TDC gør det godt. Kan Tele2 gøre det efter~
Fra : Thomas Søe Holm

Dato : 05-11-03 15:01

Tele2 kører i øjeblikket et ret aggresiv reklamekampange med titlen: TDC gør
det godt. Tele2 gør det bare billigere.

Jeg har kigget lidt på det og skrevet en artikel på eaid.dk med titlen Tele2
gør det godt. Kan Tele2 gøre det efter?
(http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=346)

MVH
Thomas Holm

Fra : sidf sdf

Dato : 05-11-03 16:41

On Wed, 5 Nov 2003 15:00:37 +0100, "Thomas Søe Holm" <th@eaid.dk>
wrote:

> [...]
>det godt. Tele2 gør det bare billigere.
>
>Jeg har kigget lidt på det og skrevet en artikel på eaid.dk med titlen Tele2

Og det er hvad der står på hjemmesiden, hvis i ellers kan læse for
hans krydspostning ?

TDC gør det godt. Kan Tele2 gøre det efter???
Tele2 kører i øjeblikket en reklamekampagne med titlen "TDC gør det
godt. Tele2 gør det bare billigere". Det er også sandt nok! Prisen er
lavere hos Tele2. I hvert fald for de produkter, services og ydelser
som Tele2 laver sammenligningen på. Men en ting er pris en anden
kvalitet. Og spørgsmålet er om Tele2 gør det ligeså godt.

Svaret er desværre en rungende NEJ!

Jeg er personligt hoppet i fælden gang på gang. Vi har i min husstand
følgende produkter: Tele2Fastnet, Tele2ADSL og Tele2MobilOnline. Jeg
er meget ked af at sige det, men der er ikke et af produkterne der
ikke har været problemer med.

Fastnet telefonen har kørt rimelig upåklageligt

Tele2 har først kunnet overtage fastnet samtidigt med ADSL - og
ADSL'en var jo forsinket en del (se nedenfor), så det blev fastnet
telefonen følgeligt også. Derudover glemte de pludseligt vores pakke
med viderestilling og vis nummer. Så den måtte vi ringe ind og
genbestille, da vi jo kunne se at vores nummerviser ikke længere
virkede.
ADSL forbindelsen virker ikke ret godt

Adskillige gange i løbet af en uge, ofte flere gang på en dag, bliver
forbindelsen afbrudt. Ikke ret lang tid. Afbrydelserne varer typisk
mellem nogle få sekunder og et enkelt eller to minutter. Men nok til
at spolere en chat, et spil eller en download.

Overflytningen blev forsinket et par gange - og begge gange kom vi til
at stå uden ADSL forbindelse (fordi det tidligere selskab lukkede
forbindelsen som aftalt). Første gang blev den genetableret i løbet af
ganske få sekunder. Anden gang kunne det ikke lade sig gøre fordi
Tele2 havde fået overdraget forbindelsen. Men en dags tid senere kørte
den så på Tele2.

Der er urimeligt lange svartider. Da jeg sad i kø for at få fikset
ovenstående, ventede jeg lige knap 2 timer. (Bogstavelig talt 115
minutter). Husk også på at nummeret ikke er et frikaldsnummer.

Opkrævning for Tele2ADSL kører åbenbart særskilt. Så selvom jeg havde
en PBS aftale med Tele2 skulle jeg have en ny. (En lille ting men dog
et irritationsmoment).
Mit problem er desværre langt fra enestående. Se f.eks.

Tele2Mobil fungerer temmelig dårligt

Den 20. oktober forsøgte jeg at sætte penge ind på vores
Tele2MobilOnline konto. Mod forventning fik vi ingen bekræftelsesmail
og ingen penge på kontoen.

Den 21. oktober fik vi en bekræftelsesmail. Pengene blev dog først
hævet fra vores konto den 22. oktober.

Den 21. oktober ringede vi ind for at høre, hvorfor der ikke var
overført penge til kontoen. De lovede at kontakte os. (Ingen ringede
tilbage).

Den 21. oktober skrev vi en mail med samme problemstilling. (Endnu
intet svar).

Den 22. oktober rykkede vi for svar pr. e-mail. (Endnu intet svar).

Den 24. oktober rykkede vi for svar pr. e-mail. (Endnu intet svar).

Den 24. oktober ringede vi ind (på 2580 0000 - bestemt ikke et gratis
nummer!). En navngiven person (der er ingen grund til at hænge
enkeltpersoner ud her - men redaktionen kender navnet) lovede at det
blev ordnet samme dag - eller at de ville kontakte os. (Ingen ringede
tilbage).

Den 27. oktober rykkede vi for svar. pr. e-mail. (Endnu intet svar).

Den 28. oktober ringede vi ind. Vi talte med en navngiven person som
bad os ringe til banken og få bekræftet at pengene var hævet. Vi
kontaktede banken med det samme og ringede straks tilbage til samme
navngivne person. Hun lovede at hun nok skulle finde pengene til os.

Den 30. oktober ringede vi ind igen. Vi kom til at tale med den
person, som lovede at ringe tilbage til os den 24. oktober. Vi bad om
at tale med hende fra den 28. oktober. Det kunne ikke lade sig gøre,
da hun var optaget "på ubestemt tid". Vi bad om at komme til at tale
med en overordnet. Nu - samme dag.

Kl. 14.50 ringede chefen for Tele2Mobil Online faktisk til os - Jubii.
Desværre kunne hun ikke selv løse problemet, men lovede at sætte en
tekniker på sagen.

Den 4. november ringede vi endnu en gang ind. Vi talte med en ny
navngiven person. Han lovede at undersøge sagen og ringe tilbage.
Dette skete faktisk rimeligt hurtigt. Svaret var dog at "de ser på det
i regnskabsafdelingen".

Den 5. november. Denne tekst er lagt på eaid.dk. Det var i dag ikke
muligt at få ovennævnte chef's e-mail adresse.
Vi har naturligvis gjort problemstillingen klar hver eneste gang vi
har talt med Tele2 - ligesom vi adskillige gange har oplyst
transaktionsnummer, fakturanummer etc. Dette dog til ingen verdens
nytte!

Summa summarum. Den 22. oktober er pengene hævet på kontoen. Den 5.
november er "produktet" endnu ikke leveret. Det er klart ULOVLIGT
ifølge lov om elektronisk betaling.

Iøvrigt har Tele2's lavprisabonnement i modsætning til de øvrige på
markedet, f.eks. fra CBB og Telmore, ikke mulighed for GPRS og MMS.

Så der ER desværre en sammenhæng mellem pris og service. For mig at se
er servicen og produkterne så meget ringere, at de få procent man kan
spare ved at skifte teleselskab, simpelthen ikke kan svare sig. Især
bør man holde sig fra de Tele2-produkter, hvor man binder sig
(fastnet, ADSL og mobiltelefoni med abonnement).

Artiklen er skrevet af Thomas Søe Holm (th@eaid.dk) d. 05-11-03
MJ

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 05-11-03 16:53

"sidf sdf" <1234@cc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bør man holde sig fra de Tele2-produkter, hvor man binder sig
> (fastnet, ADSL og mobiltelefoni med abonnement).

tja og så er der mig som både har skiftet fra TDC ADSL/Fastnet til Tele2
ADSL /Fastnet uden problemer fra Tele2´s side...
TDC er sgu lige så ringe ang. services og lign.har jeg oplevet...

Sådan er det tit....nogen har gode og andre har dårlige oplevelser...mine
dårlige har været med TDC ADSL.....

Fra : MN

Dato : 05-11-03 16:55

"Thomas Søe Holm" <th@eaid.dk> wrote in message
> [...]
> det godt. Tele2 gør det bare billigere.
>
> Jeg har kigget lidt på det og skrevet en artikel på eaid.dk med titlen

Ja de kan. Og det er meget billigere.

Mogens

Tilfreds Tele2 kunde med fastnet og adsl

Fra : Jørgen

Dato : 05-11-03 18:16

> Ja de kan. Og det er meget billigere.

Klart... vågn dog op, har du prøvet at ringe til deres "hot"line?? det tager
en evighed om at komme igennem og når man endelig gør, er der ingen der tør
tage ansvar og deres chef er selvfølgelig altid lige gået hjem... flot.. det
firma er jeg 100% færdig med....

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 05-11-03 18:34

Hejsa.

> [...]
tør
> tage ansvar og deres chef er selvfølgelig altid lige gået hjem... flot..

Hvilket problem har du da haft, som de ikke har løst ??

Nu er det jo ikke os alle der har brug for at tale med en hotline hele tiden
Jørgen......
Den ene gang jeg har talt med hotlinen, er jeg:
1. Kommet hurtigt igennem.
2. Fået et godt og precist svar på mit spørgsmål.

Jeg kan sammenligne med TDC´s hotline, hvor de lige skulle have en der
vidste noget til at ringe tilbage dagen efter..... hmmmm.....

--
Hilsen // Regards
Peter, som også er en yderst tilfreds Tele2 kunde med fastnet, adsl og også

Fra : Torben Christensen

Dato : 05-11-03 20:25

"Peter @ Team-PsHdO" <nokia9902@spamfilter-get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan sammenligne med TDC´s hotline, hvor de lige skulle have en der
> vidste noget til at ringe tilbage dagen efter..... hmmmm.....

Det var hurtigt, da jeg for et par år siden konverterede fra TDC-pro@cces
til TDC-bredbånd havde man glemt et krydspunkt eller sådan noget, der skulle
jeg vente 5-6 dage på at blive ringet op af en tekniker, medmindre at jeg
ville betale for at springe køen over forstået.

Al begyndelse er svær, også for TDC, de har skam også haft deres tid her i
nyhedsgrupperne hvor de blev haglet ned fra højre og venstre.

mvh. Torben

Fra : sidf sdf

Dato : 05-11-03 20:41

Torben

Det berettiger ikke til den kundeservice og mangel på samme, som Tele2
lægger for dagen.

De misinformerer deres kunder.
Sender forkerte regninger ud.
Sender regninger + rykkere ud imedens en sag er under nehandling på
trods af at dette ikke er tilladt ifølge dansk lovgivning.
De fastholder kunder, på den måde de mener kunderne ikke kan hæve en
aftale på trods af at de ikke selv formår at levere det, som de binder
kunderne op på.
Og samtidig er de så frække, at de sender regninger ud på noget som i
forvejen er aftalt med kunden at de ikke skal betale for.

Og nu vi er igang, kan du med selvsyn på denne fremragende side, se et
samlet forløb over hvad der indtil videre er samlet omkring Tele2 og
deres "kundeservice". Samtidig kan du finde henvisninger til andre
sider, som skriver om hvad de oplever om Tele2.

http://www.findsvar.dk/

Søg på Tele2 i øverste højre hjørne

MJ

Fra : Torben Christensen

Dato : 05-11-03 21:02

> [...]
> deres "kundeservice". Samtidig kan du finde henvisninger til andre
> sider, som skriver om hvad de oplever om Tele2.

Det har ikke min interesse, mit Tele2adsl kører som det skal, helt på højde
med TDC-bredbånd, bare billigere.

mvh. Torben

Fra : sidf sdf

Dato : 05-11-03 21:31

Det er jo ikke uden grund, at Tele2 ryger i E.B. og andre
nyhedsmedier. Men mon ikke Tele2adsl snart taber deres første sag i
Teleankenævnet på deres forretningsbetingelse ?

MJ

Fra : Torben Christensen

Dato : 05-11-03 21:42

> Det er jo ikke uden grund, at Tele2 ryger i E.B. og andre
> nyhedsmedier. Men mon ikke Tele2adsl snart taber deres første sag i
> Teleankenævnet på deres forretningsbetingelse ?

Er Tele2's forretningsbetingelser da anderledes end f.eks. dem TDC har?

mvh. Torben

Fra : sidf sdf

Dato : 05-11-03 22:06

On Wed, 5 Nov 2003 21:41:51 +0100, "Torben Christensen"
<pc1dk@msn.com> wrote:

>Er Tele2's forretningsbetingelser da anderledes end f.eks. dem TDC har?
>
>mvh. Torben

Tja de mener at når de ikke kan overholde en aftale med kunden, i og
med at de ikke kan levere det de lover og dermed automatisk ifølge
dansk lovgivning ophæver en aftale, jamen så er kunden stadigvæk
bundet af denne på trods af at det er dem der laver aftalebrud.

Det er ihvertifald sådan man kan tolke deres kundebestemmelser hvis
man læser dem igennem og deres praksis, med at ifølge deres egen
vejledning, at det koster STADIGVÆK 6 måneders abb. at slippe ud af
noget de ikke kan levere...

tag undertegnede, som oplevede følgende :

1) Bestiller tele2adsl i juni måned, får besked i august at de ikke
kan levere det før en i August

2) brev om udskydelse af internet fra august til 2 september

3) Konvertering udskudt til 2 september, selvsamme dag kommer der brev
underskrevet af TDC og Tele2, at de sørme udskyder det til den 10
september

4) Den 10 september fungerer det, sidder i kø i 75 minutter for at få
lidt starthjælp og får en sur supporter i røret der smider på efter 2
minutter da jeg spørger om noget som jeg ikke lige får fat i i første
omgang.

5) Melder den 15 september flytning, får besked på at det tager 4 uger
for ADSL. Oplyser at jeg har fastnet som er ved at blive overflyttet
til Tele2, om det er noget problem ?? teknikeren siger nej og at de
kan klare den på 4 uger.

6) 25 september følger op på flytning, for at høre om det er ok med
den 14 oktober. Får lige pludselig den besked at de FØRST skal flytte
mit fastnet (4 uger) og derefter min adsl (4-6 uger) og de de sørme i
de 14 dage fra 14 september til 25 september INTET absolut intet har
foretaget sig.

7) Sender dem den 30 september en opsigelse, med besked om at
ovennævnte punkter + 2-3 andre punkter.

8) modtager en regning efter at de har fået den skriftlige opsigelse,
som er forkert. Man opkræver internet fra 3 september, på trods af at
jeg først får internet den 10 september

9) 8 oktober modtager brev dateret den 3 oktober, at de er ved at
behandle min skriftlige klage og at jeg får svar om en måned.

10) Modtager idag regning med trusler om retslig inkasso, på trods af
at de IKKE må udsende sådanne regninger når der ligger en klagesag.

11) kontakter Tele2 og fortæller dem ovenstående og de siger der
ligger en kreditnota, men at de (kundeservice) ikke kan se om der
ligger en afgørelse på min klagesag.

Og alt andet lige har jeg ALDRIG haft de problemer med TDC, der
fungerer det og har gjort det hele tiden imedens jeg har haft ADSL i
snart 2 års tid.

Og efter flytningen tog det TDC 10 dage at oprette en forbindelse og
flytte fastnet, det som Tele2 skullebruge ca. 10 uger på.

Så som du kan se synes jeg nok, at jeg har en del at være utilfreds
med samtidig er det jo det rene cirkus, hvor kunderne bliver trukket
rundt i manegen og får en besked den ene dag og en besked den anden
dag, hvilket du vil se hvis du ser på den link jeg tidligere har givet
herinde.

Jeg synes ikke, at andre skal opleve det samme som jeg har været
igennem og jeg er ikke den eneste.

Samtidig har jeg arbejdet hos forskellige ISP og jeg har ikke endnu
oplevet at det har kørt på denne måde, som jeg omtaler. Man kan ikke
spise kunderne af med den ene historie efter den anden eller direkte
lyve overfor kunderne bare for at slippe af med dem igen.

Kunder er et teleselskabs levebrød og dermed har de respekt på den
bedst mulige behandling lige meget hvor meget de brokker sig, og sådan
er jeg og andre (som du kan læse herinde) absolut ikke blevet
behandlet, tværtimod.

MJ

Fra : Claus O

Dato : 05-11-03 21:36

"Torben Christensen" <pc1dk@msn.com> wrote

, mit Tele2adsl kører som det skal, helt på højde
> med TDC-bredbånd, bare billigere.

Altså også igår ml. 20-23 var der bare fuld speed på.......

Fra : Torben Christensen

Dato : 05-11-03 21:57

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Altså også igår ml. 20-23 var der bare fuld speed på.......

Ja, jeg fik endda al den båndbredde i andre gik glip af.

Fra : Peter

Dato : 06-11-03 09:14

Hej.

> De misinformerer deres kunder.

JA !!, jeg bestilte en 512/128 ADSL, og har forbindelse der køre med en
hastighed i omegnen af 2048/1024, og jeg betaler ikke ekstra..... øv øv.....

> Sender forkerte regninger ud.

Igen, som ovenfor..... øv øv.....

> De fastholder kunder, på den måde de mener kunderne ikke kan hæve en
> aftale på trods af at de ikke selv formår at levere det, som de binder
> kunderne op på.

Da jeg i sin tid skiftede fra Tele2 til TDC for at få adsl, havde jeg ingen
problemer, hværken med TDC eller Tele2,
da jeg senere skiftede tilbage til Tele2, havde jeg heller ingen problemer
med hværken TDC eller Tele2......

Jeg tror klart at man finder kunder der har dårlige oplevelser hos alle
udbyderne.
Så hvorfor at det lige er Tele2 der skal rakkes ned på lige nu fatter jeg
ikke.....

Som en anden skrev her i tråden:

"> Al begyndelse er svær."

Mvh.
Peter

Fra : Peter Rødgaard

Dato : 07-11-03 10:28

Ud over, at jeg selv er Tele2 kunde ( og tilfreds ), er jeg faktisk en
anelse skræmt ved, at du udtaler dig om en tidligere arbejdsplads - endda
anonymt.

Du benytter dig i mange af dine udtalelser ( i følge dig selv ) viden
internt fra Tele2, hvilket jeg mener er ret uheldigt.

Nu er det sådan, at en af mine venner arbejder for Transcom - og det billede
som du har af det - er ikke samstemmende med det som han fortæller.

Måske er du en af dem, der ikke valgte at flytte med til Vordingborg - og at
du rent faktisk blev fyret ?

/Peter

Fra : sidf sdf

Dato : 07-11-03 16:03

Att.: Peter Rødsgaard

Jeg har på intet tidspunkt fortalt noget, som kunder ikke vidste da
jeg er underlagt tavshed, så simpelt er det. Og dette er ulovligt

Og siden hvornår er det blevet ulovligt at have en mening om nogl e
ting og give udtryk for denne bare fordi man er tidligere ansat ??

Det jeg skriver har jeg faktisk oplevet på egen krop som kunde og har
en del eksempler på at det rent faktisk er flere som oplever det
samme.

Så der er på intet tidspunkt kommet noget frem, som utilfredse kunder
ikke selv ville have oplevet. Det er egne personlige oplevelser som
kunde og det ser jeg intet forkert i.

Har man lige pludselig ikke ytringsfrihed fordi, man er tidligere
ansat ??

Alt det jeg her skriver kan enhver velorienteret person jo opleve ved
at kigge sig omkring på nettet.

Og hvis du har fulgt lidt med i debatten omkring Tele2 og
mobiltelefoni (de berømte sælgere), ADSL (se på www.eb.dk), så vil du
se at det jeg og andre herinde har oplevet ikke er enestående.

Fra : Peter Lindberg

Dato : 10-11-03 11:52

Att: Hr Anonym

- Det skal lige siges, at jeg har ændret min mail m.m., da jeg opdagede, at
jeg fik ca 498759375298 spammails efter et indlæg her.

Du har gentagne gange refereret til, at du er tidligere ansat, hvorfor man
må antage, at du bruger din viden derfra.

Jeg har læst stort set alle dine inlæg - der ER problemer med Tele2 ADSL (
har selv oplevet lidt, men slet, slet ikke i den størrelse som andre, har ).

MEN ! Det virker meget som om, med din enthusiasme for, at fortælle, hvor
dårlig de er, at det er mere personligt. Det kunne nu være ret morsomt at
vide - om du rent faktisk var en af dem, der blev fyret. Det ville give den
helt rette vinkel på sagerne.

Om, at droppe din anonymitet ville klæde dig.

PS. Jeg hedder Rødgaard, ikke Rødsgaard, tak

Fra : sidf sdf

Dato : 05-11-03 20:44

Peter

Hvor er du dog useriøs i dit indlæg.

Folk har da krav på en ordentlig service, hvis de har behov for
hotline.

Og fordi man har behov for hotline behøver man absolut ikke at være
dum, som du indirekte forsøger at antyde om Jørgen

Behandl dog dine medmennesker med en smule respekt.

MJ

Fra : Peter

Dato : 06-11-03 08:57

Hej.

> Hvor er du dog useriøs i dit indlæg.

--klip--
--klip slut---

Når folk starter et indlæg på sådan en måde, så må de bestemt også kunne
tåle noget røg.....

> Folk har da krav på en ordentlig service, hvis de har behov for
> hotline.

Klart, og det får man også hos Tele2 precis som hos TDC, mindst.......
Jeg har en del eksempler på ting som TDC har haft utroligt svært ved at
svare på,
hvor mit sammenligningsgrundlag er den ene kontakt med Tele2, hvor jeg blev
behandlet 100% seriøst......

Mit ene spørgsmål til TDC blev aldrig rigtig løst......
Kort fortalt havde de en DHCP der på et tidspunkt gav min ene maskine en
dynamisk x.x.x.255 ip-adresse.....
Det ville have været ok, hvis det ikke lige er sådan at en masse
internet-servere, aplikationer osv.osv. ikke acceptere en .255 adresse.
(eks. MSN)
TDC: Sluk maskinen i en time..... (Hjalp ikke)
TDC: Sluk maskinen i 24 timer.....(Hjalp ikke)
TDC: Skift mac-adresse.....(Det kunne man ikke på det netkort)
TDC: Køb et nyt netkort, vores DHCP må have låst sig fast til det du
har.....(Det hjalp men jeg skulle altså så betale pga. fejl i deres
udstyr..... hmmmm.)
Det tog alt i alt ca. en uge..... Så besluttede jeg (sammen med TDC´s
hotline) at få en fast IP i stedet, så jeg ikke skulle få samme problem en
gang til næste gang DHCP´en fejlede....
Det var bare ikke den løsning jeg havde regnet med, da jeg jo havde bestilt
2 dynamiske IP, men endte med én fast.......

> Og fordi man har behov for hotline behøver man absolut ikke at være
> dum, som du indirekte forsøger at antyde om Jørgen

---klip...
---klip slut---

Jeg har som jeg skrev også brug for hotline en gang i mellem....
Og jeg har på intet tidspunkt kaldt Jørgen for dum......

> Behandl dog dine medmennesker med en smule respekt.

Det gør jeg også, men jeg kan ikke i min vildelste fantasi forstå at folk
der åbenbart er glade for det selskab de er i,
og for den hotline de får hvis/når de har brug for dette, kan finde på at
skifte til et andet firma.....

Mvh.
Peter

Fra : Jacob Andersen

Dato : 05-11-03 20:21

"Jørgen" <_fjerndether_jogge@post7.tele.dk> wrote in message

> [...]
tør
> tage ansvar og deres chef er selvfølgelig altid lige gået hjem... flot..

Jeg tror ikke jeg har haft brug for at tale med en hot-line af nogen som
helst art i hele mit liv. Jeg ved godt det bliver ret lamt når jeg engang
får brug for det hvis jeg har valgt et firma der gør sig dårligt på den
front, men det er tilsyneladende meget sjældent aktuelt, så derfor vil jeg
ikke købe ind efter det.

/Jacob

Fra : Oros

Dato : 06-11-03 07:25

Jacob Andersen wrote:
> [...]
> dårligt på den front, men det er tilsyneladende meget sjældent
> aktuelt, så derfor vil jeg ikke købe ind efter det.

Min hotline hedder tit og oftest www.google.dk
Se DET er en hotline, og den svarer BARE hurtigt! Se selv:
Resultaterne 1 - 10 ud af ca. 1,530. Søgningen tog 0.11 sekunder

mit liv er for kort til tlf.support ;)

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Jacob Andersen

Dato : 06-11-03 23:05

"Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> wrote in message

> Min hotline hedder tit og oftest www.google.dk
> Se DET er en hotline, og den svarer BARE hurtigt! Se selv:
> Resultaterne 1 - 10 ud af ca. 1,530. Søgningen tog 0.11 sekunder
>
> mit liv er for kort til tlf.support ;)

Det er nemlig det.

Det er sjældent man hører om folk der har talt med sådan noget
telefonsupport der rent faktisk har fået et særligt godt svar. Når man ved
hvor meget ekspedienterne i diverse forretninger ved er det ikke specielt
overraskende. De færreste mennesker er særlig gode til deres arbejde.

/Jacob

Fra : Pongo

Dato : 07-11-03 00:26

Jacob Andersen wrote:

> [...]
> man ved hvor meget ekspedienterne i diverse forretninger ved er det
> ikke specielt overraskende. De færreste mennesker er særlig gode til

Ja - hvis din definition på at være "særligt god" kræver at man hæver
sig over medianen (eller gennemsnittet når det er normalfordelt), så har
du ret. Der er næsten altid lidt færre over gennemsnittet end der er på
gennemsnitsniveau og derunder.

De omtalte jobfunktioner er muligvis ikke tilstrækkeligt godt lønnet til
at tiltrække (eller holde på) de dygtigste medarbejdere. Nogle gange er
det heller ikke helt de samme kvalifikationer der skal til for at sælge
i en forretning og for at vejlede i meget tekniske detaljer.
Jeg kunne forestille mig at ca 80% af forespørgslerne på en hotline er
ret banale. Man kan derfor også risikere at højtkvalificerede
medarbejdere hurtigt søger væk af kedsomhed.

I sidste ende er det vel et spørgsmål om, hvor meget service kunderne
ønsker at betale for.

/Klaus

Fra : /trigger

Dato : 07-11-03 18:40

> [...]
> hvor meget ekspedienterne i diverse forretninger ved er det ikke specielt
> overraskende. De færreste mennesker er særlig gode til deres arbejde.

Man kunne måske overveje om forholdet af kunder der har behov for tlf.
support mod kunder der ikke har, er repræsentativt i denne gruppe, eller om
størstemængden af de kunder der har brug for telefonisk support ikke sidder
og fedter med News og som derfor gerne betaler for at få svar på spørgsmål
også de spørgsmål som en poster i debatten betegner som banale.

Internet, Pc'e ADSL er komplicerede sager, der selvfølgelig indeholder en
række simple problematikker, simple for dem der ved noget, men sandelig også
problematikker der selv for højt uddannede fagfolk er svære. Spørgsmålet er
hvad tlf. supprt skal indeholde, for jeg tror sagtens en udbyder ville være
villig til at tilbyde hurtig og kompleks support, men er du vimmer hvor vil
det koste knaster.

Gældende for alle kunder af alle produkter, man må erkende at hvis man
erhverver sig et produkt hvor man enten ikke selv kan finde ud af det,
frygter at man kan ende i en situation hvor man ikke kan finde ud af det,
eller bare vil have info når man nu stik mod forventning alligevel ikke kan
finde ud af det til trods for ens mange års erfaring med internet og
programmering og generelle overlegne status i alle forhold så må sgu tænke
sig om og ikke hjernedødt flyde mod det billigste discountprodukt markedet
har at tilbyde. Viden koster mine herrer og damer både at erhverve sig, men
sandelig også som en salgsvare.

Der er en årsag til at fakta, netto og lign. discountkæder ser ud som de
gør, og der er selvfølgelig også en årsag til at nogle ADSL udbydere
tilbyder billig ADSL og andre lidt dyrere. Den simple sammenligning der til
tider foregår på tværs af udbydere og produkter er som at sammenligne pærer
med bananer, omend underholdende i et øjeblik grundlæggende nytteløst da det
drejer sig om hvad man har behov for.

Så for at opsummerer, næste gang du møder mig på gaden og spørger om hvad
klokken er eller vejen til rundetårn, får du nu tre muligheder.
1. Jeg kan for 25,- smilende give dig et svar med det samme
2. Jeg kan for 15,- give dig et svar der måske, måske ikke er rigtigt
3. Du kan for 0,- kr. få et los i røven.

/trigger

Fra : EH-Fniller

Dato : 05-11-03 10:29

Jørgen wrote:

> [...]
> tage ansvar og deres chef er selvfølgelig altid lige gået hjem... flot.. det

Eller også kan supporten intet, vil ikke indrømme det og sende én videre
til en tekniker der ved hvad han laver.
Fik 3 mdr abbonement kvit&frit pga sagen.

Men jeg tvivler på at de er blevet bedre.

En anden detalje..... jeg gik ned til en tdc butik (som jeg ved at de er
ikke for snu i denne by) og fik løst problemet på 1 minut kvit&frit.

EH

Fra : sidf sdf

Dato : 05-11-03 16:58

> [...]
>det godt. Tele2 gør det bare billigere.
>
>Jeg har kigget lidt på det og skrevet en artikel på eaid.dk med titlen Tele2

Til alle jer andre så bringer jeg lige indlægget fra websiden :

Artiklen er skrevet af Thomas Søe Holm (mailto:th@eaid.dk) d. 05-11-03

Fra : Cod@

Dato : 05-11-03 17:32

Helt rigtigt at Tele2 gør det bedst med prisen, men kvaliteten som jeg selv
og mange andre jeg har daglig kontakt med er helt i bund,jeg er helt sikker
på at både Cybercity og Tiscali køre bedre , jeg ved Tele.dk gør det jeg
havde dem som udbyder i omkring 4 år og alt var bedre, de var meget stabile
og deres service var helt i orden, som Tele2 køre nu,hos mig og mange andre
der har skiftet for nyligt har det været en stor klage sang , nettet er nede
mindst 2 gange pr uge ikke nødvendigvis ret længe af gangen, men nogle gange
som nu i går sker det nettet er helt væk i flere timer , samtidig er
hastigheden helt umulig i primetime.
Det var så til at leve med hvis man kunne få en udmelling fra tele2 om at
problemerne ville være løst i løbet af 1 måned eller måske 2, men ingen man
kan få kontakt med i det selskab ved noget om det, de fleste er ikke klar
over der er problemer men mener det køre fint nok.
Lad det være mig og alle andre der skiftede en lærestreg , kvalitet koster
åbenbart penge, det er også fint nok, Tele2 burde så bare have gjort os
opmærksom på hvad vi ville få for den pris vi skulle betale, det gjorde de
bare ikke.
mvh
Cod@
Jeg køre server for omkring 300 mennesker dagligt så jeg ved hvad jeg
snakker om når jeg siger mange mennesker har problemer med Tele2.