Forslag til Accesspoint repeater ?
Fra : :o\)

Dato : 05-11-03 14:45

Hej

Jeg har allerede opbygget et trådløst netværk i et lille område.
Dog kan en enkelt bærbar ikke fange Accesspointet, så dertil blev jeg rådet
til at købe en Trendnet Accesspoint (som kan fungere som repeater) som skal
videresende signalet hvor den bærbare er.

Netværket er opbygget af Trendnet's produkter og DMT's udendørs antenner.

Den eksisterende trådløse router er en TEW-411 med DHCP. Dertil blev der
indkøbt en TEW-410 med henblik på repeater-mode. Men 410 modellen er
åbenbart kun kompatibel med sig selv i denne mode og ikke 411'eren.

Så derfor leder jeg efter en anden accesspoint-repeater.

Har i et forslag ?

Trendnet foreslog at bytte 411'eren ud med en 410, i og for sig et udemærket
forslag. Så skal vi bare have købt en Ethernet router.

mvh elvis

Fra : VIP

Dato : 05-11-03 15:01

Som jeg ser det, kan tew-411 anvendes som bridge til at forbinde 2 lokal net
som er "wirede" via en trådløs forbindelse
Men ikke til at forbinde et trådløst lan til et andet trådløst lan
Hvis du vil forlænge rækkeviden, må du først lave en bridge til et nyt LAN,
hvorpå du så sætter et AP
--
Venlig hilsen

Viggo