg mærke til at der ikke var noget MCO foder nede i skålen, men
kun i beholderen. Så er det simpelthen fordi de graver rundt i al
killingefoderet for at få MCO foderet op så de kan spise det *G*
Tossede katte *G*

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Hunkilling salgsklar NU!

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 05-11-03 15:32

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun i beholderen. Så er det simpelthen fordi de graver rundt i al
> killingefoderet for at få MCO foderet op så de kan spise det *G*

Hej Louise.

Hæ.....det lyder godt nok meget bekendt .

Jeg havde på et tidspunkt fået en lille pose MCO foder, lige da det kom
frem, og det blandede jeg også i deres almindelige tørfoder. Ca. 5 minutter
efter der var serveret, var skålene støvsuget for MCO foderet, og jeg tør
vædde på, at de ikke havde spist et eneste stykke af de andre .

M.v.h.
Helle Frederiksen.

Fra : Helle

Dato : 05-11-03 16:08

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote in message
> [...]
> kun i beholderen. Så er det simpelthen fordi de graver rundt i al
> killingefoderet for at få MCO foderet op så de kan spise det *G*

Hej Louise.

*g* kender det. Kattene er ellevilde med mco foder her også, men nu har jeg
jo givet dig de 5 kg vi havde tilbage, så den slags har vi ikke i huset
mere. Sylvester er TEMMELIG muggen over at jeg bare forærer dig/kattene HANS
foder *lol*
Ej...men jeg kender det og ja, katte er skøre men vi kan jo ikke undvære
disse dejlige kræ.

Mvh Helle

Fra : Louise Viborg

Dato : 05-11-03 17:02

Vianna står med munden fuld af mco foder og mumler at du kan hilse og
sige til Sylvester at hans mad smager godt *G*

Knus Louise

Fra : Helle

Dato : 05-11-03 17:10

> Vianna står med munden fuld af mco foder og mumler at du kan hilse og
> sige til Sylvester at hans mad smager godt *G*

> [...]
Haha Der kommer et fornærmet fnys tilbage fra Sylvester som endda har
hjulpet med at pakke pakken ind da den skulle sendes. Du er ikke lige i
kridthuset hos ham nu! *lol*

Kram Helle

Fra : Louise Viborg

Dato : 05-11-03 17:19

Hehe...han kan da bare komme an! Vianna har tæsket vores hund idag, så
hun er godt varmet op *GG*

Fra : Helle

Dato : 05-11-03 19:02

> Hehe...han kan da bare komme an! Vianna har tæsket vores hund idag, så
> [...]

*g* njaaa....så ved jeg næsten ikke om jeg tør komme ud og besøge dig

Mvh Helle

Fra : Kate

Dato : 05-11-03 21:53

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> wrote in

> *g* njaaa....så ved jeg næsten ikke om jeg tør komme ud og besøge
> dig

Jeg ville ikke turde LOL

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Louise Viborg

Dato : 05-11-03 22:10

Bare rolig! Hun spiser ikke mennesker *G*

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-11-03 23:55

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> writes:

> Bare rolig! Hun spiser ikke mennesker *G*

Nåe det gør Anastacia heller ikke hun smager bare
Sådan ca til hudløshed hvis man ikke får trukket hånden/armen til
sig..

Men det med sortering af maden *S* Joe det har jeg oplevet ikke så få
gange i min tid som katteslave. Hvad der til stadighed undrer mig er,
at de kan gøre det. Jeg mener bare med munden, de gange jeg som barn
var til sjov med at man skulle spise noget med armene på ryggen gik
det da aldrig særlig godt...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Louise Viborg

Dato : 06-11-03 09:03

Ej, Vianna er en meget sød og glad pige, men når vores hund bliver lidt
for voldsom med hendes killinger får han et par på hovedet MED kløer, og
de kan altså godt sidde fast *G* Så lærer han det Indtil næste gang

Med venlig hilsen
Louise Viborg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-11-03 10:41

Louise Viborg <louiseKATTE@BAKKEshunozahra.dk> writes:

> Ej, Vianna er en meget sød og glad pige, men når vores hund bliver lidt
> for voldsom med hendes killinger får han et par på hovedet MED kløer, og
> de kan altså godt sidde fast *G* Så lærer han det Indtil næste gang

Det kan jeg nu godt forstå, hun passer jo på sine børn
Men en god ting at de er vant til hund de små.

Fra : Louise Viborg

Dato : 06-11-03 13:13

> Det kan jeg nu godt forstå, hun passer jo på sine børn
> Men en god ting at de er vant til hund de små.

L: Ja, det kan da kun være en fordel De var meget sjove mens de
stadig lå i fødekasse og jeg tog en af dem op og viste til vores hund,
så kom de med nogle bitte små hvæs....det lød meget sødt *G*
Folk gør også store øjne vores 25 kg hund tumler rundt med en lille 1 kg
killing *G*

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 06-11-03 12:15

On 05 Nov 2003 23:54:42 +0100, Henrik Pedersen <misbams@edb.inv>
wrote:

> [...]
>at de kan gøre det. Jeg mener bare med munden, de gange jeg som barn
>var til sjov med at man skulle spise noget med armene på ryggen gik

   Altså katte har jo så små munde og kattepiller er endda
forholdsvist store.... det der virkelig undrer mig er at heste kan det
samme - faktisk kan de sortere _pulver_ fra.... Se _det_ undrer mig =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Louise Viborg

Dato : 06-11-03 13:15

>    Altså katte har jo så små munde og kattepiller er endda
> forholdsvist store.... det der virkelig undrer mig er at heste kan det
> samme - faktisk kan de sortere pulver fra.... Se det undrer mig =)

L: Ja, og de kan nippe selv de korteste korteste græs med fortænderne.
Om jeg fatter det

Mvh. Louise
Katteri Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
www.shunozahra.dk
Hunkilling salgsklar NU!

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-11-03 23:56

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> writes:

> [...]
> mere. Sylvester er TEMMELIG muggen over at jeg bare forærer dig/kattene HANS

Har foderskiftet så virket så Sylvester har taget på :-?
Jeg undrede mig lidt over at han skulle tage mere på af hills end af
RC som trods alt indeholder ca 5% mere fedt..

Fra : Helle

Dato : 06-11-03 08:43

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.inv> wrote in message

> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
> Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

Grunden til jeg ikke skulle give mco foderet er fordi han skulle over og
have killingefoder. Efter han har fået killingefoder er hans humør MEGET
bedre, han er mere aktiv *suk* og han er blevet flottere og har taget lidt
på.
Så det er derfor

Mvh Helle

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-11-03 10:47

> [...]

> bedre, han er mere aktiv *suk* og han er blevet flottere og har taget lidt

Nåeh på den måde, jeg troede at det var det almindelige voksenfoder
*doh*
Men det glæder mig bestemt at han er i godt humør og er blevet
flottere
Det med aktiv... Tjae der er en "lille" forskel på en aktiv kat og en
aktiv MCO, de kan godt drive en til næsten vanvid. Men det er jo bare
en del af charmen ved dem ;-D

> Så det er derfor

Ok, jeg undrede mig meget og tak for svaret. Giv lige begge misserne
et krammenus fra mig

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 06-11-03 00:50

> [...]
> kun i beholderen. Så er det simpelthen fordi de graver rundt i al
> killingefoderet for at få MCO foderet op så de kan spise det *G*

Jeg har investeret i en 4 kilos sæk med MCO bare for at se, hvad de synes om
det. Jeg observerer nogenlunde det samme her. MCO bliver spist først, og
Fit32 bliver smidt til siden. Jeg skal se, om jeg kan få refunderet mine 10
kilo Fit32 og byttet dem til 10 kilo MCO. Det lader til, at misserne synes,
at Fit32 er for småt, jeg synes det i hvert fald. Når Freja spiser det,
ryger det ned i hel tilstand og op igen 10 minutter efter i lige så hel
tilstand :-/

M.v.h.
Lise

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-11-03 01:07

"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" <loden@knus.nospam.dk> writes:

> [...]
> at Fit32 er for småt, jeg synes det i hvert fald. Når Freja spiser det,
> ryger det ned i hel tilstand og op igen 10 minutter efter i lige så hel

Ja det er altså smartere med noget i tyggestørrelse. Selv fodrer jeg
efter anbefaling fra kyndig side (ik Birgitte ) med mco og Oral
care, for ellers bliver hendes tænder altså lidt som mine når jeg
bæller for meget kaffe...;-{

Hun får dog nogle mindre stykker også, men det er ment som guf og
serveres i en lille foderbold, så hun får ikke så mange ud af gangen,
men har det ret hyggeligt med det = så laver hun ikke nogen numre
imens..*S*

Med hensyn til guf har jeg opdaget at små stykker heller ikke (bortset
fra dem fra foderbolden) har nogen som helst interesse, så det er
kattestiks et kanonhit, kan endda få hende ud af madskabet højt
miauende

Fra : Louise Viborg

Dato : 06-11-03 09:07

Vores katte er jo vant til at få alm RC foder, for det meste FIT, men
det ER altså meget småt. Og nu hvor de får MCO foderet kan man godt se
at de ikke er vant til at de skal tygge så meget. Det ser ret sjov ud
når står og aser og maser med sådan en pille for at få den vendt rigtig
i munden så den kan tygges ordentligt *G*
Det skal lige siges at selvom de altiid har fået RC, så har jeg også
altid fået rost deres tænder til skyerne af vores dyrlæge. Specielt
Vianna, han har aldrig set en 3 årig kat med så rene og flotte tænder
*lidt stolt* *G*

Mvh. Louise

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-11-03 10:58

> [...]

> når står og aser og maser med sådan en pille for at få den vendt rigtig
> i munden så den kan tygges ordentligt *G*

*SS* mit eneste problem udover det med brune tænder er faktisk at de
bliver knust, lige som når man gnusker bolsjer, så der ofte ligger en
del "krummer" som bare ikke lige er særlig interessante at spise ;-/

> [...]
> altid fået rost deres tænder til skyerne af vores dyrlæge. Specielt
> Vianna, han har aldrig set en 3 årig kat med så rene og flotte tænder

Nu har jeg faktisk kun erfaringer med MCO hos RC, fordi Melissa de
sidste år kun fik Hills senior. Og hun havde en meget lille smule
tandsten i en alder af 14 år. Nej jeg var heller ikke det mindste
stolt *G*
Men jeg er sikker på, at det er et godt foder for Anastacia ælsker det
og trives godt på det. Ville såmænd bare ønske at jeg måtte have en
legeven til hende, er jo lidt begrænset hvor meget jeg kan fræse rundt
i møblerne *GG*

Fra : Louise Viborg

Dato : 06-11-03 13:21

> *SS* mit eneste problem udover det med brune tænder er faktisk at de
> bliver knust, lige som når man gnusker bolsjer, så der ofte ligger en
> del 'krummer' som bare ikke lige er særlig interessante at spise ;-/

L: Ja tak! Der ligger abre tørfoderkrummer ud over det hele! Tænk
hvor meget foder der går til spilde hvis man samlede alle krummerne til
hele tørfoder igen *G*

> [...]
> sidste år kun fik Hills senior. Og hun havde en meget lille smule
> tandsten i en alder af 14 år. Nej jeg var heller ikke det mindste

L: Nej, det ville jeg da heller ikke være særlig stolt af

> [...]
> og trives godt på det. Ville såmænd bare ønske at jeg måtte have en
> legeven til hende, er jo lidt begrænset hvor meget jeg kan fræse rundt

L: Hehe...Det er et fuldtidsjob at have en enekat *G*

Fra : Ann K

Dato : 06-11-03 18:15

Hej Louise og Henrik

> L: Ja tak! Der ligger abre tørfoderkrummer ud over det hele!

Tja... ikke her i hytten!!! Vi har nemlig en abyssinier!
Vidste i at denne katterace også staves s k r a l d e s p a n d
Ikke for det - Namacoola kan skam sagtens spise mco-kuglerne hele... men
hun er også eddergo' til at støvsuge rester fra de andres madskåle....

>Tænk
> hvor meget foder der går til spilde hvis man samlede alle krummerne til
> hele tørfoder igen *G*

Ja - det er jo så det, jeg ikke skal tænke på... ingen rester her! Meeeen -
madskålene er ofte lettere ulækre, når de er snasket ind i aby-savl *sss*

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Louise Viborg

Dato : 06-11-03 22:12

Eiii jeg tror sgu jeg må købe mig en s k r a l d e s p a n d

Fra : Kate

Dato : 06-11-03 23:07

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> wrote in news:bodvig$11i$1@sunsite.dk:

> Vidste i at denne katterace også staves s k r a l d e s p a n d

Nå, og jeg som troede at skraldespand stavedes L a n t e ;-D

Fra : Ann K

Dato : 06-11-03 18:16

Hej Louise og Henrik